[PHP] LDAP intergreren in PHP5

Pagina: 1
Acties:
  • 185 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-09 23:32
Voor een opensource crm systeem (Sugarcrm) wil ik het liefste voor het inloggedeelte onze Active Directory gebruiken (één inlog en wachtwoord voor iedere gebruiker). Nu is er een mooie module voor Sugarcrm waarin Sugarcrm met LDAP kan werken voor de authentificatie van gebruikers. Het probleem is echter dat mijn versie van php niet gecompileerd is met de support voor ldap.

Nu draait mijn Apache/Php op Windows 2003, dus Php5 opnieuw compileren met ondersteuning voor LDAP lukt niet echt makkelijk. Nu dacht ik dat het wel zou gaan door php_ldap.dll te laden (via php.ini), ik heb alleen het probleem dat ik niet de beschikking heb over de dll. Ik heb al op Google/Got gezocht naar de dll, maar ik kan zo snel geen gecompileerde dll vinden.

Kan ik misschien LDAP ondersteuning in PHP op een andere manier erin krijgen? Of eventueel een andere versie van PHP installeren?

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRose
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

RedRose

Icebear

php_ldap.dll zit gewoon in de zip met voorgecompileerde binaries voor win32? :?

http://nl2.php.net/get/php-5.1.4-Win32.zip/from/a/mirror

[ Voor 28% gewijzigd door RedRose op 27-06-2006 12:29 ]

Sundown Circus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-09 23:32
Hmm, bllijkbaar heb ik er de hele tijd overheen gekeken... :? Maar goed, bedankt voor de tip! :)

Helaas ben ik nu zo aan het klooien geweest dat mijn php installatie kaduuk is. Ik krijg bij het starten van php.exe -i de melding
"the Procedure entry point _zval_dtor could not be located in the dynamic link library php5ts.dll"

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRose
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

RedRose

Icebear

Je hebt waarschijnlijk één of meer verschillende versies van dll's naast elkaar draaien nou. Probeer even om de laatste versie helemaal neer te zetten. :)

Sundown Circus