2 beeldschermen

Pagina: 1
Acties:
  • 87 views sinds 30-01-2008

• Huisbewoner
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-11-2025
Voorheen had ik fijn 2 schermen (met 2 videokaart; GeForce3 en Voodoo2) op 1 pc aangesloten. Maar toen crashte mijn pc, en was ik de drivers van de Voodoo2-kaart kwijt. Op internet heb ik er nog gevonden, maar deze bleken niet te werken. Waarschijnlijk staan de oude drivers nog in windows, en telkens als ik de kaart weer opnieuw in het moederbord steek vindt windows de oude drivers het beste bruikbaar. Maar deze wil ik dus weg halen, en daar voor in de plaats beter zetten.
Iemand een idee hoe en waar ik de drivers van de kaart weg kan gooien? En het zou helemaal tof zijn als iemand ook nog werkende drivers heeft.

Bijvoorbaat dank!

Verwijderd

Je kan drivercleaner pro gebruiken in de veilige modus en dan opnieuw opstarten daarna kun je de nieuwere drivers installeren. Je vindt het hier: http://www.drivercleaner.net/professional.html

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2006 11:03 ]

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 31-07 10:33

Haan

dotnetter

Voor drivers voor je Voodoo2 zou je even dit topic kunnen proberen: [rml][ Discussie] 3dfx Forever - Deel 10[/rml]

Kater? Eerst water, de rest komt later

• Huisbewoner
Haan schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 11:06:
Voor drivers voor je Voodoo2 zou je even dit topic kunnen proberen: [rml][ Discussie] 3dfx Forever - Deel 10[/rml]
Dit topic snap ik niet helemaal. En drivers voor de voodoo 2 zie ik niet staan. Het begint bij de Banshee en dan komt 3.

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-07 15:44
Je kan toch ook in Windows kiezen voor "ik wil zelf kiezen welke driver/kaart", zo passer je die geselecteerde voodoo drivers.

• Huisbewoner
Ik heb hier links gevonden en ik heb de drivers geïnstalleerd. Maar ik krijg bij de eigenschappen van mijn bureaublad nog steeds niet de optie te zien om het bureaublad uit te breiden naar een 2e monitor.
Ik vind het raar dat mij GeForce 3 kaart bij de beeldschermadapters staat (groene pijl) en de voodoo 2 kaart bij besturing voor geluid, video en spelltjes (rode pijl). Moet dit niet anders?

Afbeeldingslocatie: http://img74.imageshack.us/img74/9180/naamloos6vg.th.jpg
Carel schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 11:42:
Je kan toch ook in Windows kiezen voor "ik wil zelf kiezen welke driver/kaart", zo passer je die geselecteerde voodoo drivers.
Hoe bedoel je precies?

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-07 15:44
Nou, je wilt betere Voodoo drivers selecteren, dat kan als je kiest voor stuurprogramma wijzigen en vervolgens de betere handmatig kiest i.p.v. Windows laten zoeken.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Misschien een beetje offtopic, maar hoe heb je het voor elkaar gekregen een voodoo 2 te gebruiken als videokaart ipv als addon kaart zodat je daar 2 monitoren aan kan hangen?
Of gaat het hiermisschien toch om een banshee?

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Huisbewoner schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 11:30:
[...]

Dit topic snap ik niet helemaal. En drivers voor de voodoo 2 zie ik niet staan. Het begint bij de Banshee en dan komt 3.
Uhm, of ik ben gek, of de Voodoo2 is er nooit als losse videokaart geweest onder die naam...
Voodoo2 zelf was een accelerator kaart die je aan een bestaande videokaart koppelt om zo 3D acceleratie te krijgen.
De Banshee was een soort van combinatie kaart. Videokaart + Voodoo2 op dezelfde kaart.

Iig, dat staat mij bij. Denk dat je het beste af bent met Banshee drivers.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Huisbewoner
Terw_Dan schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 11:52:
Misschien een beetje offtopic, maar hoe heb je het voor elkaar gekregen een voodoo 2 te gebruiken als videokaart ipv als addon kaart zodat je daar 2 monitoren aan kan hangen?
Of gaat het hiermisschien toch om een banshee?
Het is een addon kaart ja. Hij zat met zo'n VGA kabel vast aan iets waarvan ik niet weet wat het is :P Maar het heeft wel degleijk gewerkt. Voordat mijn pc crashte werkte het prima en kon ik op 2 schermen werken.
Ik zal het eens gaan proberen met bansheedrivers.. :*)

Edit: Ik zie nu dat de kaart op de oude pc met een VGA-kabel op de seriele poort van het moederbord zat.. Kan dat kloppen?

[ Voor 10% gewijzigd door Huisbewoner op 27-06-2006 12:53 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:26

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Huisbewoner schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 12:34:
[...]

