Toon posts:

VPN vanuit locatie A wel, B: hangt op wachtwoord

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben regelmatig op 2 locaties met mijn dell inspiron 9300 en wil via VPN (PPTP) contact leggen met mijn draytech (Vigor2600 plus series annex A) router thuis (XS4all ADSL).
Beide locaties wordt contact gelegd via een wireless router, beide gevallen toegewezen IP adres.
Locatie A (chello) lukt prima, Locatie B (xs4all) blijft dezelfde VPN verbinding steken bij controleren gebruikersnaam en wachtwoord. Ik kan (dus) wel prima internetten op locatie B..
Het enige belangrijk verschillende lijkt mij eventueel de configuratie van de router op locatie B, maar de beheerder daarvan zegt dat daar niets raars mee kan zijn.
Kan iemand nog een andere reden bedenken of een instelling van mijn router die eventueel dit probleem oplost? Ik heb in mijn router gewoon PPTP enabled en een remoter user gedefinieerd met gebruikersnaam, wachtwoord en enabled, verder nergens aangezeten.

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:31
Ik neem aan dat je wel een foutmelding krijg als het inloggen niet lukt? Verder zou het kunnen zijn dat er op locatie B met een firewall/proxy gewerkt wordt waardoor de VPN-verbinding in de problemen zou kunnen komen.

Kun je op locatie B wel op een andere locatie inloggen via een VPN. (Waarschijnlijk kun je dit niet testen als je alleen maar voor thuis een VPN hebt, maar goed... :P )

-

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg na een poosje controleren naam/wachtwoord een bericht dat ie over zoveel seconden weer gaat proberen. Ik dacht niet dat er nog iets specifieks op die redial-aftel dialoog stond, ben helaas even niet meer op locatie B om zeker te weten..

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-01 12:24

nIghtorius

Poef!

ik denk één van de twee routers (dus degene waarvan het VPN er naar toe niet lukt). moeite heeft met routeren van GRE (General Routing Encapsulation) pakketjes. (nodig voor PPTP).

je kunt dit testen (is erg risky) door even het systeem dat de VPN verbindingen afhandeld in het DMZ te zetten (zel wel een firewall op dat systeem die poort 1723 doorlaat).

werkt het dan wel? ga dan uizoeken hoe je GRE pakketjes door de router kan laten gaan en of het weleens mogelijk is met die type router.

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)