| 3D WIP - Texturen van een hoekhuisje |
Voor de game openFrag ben ik bezig met het texturen van een hoekhuis. Het belangrijkste van het hoekhuis is dat hij er van voren goed uitziet. De unwrapping en de modelling zijn door iemand anders gedaan. Ik hoef alleen de textures te maken. Ik ben begonnen met het zoeken van zoveel mogelijk references. Hoe ziet een huis eruit als hij flink verweerd is. Daarna heb ik mijn textures geselecteerd. Mayang heeft veel textures op hoge resolutie. Maar let op, je kunt er maar een beperkt aantal downloaden. ![]() Van de klimop heb ik een howto gemaakt voor de geinteresseerden. ![]() ![]() De groene randen aan de onderkant van het huis zijn een combinatie van een mos texture en een layer mask. Je kunt de layer mask selecteren en daar vervolgens op brushen. |
| HOWTO: Klimop |
Open deze afbeelding in een nieuw photoshop: Afbeelding kopieren->nieuw bestand->afbeelding plakken. ![]() Klik op: image->adjustments->desaturate Klik op: image->adjustments->brightness/contrast Breng de contrast omhoog naar bijvoorbeeld +30. Niet teveel omdat je anders de antialiasing aan de randen verliest. Selecteer vervolgens de background eraser tool en haal de witte achtergrond rondom de blaadjes weg. Selecteer de gewone eraser en haal alle overige achtergrond weg. Je zou nu het volgende moeten hebben: ![]() Klik op edit->define brush preset en klik op ok. Selecteer de brush tool en zoek vervolgens onze zojuist aangemaakte brush op. Aan de rechterkant van het scherm staat een tabje Brushes. Deze tool geeft je de mogelijkheid om je brush helemaal aan eigen smaak aan te passen. Pas de volgende instellingen aan naar eigen wens: Shape dynamics->angle jitter = De draaiing toegevoegd tijdens het brushen. Scattering->scatter = De verspreiding van de brush (onderlinge takken) Selecteer vervolgens een een groene kleur en maak lange halen met de brush. Selecteer eventueel een andere kleur en brush er nog eens overheen. ![]() |
| Updates |
* Nog niks * |
http://hawvie.deviantart.com/