Toon posts:

Double Layer schijf afspelen in dvd spelers

Pagina: 1
Acties:
  • 1.115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een Samsung DVD brander aangeschaft de SH-S162L.

Nu heb ik op een Philips DVD+R van 8,5 GB een muziekdvd gebrand met Nero 7.

Nu speelt deze dvd wel volledig af in m'n dvd-rom speler op de computer, maar echter niet in geen enkele dvd speler/recorder (Philips / Medion).

RaRa hoe kan dit?

Na het intro stopt de dvd speler philips ermee en in de dvd speler van Medion komt alleen de melding No Disc.

Wie heeft hier een oplossing voor?

Alvast bedankt voor het meedenken

Verwijderd

Je bent nieuw op dit forum, dus eerst en vooral welkom.

Je bent toch wel zeker dat je in eerste instantie de sessie hebt afgesloten? Daarbij komt nog dat er veel formaten zijn voor muziek DVD's. Het kan simpelweg zijn dat de "normale dvd spelers" die gewoon niet kunnen afspelen.

Hoe is de DVD juist ingedeeld?

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de snelle reactie

De DVD bestaat uit een AUDIO_TS en een VIDEO_TS Map, dus volgens mij is dat goed.

Ik heb al eerder dit soort dvd's gebrand dan alleen echter op 4,7 GB en zonder problemen.

Nu ik echter aan de 8,5 GB begonnen ben wordt er wel probleemloos op de computer afgespeeld, maar niet op de stand alone spelers.

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-02 20:01

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Het is erg merk afhankelijk, zowel brander als media.

Ikzelf heb een aantal DL dvdr's gebrand eerst een hoop geprobeerd totdat ik uitkwam op Traxdata DL dvdr, deze deed het wel in mijn standalone (Samsung S324/medion ding/nog een goedkoop ding/ en die van de aldi) alleen niet op de Harmen Kardon ###, het beste deed hij het in de brander zelf (Nec 3500a/4750a) Ik heb geprobeerd : Philips/Ritek/Platinum/Verbatim en Traxdata de philips/platinum deden helemaal niets beetje opspinnen enzo, de Ritek speelde alleen de eerste layer en de Verbatim ook.

De Traxdata is bij mij als winnaar uit de test gekomen pakte de dvdr gelijk en ook geen problemen na het wisselen van de layer. En dit gaat om zowel muziek als film.

[ Voor 4% gewijzigd door prutser001 op 27-06-2006 00:06 ]

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tip, ik ga morgen maar eens een traxdata DL+ schijfje kopen en kijken of het dan wel lukt.

Kreeg vandaag bericht van Medion dat mijn dvd/video recorder geen double layers af zou kunnen spelen.

Ik hoop dus dat het met de tip van jou (traxdata schijf) wel gaat lukken, anders heb ik een brander gekocht waar ik dus helemaal niks aan heb.

Verwijderd

Heb hetzelfde probleem gehad, ik brand gewoon niet meer op DL layer, ze zijn astronomisch duur, en je hebt er ook niks aan omdat ze niet doen op dvd speler.

Dus gewoon met DVD rebuilder dvd5 van maken! tip

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 19:42:
Bedankt voor de tip, ik ga morgen maar eens een traxdata DL+ schijfje kopen en kijken of het dan wel lukt.

Kreeg vandaag bericht van Medion dat mijn dvd/video recorder geen double layers af zou kunnen spelen.

Ik hoop dus dat het met de tip van jou (traxdata schijf) wel gaat lukken, anders heb ik een brander gekocht waar ik dus helemaal niks aan heb.
Heb ook traxdata gehad.. mocht niet baten

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-02 14:41
Ik heb zelf een Philips DVD recorder. Deze is ook erg kritisch op het gebied van brandmethode. Dit omdat zodra hij een brandbare DVD vind hij in een andere modus valt en gaat kijken of hij er nog wat mee aan kan. En bij veel DVD's snapt ie het formaat niet en geeft een error. Buiten de brandmodus zou hij het geowon af kunnen spelen (DL disks zijn in principe gewoon leesbaar als normale DVD's). Het probleem is vrijwel altijd het feit dat je DVD speler vind dat hij een brandbare DVD anders moet behandelen dan een normale DVD.

Kijk anders eens of er een nieuwe firmware voor je DVD speler is die het probleem met DL's oplost. Zeker bij de Philips zou het toch gewoon moeten werken.

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu gebrand met clone dvd en met een schijfje van verbatim.

Resultaat:

Ik ben een stuk verder dan de 1e keer.

Deze schijf speelt namelijk zonder problemen af, tenminste het eerste gedeelte.

Ik denk dat het bij de overgang is naar de 2e laag, dan staat het beeld vast en is tevens met geen mogelijkheid de schijf er weer uit te krijgen.

Nadat ik de spanning er af heb gezet, was het mogelijk om de schijflade weer te openen.

Heeft iemand nog ideeën op wat voor manier de 2e laag ook afspeelbaar zou zijn. Met keuze selectie werkt het ook niet, de eerste 19 nummers wel maar verder niet.

