[XP] Windows login scherm hangt

Pagina: 1
Acties:

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:00
Hallo mensen, ik heb weer eens een probleem met m'n computer 8)7

Ik had dus XP geinstalleerd op een partitie, maar deze starte niet meer op, dus ik maak een partitie erbij aan en zet hier nog eens XP op, werkt allemaal geweldig, ik vond het eens tijd om de boel te backuppen van de oude partitie en er weer 1 partitie van te maken, gedaan, ging goed, totdat ik wilde booten....
de boot.ini en alle boot bestanden (ntldr en ntdetect.com) stonden op de partitie die ik heb weggeknikkert |:(
dus NTLDR is missing melding, ik kopieer de bestanden allemaal weer (ntldr en ntdetect.com) en zet er even een boot.ini bij, alles boot weer goed, alleen als ik bij het login scherm kom voor windows blijft er het icoontje met Windows XP staan en gebeurt er verder niks, ctrl alt del 2x werkt ook niet, kan de muis wel bewegen en het systeem crasht of reboot of hangt niet, dus ik naar veilige modus, deze blijft hangen bij het laden van mup.sys, dus deze service heb ik gedisabled met de recovery console, nu komt ie wel in veilige modus, alleen daar hangt ie ook bij het login scherm 8)7
wat moet ik doen :/
ik heb geprobeerd kernel32.dll te vervangen met het bestand op de xp cd, maar dit hielp niet, chkdsk /r wilde ook niet helpen maar gaf wel een melding dat er een of meerdere fouten waren gevonden :/

• lammert
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-02 16:20
type eens "fixboot" en "fixmbr" in de recovery console

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:25
reinstallen en je backup eroverheen pleuren?

• Moning2
fixboot en fixmbr heb ik er al meerdere keren overheen gegooid, en tsja, reinstallen is overal wel een oplossing voor, maar ik bewaar liever deze installatie als er de mogelijkheid is om het te herstellen, heb geen zin om voor elk probleempje weer al die zooi te installeren ;)
een cmos reset heb ik ook al geprobeerd (kwam deze oplossing ook ergens tegen ;) )

en even dit nog:
voor de partitieverwijdering stond deze installatie op D: en de oude op C: , nu dus de nieuwe op C: , kan dit het probleem veroorzaakt hebben ?

[ Voor 35% gewijzigd door Moning2 op 27-06-2006 00:22 ]

• Moning2
nouja laatmaar dan, ik herinstalleer die zooi wel weer opnieuw :(

nu wil ik dus backuppen met knoppix, maar die komt niet verder dan het opstart gebeuren (auto configuring usb enz.) en dan een zwart scherm :(

[ Voor 54% gewijzigd door Moning2 op 27-06-2006 13:53 ]