[bestelbusje] Laadruimte Volkswagen Transporter

Pagina: 1
Acties:
  • 2.317 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-05 16:31

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
Volgende week ga ik met een aantal vrienden richting de Alpen om daar een wielrentocht de fietsen. Nu moeten er 8 racefietsen in een Volkswagen Transporter 1.9 TDI (zie plaatje onderaan). Omdat dan ongeveer de hele bak vol zit kwamen we op het idee om een dubbele bodem te maken van zo'n 40 cm hoog. Hieronder kunnen dan mooi de tassen, reservewielen en dergelijke.

Nu hebben we 2 planken van ieders 2 meter lang die we in de lengte in het busje willen leggen met pootjes daaronder van zo'n 35-40 cm. Dan houden we nog 1 meter hoogte over voor de fietsen. Nu kwam een kennis van me op het idee dat er ook nog wielkasten in de laadruimte van deze bus zitten. Natuurlijk heb ik meteen het verhuurbedrijf gebeld om te vragen hoe hoog deze wielkasten waren. De man kon ons hier geen duidelijkheid over verschaffen. Vandaar dat ik het hier eens probeer.

Kent een van de Tweakers dit busje en weet die persoon hoe hoog die wielkasten zijn? Is het mogelijk een dubbele bodem te maken? De afmetingen van het busje zijn trouwens: 2,54x1,69x1,41.
Alvast bedankt!

Afbeeldingslocatie: http://www.groothemmink.nl/verhuur_bestanden/image002.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
* Chevy454 roept luidkeels naar sNaRs ;)

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:54
Ik heb een lange dubbelcabine, die heeft een laadruimte die lang genoeg is voor de fietsen, maar een dubbele bodem ? Lijkt me niet praktisch.

Enniewee: de wielkasten zijn ongeveer 35 hoog, 25 breed.

En als je het ding toch huurt, waarom huur je dan niet een lange dubbelcabine ? En kijk ook of je niet één met een zwaardere motor kunt huren, want die 174 pk van mij moest af en toe in de bergen ook nog redelijk zijn best doen, ik kan me zo voorstellen dat zo'n 1.9 het daar heel zwaar mee heeft.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
We halen de voorwielen uit de fietsen. Dan is een fiets met zadel naar beneden maar 80-90 cm hoog. Dus dat moet geen probleem zijn.

Waarom we geen grotere bus huren? Ten eerste zijn die een stuk duurder en ten tweede moeten we er 3000 km mee rijden. Als het wat kleiner kan lijkt me dat prettiger. En opzich is een 1.9 tdi niet slecht in zo'n bus hoor. Zo zwaar wordt hij niet beladen. Maar de wielkasten zijn dus 35 cm hoog bij een soortgelijke bus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nuclear waste
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-06-2023

nuclear waste

<onzin>

1.9 zal wel lukken, zelf al met slechts zo'n 210pk (wel wat meer koppel: 8 liter 6 cilinder) 12 ton over sterke hellingen gekregen. (aan 40 tot 60km/u)

</onzin>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Hoop info met afmetingen van de laadruimte etc etc

[ Voor 29% gewijzigd door Gunner op 27-06-2006 12:48 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
hydrus schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 12:46:
1.9 zal wel lukken, zelf al met slechts zo'n 210pk (wel wat meer koppel: 8 liter 6 cilinder) 12 ton over sterke hellingen gekregen. (aan 40 tot 60km/u)
Opzich rijden we alleen maar met de bus naar Grenoble, richting Alpe d'Huez en daar staat hij een week stil. Dus echt van belang is de moter ook niet. Alleen even naar die wielkasten kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snars
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Chevy454 schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 12:32:
* Chevy454 roept luidkeels naar sNaRs ;)
Leuk, maar ik heb een T3. Dis een T5 :P
Januszjes schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 12:42:
Waarom we geen grotere bus huren? Ten eerste zijn die een stuk duurder en ten tweede moeten we er 3000 km mee rijden. Als het wat kleiner kan lijkt me dat prettiger. En opzich is een 1.9 tdi niet slecht in zo'n bus hoor. Zo zwaar wordt hij niet beladen. Maar de wielkasten zijn dus 35 cm hoog bij een soortgelijke bus?
StevenK bedoelt een T5 met lange wielbasis en dubbele cabine, dan heb je dezelfde bus maar dan langer, met een cabine voor 6 man en dezelfde laadruimte. Dat rijdt echt niet moeilijker dan een normale bus, hoogstens zul je wat meer moeite hebben met parkeren.