Ik wacht nog op bericht van Philips over eventuele firmware.

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Er is slechts één soort DL schijfje dat goed werkt in praktisch elke brander, en dat is de Verbatim met een officële snelheid van 2,4x (de mediacode ervan is MKM001). In moderne branders kun je die vaak sneller branden, maar 6x is wel zo'n beetje het maximum dat nog goede resultaten oplevert (met een BenQ 1655). Neem geen ander merk, want het levert altijd problemen op. Als je tijd en zin hebt om je erin te verdiepen, kun je de bewijzen vinden op club.cdfreaks.com.
Ik heb zelf ook diverse andere geprobeerd (op zes verschillende branders inmiddels) en altijd met slecht resultaat. Van die Verbatims heb ik er inmiddels tientallen goed gebrand.

Nog een andere tip: om te zorgen voor een betere kans op succes kun je het beste het programma pgcedit gebruiken om de overgang tussen beide lagen correct in te stellen. Je kunt daarmee meteen ook een ISO-image maken van je VIDEO_TS en AUDIO_TS mappen. Dat image brand je dan vervolgens met IMGBurn. Op die manier verloopt het branden soepeler (er hoeft niet telkens een nieuw bestand te worden gelezen) en voorkom je dat de overgang midden in een scene plaatsvindt en haperingen oplevert.

Verwijderd

Topicstarter
Hallo drfruit,

Ik heb je aanbeveling gelezen en inmiddels het programma op de computer staan.

IMGBurn is me wel bekend, maar pgcedit zegt me niets.

Heb de handleiding in het engels gevonden, maar kan daarin niets vinden over instellingen bij een double layer.

Je schrijft : kun je het beste het programma pgcedit gebruiken om de overgang tussen beide lagen correct in te stellen.

Wil je me ook vertellen hoe dat te doen, waar ik het kan vinden etc.

Ik heb het bestand video_ts in gcedit geladen, dan komt er al een melding over gevonden 1 audio stream en of dat op 0 gezet moet worden ?????

Kan je me op weg helpen?

• drfruit
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 21:38:
Je schrijft : kun je het beste het programma pgcedit gebruiken om de overgang tussen beide lagen correct in te stellen.

Wil je me ook vertellen hoe dat te doen, waar ik het kan vinden etc.

Ik heb het bestand video_ts in gcedit geladen, dan komt er al een melding over gevonden 1 audio stream en of dat op 0 gezet moet worden ?????

Kan je me op weg helpen?
Pgcedit kan nog veel meer, maar om er een DL dvd mee te branden in combinatie met IMGBurn moet je deze gids eens lezen.
Wat die waarschuwing(en) betreft, waarschijnlijk is de dvd foutief geript (of wellicht zelfs verkeerd geauthord) waardoor hij een verwijzing bevat naar een niet bestaande audiostream in een menu of extra. Je kunt dat dan meteen door Pgcedit laten herstellen, of het gewoon zo laten, net wat jij wilt. Ik selecteer meestal gewoon OK bij alle vragen. Ook de selectie van het juiste layer break punt laat ik aan Pgcedit zelf over. Het belangrijkste is dat je na het openen en scannen van je dvd-map de optie kiest om een nieuw ISO-bestand te maken en door IMGBurn te laten branden: vijfde symbool, met de grote vlam erop. Wellicht moet je eerst Pgcedit even vertellen waar IMGBurn staat.
Succes ermee. :)

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:22
Nog een tip: zodra je DVD+R(W)'s gebruikt, altijd bitsetting gebruiken! Dat maakt de DVD's een stuk compatibeler met alle spelers! Met Bit Setting kun je namelijk een DVD+R(W) laten herkennen als een DVD-ROM. Hierdoor kon ik mijn DVD+R's toch in mijn speler afspelen, die ze normaal niet pakte (alleen DVD-R wou hij slikken :)). Gewoon even googlen op "bitsetting" + de naam of het merk van je brander, dat is meestal voldoende.

• drfruit
  • Niet online
The__Virus schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 12:12:
Nog een tip: zodra je DVD+R(W)'s gebruikt, altijd bitsetting gebruiken! Dat maakt de DVD's een stuk compatibeler met alle spelers! Met Bit Setting kun je namelijk een DVD+R(W) laten herkennen als een DVD-ROM. Hierdoor kon ik mijn DVD+R's toch in mijn speler afspelen, die ze normaal niet pakte (alleen DVD-R wou hij slikken :)). Gewoon even googlen op "bitsetting" + de naam of het merk van je brander, dat is meestal voldoende.
Op zich een goede tip, al zullen de meeste moderne branders een DVD+R DL automatisch bitsetten. En voor wat DVD+RW betreft hangt het van je standalone speler af. Bij mijn Samsung HD850 moet ik de +RW schijfjes juist NIET bitsetten, anders leest hij ze niet.
Overigens is het bij bitsetting alles of niets: hij leest het schijfje, of niet. Dus niet halverwege of met storingen.
Pagina: 1