Toon posts:

Microfoon; gaat dit werken?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey, ik heb bij de feedback de volgende bestelling gemaakt:

--[ 1x ESI Maya 44 ]----------------------------------------
MAYA44 € 99,00

--[ 1x K&M KM 210/81 zwart ]--------------------------------
KM2108135055 € 39,99

--[ 1x MXL 990 ]--------------------------------------------
MXL990 € 89,00

(titels zijn aanklikbaar)

Ik heb niks, en hiermee wil ik starten. Met de volgende opstelling:

Mic - - -- - - - -- - ESI Maya44 pci kaart - - - - - Computer
|
|
Standaard

Heb ik nog een kabel nodig voor tussen de mic en het pci kaartje? Zo ja, welke? XLR naar stero jack? Gaat deze opstelling gewoon werken? Ben ik iets vergeten?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2006 23:32 ]

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:51

voodooless

Sound is no voodoo!

Volgens mij heb je nog iets dergelijks nodig: http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=5958

Je had trouwens prima bij je oude topic kunnen blijven.

[ Voor 25% gewijzigd door voodooless op 26-06-2006 23:52 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• wolly_a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Dit moet prima werken, je hebt idd nog wel een kabeltje nodig om t aan te sluiten. Vergeet niet je fantoomvoeding in te schakelen, anders zal de microfoon niets doen.

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-02 19:39

BHQ

Ze hebben ook van die complete recording sets zegmaar, is het niet waard daarnaar te kijken?

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-02 17:08

Jag

Die mic ingang op die kaart is zo te zien uitgevoerd met cinch (ongebalanceerd dus). Beetje knullig. Maar belangrijker: je wilt een pre amp met variabele gain voor je mic, redelijke kans dat die mic ingang dat niet heeft. Wat je beter kan doen is een klein mixertje ertussen om van het mic signaal een line level signaal te maken en dan de geluidskaart in, dat is veel beter. EQen en andere bewerkingen doe je dan op je pc.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:51

voodooless

Sound is no voodoo!

Jag schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 16:04:
Die mic ingang op die kaart is zo te zien uitgevoerd met cinch (ongebalanceerd dus). Beetje knullig. Maar belangrijker: je wilt een pre amp met variabele gain voor je mic, redelijke kans dat die mic ingang dat niet heeft. Wat je beter kan doen is een klein mixertje ertussen om van het mic signaal een line level signaal te maken en dan de geluidskaart in, dat is veel beter. EQen en andere bewerkingen doe je dan op je pc.
Beter kijken Jag! De mic ingang is een stereo Jack, en is dus balanced en heeft eeb 48V voeding. Niet knullig dus. Tuurlijk is de gain ook regelbaar, want er zit gewoon een degelijke mic pre-amp in. Staat allemaal netjes in de manual beschreven.

Het is niet voor niks een semi-pro kaart ;)

[ Voor 20% gewijzigd door voodooless op 27-06-2006 16:11 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Pagina: 1