Objectieven huren

Pagina: 1
Acties:
  • 3.261 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• FataMan
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-06-2025
Ik ben zelf nog niet zo lang bezig met het wat serieuzer bezig zijn met fotografie, de eerste stap heb ik al gezet door het kopen van een body met lens, na heel veel reviews hebben doorzocht, en veel ervaringen van anderen te hebben gehoord. Na een tijdje zou wat meer zoombereik toch leuk zijn, maar een lichtsterk objectief zou ook niet mis zijn. Enfin, je wilt een begin maken om een setje op te bouwen, maar je hebt eigenlijk geen idee waar te beginnen.

Nu kwam ik op het idee eens een dagje bijv. 2 lenzen te huren, en te kijken waar het schip strand. Veel geld zul je hier waarschijnlijk niet aan kwijtraken, terwijl het misschien wel nuttig is om een keuze te maken. Nu de vraag: wie heeft er ervaringen met het huren van objectieven? Was de staat van de lens goed? En heeft het zin om een dagje zoiets te huren? :)

Bij Calumet kan je trouwens slechts enkele Nikkor-objectieven huren, voor een redelijk forse prijs ook nog. Misschien nog andere adressen?

Nikon D50 | 18-70 F3.5-4.5 |

• mtenbos
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:58
op marktplaats staat er ook altijd 1 met verhuur van lenzen nu weet ik alleen niet of dat camulet is

doet konijnenberg ook niet zo iets??

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Pixto-F is een prima toko om spullen te huren. Ik heb daar een 1D MkII gehuurd en was zeer te spreken over de service.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Hier ook nog wat info over huren: [rml][ Huren] waar & ervaringen?[/rml] :)

LinkedIn
Instagram

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-01 15:23

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

mtenbos schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 07:54:
doet konijnenberg ook niet zo iets??
Ja, maar alleen als je daar langsgaat.

• joh14vers6
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-06-2024
Ik heb net voor de grap gekeken of ik ergens A-mount lenzen kan huren. Bijvoorbeeld G-lenzen. Maar dat is knap lastig. Behalve Nikor en Canon is er niets te huur.

Systeem van Joh14vers6 Team Joh14vers6 Gear: Sony 550, HS3600, Minolta 50mm/1.7, Tamron 10-24mm, Minolta 24-105, Minolta 100-300 (D) Te koop: Sigma 10-20mm KM 18-70mm

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik denk dat ze die dingen binnen een bepaalde tijd terug willen verdienen en de A-mount lenzen zullen dus wel niet zoveel gebruikt worden? Ik heb er ook wel 's naar gezocht, maar ik heb nooit echt geweldige prijzen kunnen vinden :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-01 00:54

Floor-is

5.2

Capivak heeft wel wat dingen in de verhuur, Nikkor, Canon en Hasselblad met name (ook wel TC's). Mijn ervaringen zijn niet geweldig te noemen, keertje verkeerde lens meegehad, een keertje een stukke extender. Kwalitatief dus toch minder...

Wellicht is het een idee om een keer op een meet met wat lenzen te spelen? Dan heb je niet de kosten (en ook niet de hele dag!), maar wel een beetje een gevoel...

Bericht hierboven

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-01 09:17
imho zijn lenzen huren net zoals bodies huren... net even te duur. Althans te duur om uit te testen. in meeste gevallen is het kopen van een lens en verkopen als de lens niet bevalt veel lucratiever. Aangezien je ze voor de bijna nieuwprijs weg kunt schepen.

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

• MBV
  • Laatst online: 30-01 21:17

MBV

Als je in rotterdam wilt huren, kan je even bij www.photex.nl binnenwandelen. Die hebben zoiets op hun site staan.

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:20

Zoefff

❤ 

Ik huur wel eens spullen bij Capilux (hetzelfde als Capivak, officeel is het Capi Lux Vak), zie www.capi.nl. Prijzen zijn vrij fors, maar ervaringen zijn goed. Lenzen waren altijd in prima staat, afgezien van een beetje uiterlijke slijtage. Laatst een D200 body gehuurd, ging ook prima. Netjes extra accu en grip erbij, 1 GB kaartje werd zelfs meegeleverd, en natuurlijk documentatie / software / oplader / kabeltjes / etc. Het enige minpuntje was dat de voorste commanddial een beetje stroef liep, waarschijnijk een glaasje limonade van de vorige huurder ;) Positief puntje was dan weer dat de sensor brandschoon was, iets waarvan ik het tegendeel had verwacht bij een huurcam. Zal waarschijnlijk iedere keer wel schoongemaakt worden.

Maar zoals ik al zei, de prijzen zijn niet verkeerd. De 70-200 was uit m'n hoofd €40,- en de D200 €75,- voor de eerste dag. Daarna wordt er per dag maar 50% van de prijs gerekend. Exclusief verzekering en btw. Hierbij moet ik overigens wel zeggen dat ik het nooit zelf heb betaald, maar altijd heb doorgerekend aan degene waar ik foto's voor heb gemaakt. Je moet het er prive dus wel voor over hebben :)

Punt is alleen wel dat ze eigenlijk alleen professioneel materiaal verhuren. D.w.z., alle topmodellen binnen hun bereik. Lenzen waar al snel een prijskaartje van (ruim) meer dan €1000,- aan hangt. Als je deze bedragen voor je lenzen over hebt, dan is het zeker de moeite waard om er eerst een paar uit te proberen. Gaat dit ver over je budget heen, dan kan je het misschien beter niet doen omdat je voor je leven lang verpest bent :+

