[Router] Poort forwarding werkt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 131 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• bullitnl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 29-03 18:22
Hallo,

Eerst even wat info:
Router: Zyxel Prestige 2602H-61C
Netwerk config:
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto=JKABHIEF

Probleem:
Elke keer als ik Bitspirit op start dan knalt internet eruit. Ik krijg op de PC (PC2 in dit geval) een melding dat LAN verbinding is verbroken en op de router brandt het lichtje van DSL niet meer, of te wel internet is weg.
Dit heb ik al vaker gehad, om dit op te lossen moest ik de poort die Bitspirit gebruikt forwarden.
Dit werkt nu alleen niet meer :?

Wat gedaan om op te lossen:
-Ik het op elke PC/laptop op het netwerk geprobeerd met hun IP en dergelijke, allemaal hetzelfde probleem.
-Toch maar voor de zekerheid op de site gekeken met al die handleidingen erop. Maar wat daar beschreven staat, deed ik al goed dus daar ligt het niet aan.
-Ik heb de nieuwste Azereus gedownload voor de wizard die kijkt of de poort is geforward, bij elke poort kreeg in een 'NAT-fout'

Ik weet verder niks af van de router en zijn functies.

Heeft iemand dit probleem al een keer gehad of weet iemand een oplossing?

Bedankt!

Verwijderd

De hele internet verbinding knalt er uit? als een NAT route niet goed is zou hoog uit het programma dat die ene poort gebruikt niet werken.

kan je zelf een poort opgeven?

wat ook niet gaat is 1 poort nr. naar verschillende ip's routen.

verder wildt het nog wel eens helpen op de poort ook in de firewall open te zetten.

• renskoenraadt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 24-02 23:54

renskoenraadt

Like No Other

Idd, de firewall is je probleem. ik had exact hetzelfde (iig dat de portforwarding niet werkte) waarna ik de firewall uitschakelde (ik heb er nog 2, Windows en Norton), en dat hielp wel. Nu geen nat-fouten meer en flink doorknallen :)

En als je je firewall nog wel ingeschakeld wilt laten staan moet je in de firewall opties van je router een uitzondering maken voor het programma dat je gebruikt en welk ip-adres

[ Voor 28% gewijzigd door renskoenraadt op 27-06-2006 13:09 ]

• AKA_ACE
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

AKA_ACE

The true Marx...

(overleden)
Hoe er ook rekening mee dat bij sommige routers je het IP adres van je computer vast instelt.
Buiten je DHCP pool een IP kiezen dat verder wel in de range van je router zit.

Succes...

Gezocht: low-stakes cashgame pokerspelers uit regio Rotterdam voor een wekelijks cashgame, DM mij voor info...

• bullitnl
Bedankt voor de reacties! _/-\o_
Ik heb in het setup menu van de router wel 'firewall' zien staan, ik ga daar wel een beetje rondspitten.

• J2pc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

ik heb bij m'n ouders ook een zyxeltje staan

Een met een interne firewall. Daar moet je behalve een port forwarden, ook die port even in de firewall open zetten. Misschien een tip.
(heb zo geen id welk type)

offtopic:
spuit11

[ Voor 10% gewijzigd door J2pc op 27-06-2006 13:52 ]

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-04 22:46
Als je ADSL heb: de meeste modems staan in router-modem stand.. niet in bridge stand (voor zover ik weet gebruikt kabel altijd bridge modems).
Nadeel van die router-modem stand is datie dus ook een NAT heeft. Je zal dus niet alleen in je eigen router maar ook in de modem portforwarding moeten instellen. Vind ik altijd ontzettend irritant.
Wat je ook kan doen, als je een ZyXel Prestige modem hebt, kun je hem omzetten naar de bridge stand. Dan functioneert hij gewoon als modem en niets anders. Hoef je dus geen portforwarding in te stellen, alleen op je router.

EDIT:
Laat maar, ik kom er net achter dat de router die jij noemt een router en modem in 1 is. Je heb dus geen aparte modem(die in routerstand zou kunnen staan) tussen de muur en je router dus dan geld dit verhaaltje niet voor jou.

[ Voor 19% gewijzigd door Jazco2nd op 27-06-2006 14:00 ]

Verwijderd

gewoon die poort in de firewall open zetten lijkt me een iets veiligere oplosing

*was een recatie op renskoenraadt *

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2006 14:00 ]

• Pajter
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-04-2022
Ik weet niet wie je internet provider is, maar ik weet dat Tiscali voor haar Zyxel modems een tijdje geleden een firmware update heeft uitgebracht. Die loste onder andere het probleem op dat het modem er soms uit vloog bij gebruik van P2P-programma's.

Misschien dat je er wat mee kunt

http://forum.tiscali.nl/v...sc&highlight=firmware+p2p

• renskoenraadt

renskoenraadt

Like No Other

Verwijderd schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 13:58:
gewoon die poort in de firewall open zetten lijkt me een iets veiligere oplosing

*was een recatie op renskoenraadt *
Dat staat er ook slimmerik, maar MOCHT je nog een andere firewall hebben, dan kun je deze er net zo goed uitgooien! Wel ff lezen heh :P

• bullitnl
Pajter schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 14:04:
Ik weet niet wie je internet provider is, maar ik weet dat Tiscali voor haar Zyxel modems een tijdje geleden een firmware update heeft uitgebracht. Die loste onder andere het probleem op dat het modem er soms uit vloog bij gebruik van P2P-programma's.

Misschien dat je er wat mee kunt

http://forum.tiscali.nl/v...sc&highlight=firmware+p2p
We hebben inderdaag tiscali, dus ik zal eens kijken of het werkt, zou wel zo geweldig zijn.
Bedankt! _/-\o_

• bullitnl
Ik heb trouwens nog gekeken in de router setup bij firewall en ik kwam o.a. bij het volgende scherm.
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto=IAVRKBBT

Ik weet niet precies wat het inhoud, maar ik kon me herrinnere dat ik daar ooit iets aan had gedaan.
Dus ik heb de laatste 2 op forward gezet, alleen ik heb het idee dat dat niet zo'n veilige manier is ivm de melding boven aan.
Door deze verandering knalt internet er niet meer uit.

Omdat ik het zelf niet echt goed begrijp heb ik hier nog wat meer screenshots van firewall menu:
(sorry voor de slechte kwaliteit)
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto=4SUNKDUA

Toen heb ik Rule summary gekozen:
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto=YCTS6XWM

En daarna op insert (mogelijk dat ik via deze manier een uitzondering kan maken voor bitspirit):
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto=FDJQLKQH

Misschien dat bij een van jullie tot nut kan zijn.

Bedankt!

• bullitnl
Pajter heeeel erg bedankt voor de link van de firmware, ik heb de versie geupdated en internet knalt er niet meer uit!! _/-\o_ _/-\o_

Ook bedankt voor de reacties van de rest!

Verwijderd

renskoenraadt schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 16:56:
[...]

Dat staat er ook slimmerik, maar MOCHT je nog een andere firewall hebben, dan kun je deze er net zo goed uitgooien! Wel ff lezen heh :P
sorry had ik idd overheen gelezen.
moet wel zeggen dat mijn voorkeur naar mijn router firewall gaat.

en leest ik het wel goed dat je er 2 draait, is dat op verschillende pc's?

• renskoenraadt

renskoenraadt

Like No Other

Nope, gewoon zelfde pc, dus een op de router een een van norton op de pc (die samenwerkt met de windows firewall).

Degene op de router is nu uitgeschakeld.
Pagina: 1