[Active Directory] Macs worden domain controllers?*

Pagina: 1
Acties:

• CBA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:43

CBA

een vat, een vat, een vat !

Topicstarter
We hebben hier een 20-tal Macintosch computers draaien, deze hebben wij onlangs allemaal in het domein gestoken. De versie van het OS is 10.4.6

Iedereen kan dan ook aanloggen op deze macs via het domein, dit werkt allemaal perfect.

Nu hebben we één probleem. Deze Macs promoten zichzelf tot Domeincontroller in Active Directory en niet tot workstation zoals het wel zou moeten zijn.

Iemand enig idee hoe ik ervoor kan zorgen dat deze Macs zich niet promoten tot domeincontroller ?
In adreslijsttoegang kan ik hier in elk geval niks over terugvinden.

Diablo 3 Profiel - WoW Warrior

• JaQ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:37

JaQ

CBA schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 11:48:
We hebben hier een 20-tal Macintosch computers draaien, deze hebben wij onlangs allemaal in het domein gestoken. De versie van het OS is 10.4.6

Iedereen kan dan ook aanloggen op deze macs via het domein, dit werkt allemaal perfect.

Nu hebben we één probleem. Deze Macs promoten zichzelf tot Domeincontroller in Active Directory en niet tot workstation zoals het wel zou moeten zijn.

Iemand enig idee hoe ik ervoor kan zorgen dat deze Macs zich niet promoten tot domeincontroller ?
Als je niet bang bent voor een terminal zou ik eens in /etc/smb.conf kijken en naar de waarde bij "os level" kijken. vi is hiervoor een uitmuntende editor ;)

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

En misschien heb je wat aan /Applications/Utilities/Directory Access. Hier valt ook het e.e.a. te configureren aan Active Directory.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:46
CBA schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 11:48:

Dit is echt heel erg vaag, hier heb ik ook een mac of 45 gewoon in het domein hangen zonder dat ik 45 dc's heb (gelukkig :p). Waar kun jij aan zien dat het domain controllers zijn? Worden ze opgenomen in dns en in de sites config? Komen ze ook onder domain controllers te staan in de active directory? Hoe heb je de macs aangemeld in het domein, gewoon via de standaard wizard? Welke meldingen krijg je op de dc's (event log), want een Windows machine moet errors gaan spugen als hij wil syncen met een mac als dc :).

Ik heb nog even de topic titel aangepast zodat deze iets duidelijker is..

[ Voor 5% gewijzigd door leon1e op 28-06-2006 00:07 ]

• CBA

CBA

Topicstarter
@ JaQ: Ik ben niet vies van het Terminal venster zal de config file eens bekijken.
Het OS Level staat hier op 8.

@ Daedalus: ja Directory Access is Engels voor Adreslijsttoegang :)

@ leon1e: Als ik op onze server ga kijken via 'Active Directory Users and Computers' zie ik dat de Mac toestellen zichzelf als Domain Controller in Active Direcotry zetten ipv Workstation.

Als ik via google zoek vind ik niet echt iets bruikbaars, ik vind wel iemand nog met hetzelfde probleem: http://www.macdevcenter.c...ive_directory.html?page=2 (zie eerste comment).

[ Voor 6% gewijzigd door CBA op 28-06-2006 09:55 ]

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:46
CBA schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 09:40:

@ leon1e: Als ik op onze server ga kijken via 'Active Directory Users and Computers' zie ik dat de Mac toestellen zichzelf als Domain Controller in Active Direcotry zetten ipv Workstation.
En als je ze gewoon moved naar Computers?

• CBA

CBA

Topicstarter
leon1e schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 10:44:
En als je ze gewoon moved naar Computers?
Ze staan in computers hé. Alleen bij de Machinerol staat er Domeincontroller ipv Workstation.

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-12-2025
Heb ik ook voor. Ik heb zo'n 55 mac's staan in de Active Directory en ze komen allemaal als DC's te zien. Dit is echter niets om je zorgen over te maken.

Dit is een bug in de MMC (of hoe ze dat ding ook noemen) van Active Directory of een bug in Active Directory zelf (ben vergeten hoe het gaat) en heeft te maken met de LDAP implementatie op je Mac's.

Ik gebruik momenteel dscl (command line Mac OS X) om de Active Directory uit te lezen en krijg daarin gemakkelijker de informatie weer en ik kan die nog eenvoudig laten parsen als ik wil tegenover die GUI's die me verplichten een Windows werkstation te gebruiken.

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

CBA schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 09:40:
@ Daedalus: ja Directory Access is Engels voor Adreslijsttoegang :)
Ehrm, sorry :X. Ik had er net overheen gelezen. :P

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• CBA

CBA

Topicstarter
Heb je daar enige documentatie of link over Guru Evi dat ik dit kan verantwoorden ?

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-12-2025
Bel even naar Apple Technische Dienst (1-800-MY-APPLE), die kunnen je dat vertellen en het is nog gratis ook. Je kunt ook naar Microsoft bellen of het supportcontract gebruiken die bij je AD-Server zit maar dit kost je dan wel $50

Ons bedrijf sluit altijd voor zowel soft- als hardware een extended support contract af voor 3 jaar. Wij bellen dus gewoon eventjes op als wij vragen hebben en worden meestal direct doorgeschakeld met 2de lijn of iemand die er iets van kent. Je kunt het waarschijnlijk ook wel eens googlen maar het is inderdaad moeilijk te vinden (alhoewel het vindbaar is)

[ Voor 44% gewijzigd door Guru Evi op 29-06-2006 18:02 ]

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-02 21:17
Guru Evi schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 18:00:
Bel even naar Apple Technische Dienst (1-800-MY-APPLE), die kunnen je dat vertellen en het is nog gratis ook.
Nou niet dus hoor haha.

Alleen de eerste 90 dagen is telefonische ondersteuning gratis en daarbij is dit probleem niet "supported". Bovendien is het nummer voor Nederland: 0900 7777 703

Info over de support packages @ http://www.apple.com/nl/support/products/overview.html

Hier had uw reclame kunnen staan.

Pagina: 1