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Verwijderd

Zoefff schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 23:03:
Ik huur wel eens spullen bij Capilux (hetzelfde als Capivak, officeel is het Capi Lux Vak), zie www.capi.nl. Prijzen zijn vrij fors, maar ervaringen zijn goed.
Ik heb ook meerdere huur ervaringen bij Capi in Amsterdam en helaas ben ik niet onverdeeld tevreden over ze. De meeste keren was de apparatuur en service perfect en kon ik er goed mee werken, maar ik heb ook meegemaakt dat ik een lens meekreeg die zo vervormt was op de bajonet dat deze niet meer op de camera gezet kon worden en heb toen behoorlijk problemen gehad toen ik een andere wilde hebben. (gelukkig gebeurde dit alles nog in de winkel zodat ze niet mij de schuld van de schade gaven) Omdat er geen andere lens voorradig was met dezelfde specificaties kreeg ik zonder overleg een andere lens mee met andere specs, maar daar had ik dus niks aan.
Ook heb ik meegemaakt dat ze door de telefoon beloofden dingen klaar te leggen en als je dan komt blijkt het "net" verhuurd of nog niet terug te zijn en sta je er voor niks. Niet leuk als je uit Lelystad naar Amsterdam komt.

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:06
bij konijnenberg kan je idd ook spullen huren. Dat heb ik ook een keertje gedaan (D70 + 70-200). Prima bevallen, apparatuur was goed en de prijzen redelijk. Alleen de borg was ontzettend onhandig. Je kon met creditcard borg staan. Ik ging ervanuit dat het was zoals bij een auto huren: Je machtigt om een bepaald bedrag te boeken, maar dat wordt pas gedaan wanneer het nodig is (bij schade ed.). Op die manier hoef jij geen klein kapitaal op te hoesten en heeft de verhuurder toch zekerheid.
Konijnenberg werkt anders: ze boeken doodleuk de borg af en geven die na de huurperiode minus huur weer terug. Dat levert ze met creditcard betalingen dus erg weinig op, wanneer de huurperiode niet zo groot is. Maar veel erger: Jij krijgt doodleuk €750 oid in je handen geduwd, die je dan zelf weer naar de bank mag brengen 8)7

• MBV

MBV

Weet je wat leuk is? In een computerwinkel staan als verkoper, tegenover iemand die een 20" TFT heeft afgerekend, en gepind. Die hem vervolgens terugbrengt om wat voor reden dan ook, en €800 in briefjes krijgt, want tja, de pinautomaat kan geen geld (meer) terugnemen 8)7

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:48
Zoefff schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 23:03:
Ik huur wel eens spullen bij Capilux (hetzelfde als Capivak, officeel is het Capi Lux Vak), zie www.capi.nl. Prijzen zijn vrij fors, maar ervaringen zijn goed.
Same here. Ik heb een aantal keer een flitser (580ex), 16-35 f/2.8 en 24-70 f/2.8 gehuurd en geen negatieve ervaringen mee. Het is idd wel prijzig ja.

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

YellowCube

Wait...what?

MBV schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 22:46:
Als je in rotterdam wilt huren, kan je even bij www.photex.nl binnenwandelen. Die hebben zoiets op hun site staan.
ehm...misschien een ietwat te persoonlijke ervaring, maar Photex vind ik dus echt 100% waardeloos.
Ze zijn veel en veel te duur...niet zelden 50% boven de gangbare prijs (een Nikkor 12-24 kost je daar zo'n 1300 euro). Ik heb tot 2 keer toe een prijsopgave voor een lens gevraagd...daar zou ik over gebeld worden...niets. Als je daar binnen komt is de kans erg groot dat je zelf even moet roepen of iemand je kan helpen...ze staan achter de counter maar reageren simpelweg niet op je. Dat kan uiteraard aan mij liggen, maar ik heb het al een keer meegemaakt dat een klant gewoon onverrichter zake weer naar buiten liep.
Misschien hebben ze een bepaalde functie buiten de winkel om en vinden ze verkoop daarom niet belangrijk...hoe dan ook, niet mijn favoriete stekje.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07-2025
YellowCube schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 21:48:
maar ik heb het al een keer meegemaakt dat een klant gewoon onverrichter zake weer naar buiten liep.
wellicht hebben we daar dan een keer tegelijk in de winkel gestaan, wat een k*tzaak is dat zeg :r

• MBV

MBV

Ik zeg niet dat ze geweldig zijn, ik zeg dat ze zooi verhuren. En ik heb er nog nooit iets gekocht, o.a. omdat ze relatief duur zijn. Ze hebben wel veel op voorraad, en vrij veel nikon 2e hands glas. stuk of 10 28mm lensjes enzo ;) (gek genoeg liggen die bij elke winkel heel veel).

De beslissing of je iedereen aanspreekt die binnenloopt of niet is er een met voors en tegens. Veel klanten stellen het op prijs, maar net zo veel niet.
Toen ik eens naar crumpler tassen keek daar, hadden ze best veel, en werd ik netjes geholpen (toen ik iemand had aangesproken). en een 12-24 ga ik waarschijnlijk nooit geld voor vrijmaken :P

• flo_
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-12-2025
MBV schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 22:46:
w00w... wat een belachelijke prijzen daar: een SD-kaart van 512MB voor één dag is al €15.
Voor twee euro meer heb je zo'n ding al gekocht.

• salient
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-01 15:48

salient

Want omdat ik herhaal

En toch heb ik bij Photex mijn 30D vrij goedkoop gekocht. Misschien niet het _aller_goedkoopste adres maar de enige die hem wel op voorraad had. Werd er ook prima te woord gestaan eigenlijk. Voor mij dus geen slechte ervaring.

--

• B-lennium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-01 14:55

B-lennium

Volvo 164 1975!

heb wel eens een 100-400L IS gehuurt bij Pixto-F,
ging erg goed en de lens was erg netjes, net zoals de afhandeling.

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

Pagina: 1