Beste man, als het zo simpel was zou ik het hier niet vragen

Die handleiding heb ik inderdaad doorgenomen. Maar die piepjes zijn echt gewoon random en komen dus niet voor in die handleiding.
Ik wil jouw nadrukkelijk vragen om goed zelf te zoeken én duidelijk te zijn.
De omschrijving die je geeft over de pieptonen is niet bepaald duidelijk.
Veel duidelijker kan ik toch niet zijn, maar hier komt ie nog een keer :
Als ik met laptop aanzet (lees: ik druk op de powerknop) begint hij na de post te piepen. De volgorde van die piepjes staat niet in de befaamde handleiding, maar zijn dus gewoon willekeurig. Er komen ook geen lange in voor, alleen korte piepjes en pauzes. Als de pc is opgestart in windows, gaat het geluid door, maar dan op windows geluidsniveau (harder dus). Ik zou het dus kunnen dempen, maar dan hoor ik helemaal geen geluid meer.Met 'hard' en 'zacht' neem ik aan dat je de toonhoogte bedoelt?
Piept het systeem ook elke keer op dezelfde wijze?
zacht= tijdens / na de post en gaat over in
hard = windows geluidsniveau als windows is gestart.
Nee de piepjes zijn elke keer anders. Willekeurig dus.
Verder gelieve niet het topic schoppen binnen 24 uur. De edit knop is er niet voor niets

Ik schop niet, ik geef alleen updates zodat mensen die eventueel bereid zijn te helpen daarop kunnen voort borduren. Als ik elke keer mijn 1e post ga updaten is het voor niemand duidelijk dat er een update is
Ook nog even voor de duidelijkheid,
DIT scheelt eraan:
-Willekeurige bios piepjes zowel bij opstarten als bij werken in windows. (komen ook niet voor in E500 guide).Piepjes zijn kort en met pauzes, maar wel willekeurig.
Op het scherm is niks te zien over errors o.i.d.. De laptop start dan ook vrolijk door alsof er niks aan de hand is.
-Spontaan opstarten van "my computer" en de "search" functie.
-Processor = PIII 600 Mhz volgens bios => windows zegt PIII 500 Mhz
DIT is er al gedaan:
-bios update
-schone windows installatie
-memory verwisseld van bank en weer terug
-RTC reset
-keyboard verwijderd
-bekabeling na gelopen
-Alle onnodige devices uitgeschakeld in het bios.
[
Voor 17% gewijzigd door
netvista op 28-06-2006 00:01
]