harde schijf wordt niet gezien

Pagina: 1
Acties:

• turbopinda
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16-12-2024
beste allemaal

****** even in zware Dummie taal **********

Ik heb een probleem. Ik heb een harde schijf, met films erop. Deze werkte altijd perfect. ik had een C schijf (met windows erop) en de andere schijf werd gezien als een F schijf (het is zo een systeem van een slave aan de voorkant van je comp, waar je de harde schijf -in kastje- in kan schuiven.)

Nou ging ik mijn systeem formateren om er toch maar eens een officiele windows XP op te zetten. Toen heb ik wat gerommeld in de bios.. zodat hij vanaf CDrom kon opstarten en de Cschijf kon formateren.

Nu draaid windows weer lekker (net als voorhen geinstaleerd op een inmiddels geformateerde C).... Maar hij ziet de F schijf niet meer!! staan allemaal films op.. heb hem er al 20 keer in en uit gehaald (via die sleuf), computer aan en uit gezet... Maar hij ziet nix...

Bij systeembeheer> hardware device manager, ziet hij we 2 harde schijven.... ik kan hem selecteren en dan bij eigenschappen op populate drukken en dan zegt ie dat het een scijf van 40 GB is, maar hij kent hem geen letter toe (geen F) als ik dat bij de C schijf doet zegt ie dat het een schijf van 60 GB is en kent hij hem een C Toen...

HOE KRIJG IK MIJN FSCHIJF MET FILMS TERUG>?????? en ik maar denken dat het plug en play was :S

Groeten Glenn

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:32

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Heb je wel de benodigde drivers geïnstalleerd? :)

Kan je misschien ook nog wat specificaties van je computer geven.
Met name van de schijf die je wilt pluggen? :)

[ Voor 55% gewijzigd door Gonadan op 27-06-2006 12:56 ]

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Kijk eens in diskmanagement wat daar staat bij de schijf. Is er nog wel een partitie die je kunt benaderen of dat ook niet meer?

• Rataplan_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-12-2025
systeembeheer > shijfbeheer > driveletter toekennen aan je drive.

google / GOT search.

• elTigro
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-02 06:15

elTigro

Es un Gringo!

misschien in de disk-management module rechts klikken en change drive letter and path?

/edit:
haha, drie keer tegelijk geklikt :)

[ Voor 23% gewijzigd door elTigro op 27-06-2006 13:01 ]

Lazlo's Chinese Relativity Axiom:No matter how great your triumphs or how tragic your defeats --approximately one billion Chinese couldn't care less.

• turbopinda
:*) :P _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

moest hem bij diskmanagement even omzetten naar simple volume en toen kon ik hem pas een drive nummer gaan toekennen... nu kan ik er weer in :D

Hahaha staat ook nog wat huiswerk op :P scheelt me weer werk!

Bedankt! _/-\o_ _/-\o_

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Omzetten naar simple volume en dan nog bij de data kunnen komen? Kun je eens stap voor stap beschrijven hoe je dat had gedaan :) Want volgens het boekje verlies je al je data wanneer je van een dynamische volume naar een eenvoudige volume gaat.

• turbopinda
haha vaag? Nou ja ja er staat nu in het schema van diskmanagement bij schijf F:

Layout simple, type dynamic.

Hij gaf wel een melding dat alle eventuele programmals op de F hun koppeling met windows zouden kwijtraken en niet meer zou kunnen gebruiken... maar staan toch alleen films en documenten op

:)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ohh, je had het geconverteerd van basic disk naar simple dynamic volume 8)7 * BalusC had 'basic' met 'simple' verward. Je houdt dan inderdaad je data. Wel vaag dat dit de oplossing is voor je probleem. Heb je meerdere dynamische volumes in je systeem?

[ Voor 9% gewijzigd door BalusC op 27-06-2006 13:37 ]

• turbopinda
nee ik heb geen andere dynamische volumes want C staat als layout partition en type basic

maa wel grappig nu ik dit gedaan heb , kom ik de DVD brander niet meer in met dubbelklik... hij zegt fan OPENEN MET ... en geeft zo een lijst pictogrammen.. maar als ik op verkennen druk, kom ik er wel gewoon in haha

8)7

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

turbopinda schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 12:54:
Nu draait windows weer lekker (net als voorhen geinstaleerd op een inmiddels geformateerde C).... Maar hij ziet de F schijf niet meer!! staan allemaal films op.. heb hem er al 20 keer in en uit gehaald (via die sleuf), computer aan en uit gezet... Maar hij ziet nix...
Wanneer het een P-ATA schijf betreft zou ik de hot-swap functie niet nog eens proberen. Dat vinden die schijven niet bijster fijn.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Pagina: 1