Ik heb trouwens gereden met een T5 1.9TDI negenpersoons bus, volgestouwd. Het is geen snelheidsmonster met z'n 100 (?) pk, maar je komt echt wel waar je zijn moet. Op de snelweg haal je prima 120, in de bergen moet je gewoon...geen haast hebben :P Ik heb jaren gereden met een 69pk dieselbusje met vierbak. Erg onthaastend :D

[ Voor 5% gewijzigd door snars op 27-06-2006 12:49 ]

I reject your reality, and substitute my own.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nuclear waste
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-06-2023

nuclear waste

<onzin>

Januszjes schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 12:48:
[...]

Opzich rijden we alleen maar met de bus naar Grenoble, richting Alpe d'Huez en daar staat hij een week stil. Dus echt van belang is de moter ook niet. Alleen even naar die wielkasten kijken.
Ik dacht al zoiets, een echt wielertoerist zorgt dat hij op eigen kracht boven geraakt :P
Nog veel plezier op Alpe d'huez, en vergeet geen krant mee te nemen ;)

</onzin>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
_sNaRs_ schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 12:48:
[...]

Leuk, maar ik heb een T3. Dis een T5 :P

[...]

StevenK bedoelt een T5 met lange wielbasis en dubbele cabine, dan heb je dezelfde bus maar dan langer, met een cabine voor 6 man en dezelfde laadruimte. Dat rijdt echt niet moeilijker dan een normale bus, hoogstens zul je wat meer moeite hebben met parkeren.
Pcies. Zelfs dat inparkeren valt nog wel mee; vrouwlief rijdt er ook gewoon mee naar de Albert Hein.
Ik heb trouwens gereden met een T5 1.9TDI negenpersoons bus, volgestouwd. Het is geen snelheidsmonster met z'n 100 (?) pk, maar je komt echt wel waar je zijn moet. Op de snelweg haal je prima 120, in de bergen moet je gewoon...geen haast hebben :P Ik heb jaren gereden met een 69pk dieselbusje met vierbak. Erg onthaastend :D
;) Die van mij loopt redelijk vol geladen nog steeds netjes in de begrenzer (@ 193), ook bergop. Maar zoals gezegd, als je er alleen maar mee naar de Marmotte hoeft te rijden en het ding daar toch stil staat, dan maakt 't niet zo heel veel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
Ik vond trouwens dit plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://weetjewel.com/t5_tips_en_trucs/laadruimte_cirilo/P1010003.jpg
Tja, lastig te beoordelen die wielkasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Januszjes schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 13:01:
Ik vond trouwens dit plaatje:
Tja, lastig te beoordelen die wielkasten.
Nogmaals: die krengen zijn 35 hoog, 25 breed. Wat wil je nog meer weten ? Plaatje is overigens een lange dubbelcabine, als ik 't goed zie.

[ Voor 12% gewijzigd door StevenK op 27-06-2006 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
StevenK schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 13:04:
[...]

Nogmaals: die krengen zijn 35 hoog, 25 breed. Wat wil je nog meer weten ? Plaatje is overigens een lange dubbelcabine, als ik 't goed zie.
Ow je had dezelfde bus. Dan ben ik geholpen. Bedankt he!! Dan maak ik de plankjes wel een cm of 38 hoog. Dan moet het dus lukken. Alleen even rekening houden met de plaatsing van de pootjes.
Pagina: 1