Het is een addon kaart ja. Hij zat met zo'n VGA kabel vast aan iets waarvan ik niet weet wat het is :P
Waarschijnlijk noem je zo'n ding een "videokaart" 8)7

Als je daar de drivers voor vindt, heb je je tweede scherm terug :z
Maar het heeft wel degleijk gewerkt. Voordat mijn pc crashte werkte het prima en kon ik op 2 schermen werken.
Ik zal het eens gaan proberen met bansheedrivers.. :*)
Gaat niet werken, de Banshee is op zich gebaseerd op de Voodoo2, maar omdat de Banshee ook een 2D core heeft zijn de drivers totaal anders.
Edit: Ik zie nu dat de kaart op de oude pc met een VGA-kabel op de seriele poort van het moederbord zat.. Kan dat kloppen?
:?

Nee, waarschijnlijk niet. Waarschijnlijk heb je onboard (niet integrated!) VGA

Geef eens volledige, duidelijke specs van je systeem (incl moederbord en alle kaarten die erin hangen) :o

Oslik blyat! Oslik!

• Huisbewoner
Ik zal eens een foto maken van de pc waar de kaart eerst in zat en een foto hoe de kaart er nu in zit.

• Huisbewoner
Hier zijn ze.

Dit is een foto van de achterkant van de oude pc. De voodoo-kaart zat met het kabeltje op de poort in de rode cirkel aangesloten.

De pc:
Afbeeldingslocatie: http://img66.imageshack.us/img66/2070/oudepc8uk1mt.th.jpg

Het kabeltje:
Afbeeldingslocatie: http://img68.imageshack.us/img68/5927/kabel8qe.th.jpg

Dit is een foto zoals de pc er nu uit ziet. In de blauwe cirkel is de voodoo-kaart. En in de groene de GeForce-kaart.

Afbeeldingslocatie: http://img68.imageshack.us/img68/7720/nieuwepc8by.th.jpg

Edit: Ik heb de plaatjes geupdate.

[ Voor 28% gewijzigd door Huisbewoner op 28-06-2006 08:55 ]

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Huisbewoner schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 13:58:
Hier zijn ze.

Dit is een foto van de achterkant van de oude pc. De voodoo-kaart zat met het kabeltje op de poort in de rode cirkel aangesloten.

De pc:
http://img297.imageshack.us/img297/2816/oudepc8uk.jpg

Het kabeltje:
http://img113.imageshack.us/img113/2408/hoi9ae.jpg

Dit is een foto zoals de pc er nu uit ziet. In de blauwe cirkel is de voodoo-kaart. En in de groene de GeForce-kaart.

http://img235.imageshack.us/img235/1686/nieuwepc3vm.jpg

Was iets te groot om zo hier neer te zetten.
Jah dan zat de Voodoo kaart eerst aan de geintegreerde videokaart van je oude PC.
Nu zal je dus een extra videokaart nodig hebben waar je die Voodoo kaart aan hangt.
Die Voodoo kaart is nl gewoon een 3D uitbreiding op een gewone videokaart.

Je kan desnoods die Voodoo kaart ook gewoon weglaten. Een PCI model van een van de wat recentere videokaarten is sowieso in staat om 2D en 3D te doen, en is in 3D stukken sneller als zo'n Voodoo kaart.

Een Radeon 7000 PCI of een GeForce FX5200 PCI is goed betaalbaar en stukken sneller.

[ Voor 4% gewijzigd door McKaamos op 27-06-2006 17:38 ]

• Huisbewoner
Hoe kan het dan dat het voorheen wel gewerkt heeft?

• Huisbewoner
Kan het er misschien iets mee te maken hebben dat de kaart na de computer-crash in een ander slot in het moederbord zit?

Verwijderd

Gooi die voodoo2 eruit, die doet helemaal niets in jouw geval. De aansluiting waar het kleine kabeltje van de voodoo2 opzat is de echte videokaart. Die zit onboard en is waarschijnlijk uitgeschakeld op de een of andere manier. Kijk eens in het bios of met een jumper op het moederbord of er een optie is om de onboard vga kaart in te schakelen.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Huisbewoner schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 17:57:
Geen idee, hoe heb je het aangesloten gehad dan.
Je plaatjes werken niet, dus daar kunnen we ook niets mee. Post ze eens opnieuw en geef daarbij de totale specs eens zodat we weten waar we het nu over hebben.

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Huisbewoner schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 17:57:
Zoals ik al zei: je vorige moederbord heeft een onboard videokaart. (dat is die aansluiting die jij Serieel noemde. das een 15pins HD-SubD connector die voor VGA doeleinden gebruikt wordt.) Die stuurde zijn signaal via de Voodoo kaart naar het 2de scherm.
Ook als je die Voodoo kaart er uit zou halen en je scherm direct op de aansluiting aan je moederbord zou hangen, had je 2 schermen beeld gehad.

Het gaat er om dat je Voodoo kaart puur een tussenstukje is dat 3D bewerkingen verzorgd.
Dat werkte vroeger zo. De normale videokaart deed 2D, en als je 3D acceleratie wou, dan deed je er een Voodoo kaart bij die je dan tussen je scherm en je primaire videokaart hing.
De videokaarten van tegenwoordig hebben allemaal geintegreerde 3D hardware zodat je dus maar 1 kaart nodig hebt.

