Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• daft_dutch
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-11 11:20

daft_dutch

>.< >.< >.< >.<

Topicstarter
Als je mobiel wil zijn maar ook lekker wilt werken loop je te zeulen met laptop,usbsticks,pda en files over het internet.

Desktop werkt lekker maar is niet mobiel.
Laptop is moveable maar je moet wel stil zitten. en werkt niet echt lekker.(vind ik)
Pda kan je lopend bedienen maar je hebt nogsteeds een laptop/desktop nodig.

Maar je kan met de huidige technogie iets veel beters maken.

Banaal gezien is het een PDA en een bootable usb stick.

Je loopt rond met je PDA/smartphone en je komt aan op kantoor.
verbind een usb kabeltje met je PDA wat 2 dingen bevat. een usb netwerk en een usbfile systeem.

Computer boot van dat usbfile systeem. (beperkt systeem zonder persoonlijke stuff)
OS is geboot maakt via het zelfde kabeltje een netwerk verbinding. na dat je je username en pw hebt ingetoetst.
En je hebt je eigen desktop.

Natuurlijk is de "harddisk" ruimte beperkt. maar je kan natuurlijk op de harddisk van de computer zelf komen.
het is veilig. je moet altijd een username / pw intikken om toegang te krijgen. En je verliest/vergeet je pda veel minder snel dan een usbstick.
En je kan ongestoord elke willekeurige pc gebruiken. PC geinfecteerd met spyware boeien het wordt toch niet gestart.
makkelijk altijd je eigen zooi. Nooit kopieren zoeken vergeten van files.

Het is alles op een laptop na.

wat vinden jullie hier van

ps.
Ik ben een linux georrienteerd persoon. Het kan voor 100% op linux weet niet of het op windows kan.

>.< >.< >.< >.<

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 00:05
Palm's doen dat al, en een lifedrive heeft ruimte zat. Probeer maar eens met een Koppix image, dat zou nu al moeten werken. Netwerk hoeft niet in de PDA, dat mag best in de PC.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:38
Ik denk dat we daar uiteindelijk wel naartoe gaan. Iedereen zijn kleine portable altijd bij zich, een hoop data altijd beschikbaar en dan aansluiten op een los scherm als je ergens bent. Misschien dat tegen de tijd dat pda'tjes/telefoons echt voldoende rekenkracht bezitten er ook wel mooie oprolbare/opvouwbare schermen voor de consument beschikbaar zijn.

In feite zie je het nu al gebeuren. Mijn telefoon is mijn pda/mp3speler/videoplayer/navigatie/portable storage enz..
nog niet snel genoeg om mijn laptop te kunnen vervangen, maar wie weet over een paar jaar.

Ik geloof niet zo in tablet pc's. Je hebt volgens mij 2 dingen: Portable of een groot scherm. Als telefoons/pda's zo snel zijn dat je op een vaste plek alleen nog maar een scherm hoeft aan te sluiten zijn we een heel eind. Dat mis ik nu nog het meeste...aanluiten op een groot scherm met een fatsoenlijke resolutie

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams