Wie o wie kan mij helpen aan een SD naar CF adapter

Pagina: 1
Acties:
  • 2.627 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• AndreStarTrek
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-01 02:11
Ik heb een groot probleem ik zoek een SD naar CF adapter maar ik kan dit product nergen bestellen. Ik heb het in backorder staan bij kamera-express.nl maar dat is all 2 maanden. Nou zou ik er eigelijk niet zo haast mee hebben maar omdat het niet op schiet zo, ben ik bang dat ik het niet voor september heb.

Nou hoop ik dat hier iemand weet waar ik zo product kan bestellen of dat iemand die dit product heeft het mij kan verkopen ik heb er zelfs nieuw prijs voor over in zo geval.

Ik geef de voorkeur voor een konica minolta of een panasonic adapter.

Om misverstanden te verkomen is hier een foto met wat ik zoek.

Afbeeldingslocatie: http://ec1.images-amazon.com/images/P/B000165CBA.01-ACYJQKCDCVBZ7._AA240_SCLZZZZZZZ_.jpg

Alvast erg bedankt voor enige hulp want ik ben op dit moment echt wanhopig of ik dit ooit zal vinden op tijd.

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ben je al bij de betere fotowinkel of computerwinkel geweest? :?

Btw: wat zegt kamera-express.nl erover?

[ Voor 26% gewijzigd door pven op 26-06-2006 22:51 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

pven schreef op maandag 26 juni 2006 @ 22:50:
Ben je al bij de betere fotowinkel of computerwinkel geweest? :?

Btw: wat zegt kamera-express.nl erover?
goede tip! Ik was er ook naar op zoek.. zie ze daar staan http://kamera-express.nl/...owproducts&subsubtype=112 .. maar weer .. hoe lang zou je daar op moeten wachten?

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
henkleerssen schreef op maandag 26 juni 2006 @ 22:53:
[...]

goede tip! Ik was er ook naar op zoek.. zie ze daar staan http://kamera-express.nl/...owproducts&subsubtype=112 .. maar weer .. hoe lang zou je daar op moeten wachten?
Zie de onderste regel op die site:
Kamera Express BV - Rietbaan 5 - 2908 LP Capelle aan den IJssel - 010-2847450 - info@kamera-express.nl
:?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• plakbandrol
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-01 22:21
kijk hier eens..

http://pda.direqt.nl/product-show/19588/

[ Voor 157% gewijzigd door plakbandrol op 26-06-2006 23:03 ]

• AndreStarTrek
Ik heb heel internet af gespeurt maar ik kan het gewoon niet vinden. Daar bij zijn dat dus ook de betere foto zaken die ik via internet tegen kwam.

Hun zeggen dat het een moelijk product is om aan te komen. dit is ook omdat konica minolta over genomen is door sony. Maar daar heeft in zo geval panasonice niets mee te maken maar die schijnt volgens hun ook moelijk te krijgen te zijn.

volgens mij moet dit een heel gelieft product zijn.

• fotoklaasje
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-12-2025
mijn ervaring mer kamera-express in dit soort dingen zegt dat je van hen niet bepaald een betrouwbaare inschatting kunt krijgen hoe lang backorders duren.

(keer een filter besteld waar ze me 3 maanden mee aan het lijntje hebben gehouden, uiteindelijk na veel gedoe geld terug gekregen)

http://www.klaasje.com

• AndreStarTrek
Hier heb ik ook naar gekeken maar het schijnt niet betrouwbaar te zijn voor fototoestellen te zijn. Dat word ook door kamera-express.nl en ook via http://www.memoryshop.nl/product/19588
die zeg dus dit

Let op! De adapter werkt niet in combinatie met een digitale camera.

ik heb hier onderzoek op gedaan en mij conclusie is dat somige cameras het wel werkt en somige niet.

• plakbandrol
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-01 22:21
andre_startrek schreef op maandag 26 juni 2006 @ 23:02:

Hier heb ik ook naar gekeken maar het schijnt niet betrouwbaar te zijn voor fototoestellen te zijn. Dat word ook door kamera-express.nl en ook via http://www.memoryshop.nl/product/19588
die zeg dus dit

Let op! De adapter werkt niet in combinatie met een digitale camera.

ik heb hier onderzoek op gedaan en mij conclusie is dat somige cameras het wel werkt en somige niet.
en deze dan?

http://www.comcol.nl/detail/hdja01.htm
http://www.internetcamera...talog/kaart_adapters.html

• AndreStarTrek
fotoklaasje schreef op maandag 26 juni 2006 @ 22:59:
mijn ervaring mer kamera-express in dit soort dingen zegt dat je van hen niet bepaald een betrouwbaare inschatting kunt krijgen hoe lang backorders duren.