Anyway, je kan die hele Voodoo kaart aan de kant gooien. Je zal sowieso een extra videokaart nodig gaan hebben of een nieuwe videokaart in je AGP slot moeten hangen die DualHead heeft (2 VGA/DVI uitgangen op 1 kaart).
Aangezien de kaarten tegenwoordig allemaal zelf 3D doen, en ook nog eens stukken sneller zijn, heb je helemaal niets aan die Voodoo kaart. Het is gewoon een achterhaald concept.

By the way, je kan die kaart misschien nog wel kwijt aan een verzamelaar ofzo... Dan levert hij nog een paar euro's op.
Er zijn zat 3Dfx Labs fanatiekelingen iig. (check het 3Dfx Forever topic maar eens).
Terw_Dan schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 00:30:
[...]

Je plaatjes werken niet, dus daar kunnen we ook niets mee. Post ze eens opnieuw en geef daarbij de totale specs eens zodat we weten waar we het nu over hebben.
Plaatjes werken wel, moet je ze ff copy/paste doen in een schoon window/tab.
Verwijderd schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 20:31:
Gooi die voodoo2 eruit, die doet helemaal niets in jouw geval. De aansluiting waar het kleine kabeltje van de voodoo2 opzat is de echte videokaart. Die zit onboard en is waarschijnlijk uitgeschakeld op de een of andere manier. Kijk eens in het bios of met een jumper op het moederbord of er een optie is om de onboard vga kaart in te schakelen.
Het gaat om 2 PC's he ;) De oude PC werkte het mee omdat daar een onboard videokaart in zat waar de Voodoo kaart aan vast zat, en er ook nog een extra videokaart bij hing.

Tegenwoordig werkt zoiets niet meer omdat je AGP bus maar 1 apparaat kan aansturen. Dus het is OF onboard, OF een insteekkaart.
Oude moederborden hadden de onboard VGA nog wel eens aan de PCI bus hangen, en daar kunnen wel meerdere apparaten tegelijk aan (anders had je ook niet meerdere PCI sleuven op je mobo).

Anyway, de oplossing is een van deze drie:
1 - Ritsel ergens een oude PCI videokaart als primaire kaart voor de Voodoo kaart.
2 - Gooi de Voodoo kaart weg, en hang een PCI VGA kaart in je PC om dat 2de scherm aan te sturen.
3 - Gooi alle videokaarten weg, en koop een nieuwe met DualHead of TripleHead (2weg of 3weg uitgang. Veel nieuwere high end kaarten hebben wel dubbele uitgang iig)

[ Voor 101% gewijzigd door McKaamos op 28-06-2006 00:49 ]

• Huisbewoner
Bedankt McKaamos! Nu snap ik hoe het in de oude pc in elkaar zat. Heb je misschien ook nog prijzen voor nieuwe kaarten? Ik hoef natuurlijk niet het beste van het beste, GeForce3 op mijn primair scherm vind ik al goed genoeg. Maar ik wil natuurlijk wel goed en scherp beeld op mijn tweede scherm. :Y)

• VROEM!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05-2025

VROEM!

broembroem!

Koop een of andere GeForce FX (ik heb de 5700) met 2 DVI + VGA uitgang. Met een DVI->VGA connector heb je dan 2 schermen, werkt prima hier :)

ieeeepppppp :P

• Huisbewoner
Terw_Dan schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 00:30:
[...]

Ik heb de plaatjes effe opnieuw geupload. ;)

• Huisbewoner
VROEM! schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 08:48:
Koop een of andere GeForce FX (ik heb de 5700) met 2 DVI + VGA uitgang. Met een DVI->VGA connector heb je dan 2 schermen, werkt prima hier :)
Heb je hier ook prijzen van en plaatsen waar ze verkrijgbaar zijn?

• VROEM!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05-2025

VROEM!

broembroem!

http://tweakers.net/price...uery=&Action=&Landfilter=

Had je best zelf kunnen vinden imo... Elke nieuwe videokaart van NVidia (en ik dacht ook ATI) heeft DVI en VGA uit voor zover ik weet. Converter zul je je winkel even voor moeten vragen wat die kost, ik dacht een tientje oid.

ieeeepppppp :P

• _WgV_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-05 09:11

_WgV_

It's a magical world!

http://www.tweakers.net/pricewatch

Zo'n converter zit vaak wel mee geleverd bij zo'n videokaart!
edit:

Spuit 11, need to F5

[ Voor 68% gewijzigd door _WgV_ op 28-06-2006 09:16 ]

#StopBurningStuff

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:26

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Huisbewoner schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 08:56:
[...]

Heb je hier ook prijzen van en plaatsen waar ze verkrijgbaar zijn?
Kom op, beetje eigen inzet mag ook wel :o

Heel de topic lang vraag je om aan het handje gehouden te worden ipv zelf op zoek te gaan, ondertussen mag je echt wat zelf doen...

**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.