Toon posts:

Pc start niet op.

Pagina: 1
Acties:
  • 476 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het probleem dat als ik mijn pc aanzet de fans aan gaan en dan houd het ook op. Monitor blijft in standby etc. Ik zou echt niet weten waar het aan ligt. Optische drives etc had ik afgesloten daar ligt het niet aan. Ik dacht eerst de processor. Die heb ik nu vervangen alleen ik hou hetzelfde probleem.

Het gaat om een hp d325 met een celeron 2.4ghz processor. Verder zou ik niet weten wat voor een moederbord etc.

Verwijderd

Kan vanalles zijn. Ik ken iemand die zo ook een paar dagen heeft lopen zoeken en toen bleek dat zijn reset-knop vast zat.....
Kijk of je bij vrienden componenten van je pc kunt testen om zo uit te sluiten wat er wel en niet werkt.
Suces

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:24

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Probeer eerst eens een BIOS reset. In de handleiding van je moederbord staat hoe je dat moet doen. (daar kan het ook CMOS reset heten i.p.v. BIOS reset, het is in ieder geval een jumper op je moederbord) ;) Je kan ook de batterij er even uit trekken, wel spanning van het moederbord halen.

Heb je geen PC-speaker aangesloten? Zo ja; als deze niet 'beept', dan kan het moederbord de geest hebben gegeven (aangezien je de processor al vervangen had). Trek ook het geheugen eruit, als ie nog niet beept, is er iets mis met het moederbord.

Lees deze guide ook even door, er staat veel in beschreven:
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Succes! :)

[ Voor 38% gewijzigd door PD2JK op 27-06-2006 02:26 . Reden: Toevoegingen Troubleshooten ]

Toen waren beige computers heel gewoon.

Verwijderd

Topicstarter
Er zit een speaker in mn behuizing en die beept niet...

• soheilmd
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-05 20:29
gaan de fans aan en direct weer uit of blijven ze draaien?

Verwijderd

Topicstarter
Ze blijven draaien.

• soheilmd
want ik heb het zelfde probleem gehad maar de fans gingen ook uit, toen was de voeding naar de.....
even en domme vraag zit je VGA kaart goed vast? (standard helpdesk vragen)

[ Voor 28% gewijzigd door soheilmd op 27-06-2006 02:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij is bij mij de voeding nog goed.

• PD2JK

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Kun je wat onderdelen uitsluiten?

-Processor had je bijvoorbeeld al uitgesloten door 'm te vervangen door (hopelijk) een goede. :)

• soheilmd
haal de PC uitelkaar en zet hem opnieuw in elkaar met het minimum an nodige hardware

Verwijderd

Topicstarter
Uitgesloten zijn:
  • De harde schijf
  • De voeding (denk ik)
  • Videokaart
  • Optische drives en floppy drives

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 02:30:
Uitgesloten zijn:
  • De harde schijf
  • De voeding (denk ik)
  • Videokaart
  • Optische drives en floppy drives
Je hebt dus een andere videokaart geprobeerd?
En de monitor?

Als ik het zo zie lijkt me echt dat het probleem bij de video output zit.
Geen beep = geen error met opstarten van PC.
En beeld output is niet noodzakelijk voor het opstarten van de PC :)

Verwijderd

Het moederbord is kaduk. Je zult HP moeten bellen voor een ander mobo.
Deze klasse PC's zou met 3 jaar garantie geleverd moeten zijn, dus misschien heb je geluk en ruilen ze hem voor je om.

• PD2JK

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Verwijderd schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 04:52:
[...]
Geen beep = geen error met opstarten van PC.
Fout. Eén korte beep is een teken van een goed ge-POST-e computer. Eén korte beep = OK computer*.

tevens een album van Radiohead :P

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:51

Thandor

SilverStreak

Sinds wanneer treedt dit probleem op? Ofwel, heb je iets gedaan waardoor het niet meer werkt ? (Een upgrade, tweak, verplaatsing van de PC of iets dergelijks)
Verwijderd schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 02:28:
Volgens mij is bij mij de voeding nog goed.
Ik lees verder 'denk ik'. Hoe heb je dit getest?
Van de buiten kant is het namelijk niet altijd te zeggen of een voeding in goede staat is. Ook al draaien de fans, een voeding kan toch defect zijn ;)

Al met al heeft lenny_z een goed punt. Bekijk eens of de hardeschijf activiteit vertoont nadat je de PC hebt aangezet. Als deze binnen korte tijd actief lees en schrijfacties uit gaat voeren lijkt het erop dat het systeem wel netjes doorstart. Wellicht kun je voor de zekerheid een keer op 'enter' en 'F1' drukken omdat het systeem kan blijven hangen op een melding dat er een error is geweest.

Verder wil ik de statement 'Geen beep = geen error met opstarten van PC.' ontkrachten omdat ik menig PC heb meegemaakt dat niet werkte en ook geen beepjes gaf ;)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Neem eens de PMG Beleid door. Dit topic voldoet hier in ieder geval op geen enkele punt aan.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.