Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Nu ik weer een nieuwe (GPRS) pocketpc heb leek het me eens handig om te zien wat voor applicaties er zijn om je servers/netwerk/active directory te beheren vanaf je pocket pc. Een killer app leek me een tool waarmee je Microsoft Management Consoles (MMC's) kon laden, maar dat schijnt helaas niet te kunnen. Ook het openen van bij performance counters ge-exporteerde pagina's gaat mis, hier zit active-x in waar de pocketpc iexplorer zich verslikt.

Wat heb ik vooralsnog wel gevonden wat werkt:

-sonicadmin, applicatie waar je een "server"-gedeelte moet installeren op een workstation (of server), welke dan toegang verleent aan je PDA tot vele bronnen van je server

-ipcheck server monitor van www.paessler.com , ook te verkrijgen in een freeware versie. Kan onder andere pingen, poorten in de gaten houden, maar ook andere servergegevens als schijfruimte, max cpu usage etc. Echt een monitor dus.

Uiteraard is er de mogelijkheid om te RDP'en, maar hier geloof ik bij een pda met 320x240 niet zo in, daarnaast heb ik een bloedhekel aan scrollen. Met een 640x480 pda kan ik me voorstellen dat dit al beter werkt.

Daarnaast zou er van MS een "mobile admin pack" bestaan, maar ben dit nog nergens tegengekomen?

Ben benieuwd naar jullie ervaringen. Zeker met de onbeperkte GPRS vormen van tegenwoordig lijkt het me ideaal om on the go een servertje te controleren, service te herstarten of gebruiker zijn wachtwoord te resetten!

Verwijderd

Topicstarter
Niemand?