[ubuntu 6.06] NetworkManager hangt na suspend

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rulus
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-08 11:31
Hallo,

Probleem is hetvolgende: als ik mijn laptop dichtklap gaat ie vanzelf in Suspend, prima. Als ik hem dan weer opklap komt ie mooi terug op het bureaublad, alleen werkt de NetworkManager niet meer...
Dus heb ik geen wifi-internet meer. Hij geeft dan "No network devices have been found".

Meestal is dit op te lossen door "sudo killall NetworkManager" en "sudo NetworkManager" te doen; maar soms wil hij niet sluiten door het killall commando en kan ik hem dus niet herstarten. Dan moet ik de pc opnieuw opstarten om terug internet te hebben :/

Weet iemand hoe het komt en wat ik eraan kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaasvis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 13:50

Blaasvis

Cidora \o/

http://bugzilla.gnome.org/show_bug.cgi?id=337801

Lijkt op deze bug, als ik mijn pcmcia kaartje eruit haal en er weer in doe moe tik ook networkmanager restarten.

probeer ook een killall -9 als het niet werkt.

Freedom is everything you need ; <moto-moi|afk> ik verkloot het gewoon nooit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rulus
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-08 11:31
Bestaat er dan een mogelijkheid dat het "sudo killall NetworkManager && sudo NetworkManager" commando automatisch start is de laptop uit de Suspend komt. Dan is het ook opgelost namelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John_Glenn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-08-2023

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Irritante bug inderdaad - is volgens mij al een bugreport van, dus zal wel gauw verholpen worden. Je kan trouwens ook rechtsklikken op het nm icoon, en dan Networking disablen en weer enablen. Dan worden de interfaces opnieuw ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daft_dutch
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-09 21:46

daft_dutch

>.< >.< >.< >.<

sudo /etc/init.d/networking restart

is dat niet makkelijker

ik ben een debian gebruiker maar dit reset en hersteld alle netwerk verbindingen.

[ Voor 41% gewijzigd door daft_dutch op 28-06-2006 15:06 ]

>.< >.< >.< >.<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John_Glenn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-08-2023

John_Glenn

verdeelt de whooping.

NetworkManager is wel een beetje niet-standaard; dus ik weet niet helemaal zeker hoe goed dat werkt (zal het vanavond eens bekijken). Ik denk dat in dit geval eerder dbus restart zal werken.
Pagina: 1