Toon posts:

BootDiskette Maken

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Mede Tweakers!

Ik zit met een probleempje eerst had ik me oude pc in elkaar geschroefd voor de verkoop. Maar toen wat blijkt als ik de pc opstart staat insert booddiskette in Floppy Drive A: en dan valt de pc uit
dus ik denk dat ik bootdiskette moet maken. ik heb het als volgt gedaan via deze site

http://techzone.tweakomat...4/Een_bootdisk_maken.html maar waneer ik start druk staat er warning ofzo dus ik ben bang als ik de bootdisk maak dat ik dan me eige pc nu verkloot is dat waar of gewoon dikke onzin!

maar alvast bedankt ! :)

• cc12
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-05 14:46

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:26

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Die warning is om je te laten weten, dat als je doorgaat de inhoud van de diskette (als er iets op staat) gewist gaat worden, en niets meer. Daarmee verklooi je je pc zeker niet.

Hier staat tekst

Verwijderd

Topicstarter
mjah site ken ik al maar ik vroeg als het schadelijk zou zijn voor deze pc als ik bootdiskette maak!

• Brede P
  • Laatst online: 08-01 14:43
Verwijderd schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 11:37:
Hallo Mede Tweakers!

Ik zit met een probleempje eerst had ik me oude pc in elkaar geschroefd voor de verkoop. Maar toen wat blijkt als ik de pc opstart staat insert booddiskette in Floppy Drive A: en dan valt de pc uit
dus ik denk dat ik bootdiskette moet maken. ik heb het als volgt gedaan via deze site

http://techzone.tweakomat...4/Een_bootdisk_maken.html maar waneer ik start druk staat er warning ofzo dus ik ben bang als ik de bootdisk maak dat ik dan me eige pc nu verkloot is dat waar of gewoon dikke onzin!

maar alvast bedankt ! :)
Ik weet niet wat je nou allemaal probeert te zeggen, maar het is een beetje erg onduidelijk wat je nu precies wilt.
Een opstart diskette kun je maken door in Windows XP met de rechtermuisknop op de FDD te klikken, en te kiezen voor formatteren. Dan zet je een vinkje bij Systeemdiskette maken, en klaar, je hebt een opstart diskette.
Verwijderd schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 11:43:
[...]

mjah site ken ik al maar ik vroeg als het schadelijk zou zijn voor deze pc als ik bootdiskette maak!
Nee, als je een diskette formatteert, gebeurt er niets met je harddisk.
Zijn je computerskills echter net zo goed als je Nederlandse taalgebruik, dan zou ik er mijn twijfels bij plaatsen.

[ Voor 18% gewijzigd door Brede P op 27-06-2006 11:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
lol heb het net gedaan de diskette in gedaan in de floppy drive in me oude pc maar hij zegt dat die weer niet iets kan lezen ofzo :S en dan valt die gewoon weer uit :(

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

dus ik ben bang als ik de bootdisk maak dat ik dan me eige pc nu verkloot is dat waar of gewoon dikke onzin!
Je maakt hier een redendatiefout :P Dikke onzin dus.

Verder hoort dit niet hier in PMG en ben ik niet overtuigd van jouw inzet. Topic dicht dus.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.