Toon posts:

Abit KT7 Raid - Geen Fan Speed + Crash Windows

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Abit KT7 Raid Mobo met een AMD Thunderbird 900, nu heb ik sinds een week last van hangen van windows. Hij pakt dan 100% CPU, dus ik stug windows opnieuw installen, met Format en alles derop en deraan, en precies hetzelfde, ik in de bios kijken, geen Fan Speed, kast open, Fan draait. Iemand enig ID wat dit kan zijn??

COen!

• Arthur
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23-08 17:05
Als je geen fan speed ziet, dan kan het liggen aan het feit dat je hem gewoon niet op de goede fan header hebt aangesloten. De KT7-RAID leest één fanvoeding uit als zijnde de CPU Fan, degene voeding die daar links van zit als de PWR Fan en de andere fan headers geeft hij niet aan in het bios. Dus als hij wel gewoon draait, neem ik aan dat je hem gewoon op een andere fan header hebt aangesloten. Kijk in je manual voor de exacte locaties (daar hebben ze er nl ook plaatjes bij).

Ik denk dat het ook verstandig om te onderzoeken of de processor misschien te heet wordt en dat dat de oorzaak is van de crash, je kan dat allemaal in de gaten houden met Motherboard Monitor, als hij rond de 60 graden celsius aangeeft zou dat de reden van de crash kunnen zijn. Als dat zo blijkt te zijn, zit je koelblok misschien niet goed o.i.d.

Heb je anders misschien andere dingen overgeklokt? Het geheugen op 133 MHz laten draaien terwijl het 100MHz is?

Welke versie van Windows gebruik je trouwens?

Never give in, never give in, never, never, never, never-in nothing, great or small, large or petty- never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy

Verwijderd

Topicstarter
Hij komt zo uit de winkel, ik heb zelf niet eens aan het moederboard gezeten. Ik heb niets overgeklokt. Hij draait op max 46 graden geloof ik, en ik draai Windows 2000 Proffesional...

Coen!