Toon posts:

[XP Pro] Partitie onleesbaar na uitgestelde schrijfbewerking

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een aantal dagen geleden heb ik een Western Digital MyBook 500 GB (extern, USB 2.0)aangeschaft. Daar heb ik een tweetal partities op aangemaakt (NTFS). Vervolgens heb ik er een aantal bestanden naartoe gekopieerd om de schijf te testen. Dus dusverre ging alles prima, maar vandaag ging het mis...

De externe harde schijf schakelt zichzelf namelijk in, wanneer de pc opgestart wordt. Tijdens het opstarten van Windows zag ik dat en mijn eerste gedachte was 'niet nodig, uitschakelen dus'. Er verschijnt een venster met iets van 'schrijfbewerkingen zijn uitgesteld'. Nadat de pc volledig was opgestart, heb ik de externe harde schijf toch maar weer ingeschakeld. Nu is de eerste partitie onleesbaar: de benaming 'Backup' is vervangen door 'Lokaal station' en er wordt geen grootte meer aangegeven. Is dit eenvoudig te herstellen? En is de kans groot dat dit vaker voorkomt? Ik weet nu dat het dus niet verstandig is om de harde schijf uit te schakelen tijdens het opstarten, maar mijn vriendin werkt er ook regelmatig mee. Beetje lullig dus als er écht belangrijke documenten en foto's op komen te staan...

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kijk even in de Opslagmedia & I/O Controllers FAQ voor o.a. disk / file recovery tooltjes :)