Voltage verlagen Fan Master

Pagina: 1
Acties:

• Sulo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-10-2024
Ik heb pas geleden een fan controller gehaald van Fan Master

http://www.extremeoverclo..._Flower_Fan_Master_1.html

Het probleem is dat het de voltage niet goed verlaagd.

Eerst had in een normale wat je alleen op de cpu kon aansluiten:

http://www.zalman.co.kr/e...uct/view.asp?idx=14&code=

Deze Controller kan de voltage zo erg verminderen dat ik mijn fan helemaal niet meer hoor.

Mijn vraag nu. Is er een mogelijkheid om er voor te zorgen dat mijn fan master naar lagere voltages kan gaan?

• Sulo
Kan iemand me nog helpen hier op tweakers?

• Pilske
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-01 08:55
offtopic:
kicken binnen 24 uur is niet toegestaan he ..

maar ik denk dat je al gauw met weerstandjes moet gaan werken, en daar weet ik verder niet echt iets nuttigs over te zeggen ;)

• ESteg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-02 06:51
Spreken we over dezelfde fan? Het kan best zijn dat fan A met hetzelfde voltage meer lawaai maakt dan fan B. Wat is het voltage dat uit die Fan Master komt?

• Sulo
Het gaat over de zelfde fan.

De voltage van de Fan Master is max. 12V en Min. 6,5V.

Ik wil dat het iets lager gaat, want dan maken mijn fans bijna geen geluid meer.

• ESteg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-02 06:51
Tja, in dat geval zal het wat knutselen worden. Het lijkt me het eenvoudigste om met een weerstandje het voltage wat omlaag te trekken. Heb je al gezocht op GoT? Fanbus + weerstand moet al heel wat bruikbaars opleveren, denk ik.

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
denk je er wel aan om weerstandjes van 5watt te gebruiken?? ;) anders vliegen je weerstandjes de lucht in :P >:)

• Sulo
Wat ik eigenlijk wil is.

Ik wil maximaal naar de 12V gaan en minimaal naar de 5V maar mijn fan master gaat tot min. 6,5V

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-02 21:33
Op www.ikbenstil.nl een andere fan kopen die minder lawaai maakt, het geluid die deze maken staan erbij, of ergens anders kopen.

• Pilske
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-01 08:55
Aloys Akkerman schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 22:22:
denk je er wel aan om weerstandjes van 5watt te gebruiken?? ;) anders vliegen je weerstandjes de lucht in :P >:)
goed plan ^^ ...

maar het is dan eigenlijk 'n beter idee om gewoon 'n Papst / scythe D (14Db óf E 20 Db) / Aerocool silver lightning ofzo te kopen .. ik heb nou gister zo'n Scythe E +... en 'n aerocool silver lightning gekocht om in m'n voeding (OCZ gameXstream 600W) te hangen want die fan zoemt irritant en is te luidruchtig, nou maar hopen dat die fan ook 'n stekkertje heeft net als in m'n Coolermaster Realpower 420W ofzo (weet t niet eens meer).

iig lijkt het mij makkelijk en slimmer om niet met weerstandjes dan aan de slag te gaan maar gewoon langzamer draaiende fannetjes te kopen (of 'n ander fan aanstuurapparaatje .. ik heb die van zalman werkt perfect gaat van 12V tot 5V ofzo en 2 switches van 12V-6V-0V (uit) ..)

[ Voor 5% gewijzigd door Pilske op 28-06-2006 10:47 ]

• Sulo
Pilske schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 10:47:
[...]

goed plan ^^ ...

maar het is dan eigenlijk 'n beter idee om gewoon 'n Papst / scythe D (14Db óf E 20 Db) / Aerocool silver lightning ofzo te kopen .. ik heb nou gister zo'n Scythe E +... en 'n aerocool silver lightning gekocht om in m'n voeding (OCZ gameXstream 600W) te hangen want die fan zoemt irritant en is te luidruchtig, nou maar hopen dat die fan ook 'n stekkertje heeft net als in m'n Coolermaster Realpower 420W ofzo (weet t niet eens meer).

iig lijkt het mij makkelijk en slimmer om niet met weerstandjes dan aan de slag te gaan maar gewoon langzamer draaiende fannetjes te kopen (of 'n ander fan aanstuurapparaatje .. ik heb die van zalman werkt perfect gaat van 12V tot 5V ofzo en 2 switches van 12V-6V-0V (uit) ..)
Ik ben ook nu van plan om een Zalman te halen, maar wat ik wil weten is wat de werkelijk min. voltage van de zalman is.

Ik heb eerder Fan Mate 1 op mijn CPU Cooler geprobeerd en die maakte het heel erg stil en zo te zien was de voltage erg laag.
Pagina: 1