(keer een filter besteld waar ze me 3 maanden mee aan het lijntje hebben gehouden, uiteindelijk na veel gedoe geld terug gekregen)
Klopt ik heb dit product all meer dan 2 maande in backorder en ik verwacht niet dat dit in een korte tijd op gelost word vandaar deze topic.

• AndreStarTrek
Leuk maar hoe ga ik deze producten in mij camera doen met de klep dicht?

Bedankt voor de input maar ik kan dit niet gebruiken

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
kan je niet gewoon een losse cf kaart bestellen? kosten niet zoveel meer,
waarschijnlijk minder dan de converterkaart zelf (sd-CF = €30 = 1 GB CF)

of waarom moet je perse sd naar cf hebben?

[ Voor 29% gewijzigd door nachtnet op 26-06-2006 23:11 . Reden: typo en extra text ]

• AndreStarTrek
nachtnet schreef op maandag 26 juni 2006 @ 23:07:
kan je niet gewoon een losse cf kaart bestellen? kosten niet zxoveel meer,

of waarom moet je perse sd naar cf hebben?
Ik wil na het schieten van de foto het kunnen gebruiken in mijn pda. daarbij ben ik van mening dat sd de toekomst is dus ik wil niet in andere kaarte investeren.

Het komt een beetje op neer dat ik het beu ben om in verschillende producten verschillende kaarten te moeten gebruiken.

Ik kwam deze nog tegen maar ik kan daar geen nederlandse shop voor vinden
http://www.mittoni.com/se...-p-1238.html?currency=EUR

• donzz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-01 15:32
Volgens de pricewatch kan je voor de 50 euro die zo'n adapter kost best redelijke hoeveelheden cf geheugen kopen.. Is dat niet een optie?

alles kan kapot; beter dat ik het nu test dan dat er straks iemand komt klagen

• AndreStarTrek
donzz schreef op maandag 26 juni 2006 @ 23:12:
Volgens de pricewatch kan je voor de 50 euro die zo'n adapter kost best redelijke hoeveelheden cf geheugen kopen.. Is dat niet een optie?
Ik geloof niet dat je mijn post hier boven heb gelezen. geld is niet het probleem.

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Maar... wat is nu precies het probleem? Je kan een dergelijke adapter niet vinden, maar je er zijn zat cardreaders die beide formaten standaard ondersteunen... de kaartjes zelf zijn ook niet zo duur, waarom moet je nu perse een adapter hebben, als je of een nieuw kaartje kan kopen of een cardreader die beide formaten aan kan?

Edit: spuit elf :(

[ Voor 4% gewijzigd door Motrax op 26-06-2006 23:18 ]

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• AndreStarTrek
Motrax schreef op maandag 26 juni 2006 @ 23:17:
Maar... wat is nu precies het probleem? Je kan een dergelijke adapter niet vinden, maar je er zijn zat cardreaders die beide formaten standaard ondersteunen... de kaartjes zelf zijn ook niet zo duur, waarom moet je nu perse een adapter hebben, als je of een nieuw kaartje kan kopen of een cardreader die beide formaten aan kan?

Edit: spuit elf :(
Sorry maar dit word langzaam vervelend. ik heb een vraag waar ik graag andwoord op wil hebben. nou snap ik dat iemand vraag wat de reden is waarom ik dit zo wil maar het word vervelend als men dit blijft vragen. No offence intended

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

andre_startrek schreef op maandag 26 juni 2006 @ 23:11:
[...]

Ik wil na het schieten van de foto het kunnen gebruiken in mijn pda. daarbij ben ik van mening dat sd de toekomst is dus ik wil niet in andere kaarte investeren.

Het komt een beetje op neer dat ik het beu ben om in verschillende producten verschillende kaarten te moeten gebruiken.

Ik kwam deze nog tegen maar ik kan daar geen nederlandse shop voor vinden
eeuhm.. ze leveren gewoon in nederland:
Shipping within Netherlands
Fast delivery is provided within Netherlands, DHL International (2-3 days) starting at US$9.90.
voila!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

goedkoopste wat ik tot nu toe ben tegen gekomen iig..

• AndreStarTrek
henkleerssen schreef op maandag 26 juni 2006 @ 23:29:
[...]

eeuhm.. ze leveren gewoon in nederland:

[...]

voila!
Dat had ik inderdaad gezien. Ik ga dit ook zeker overwegen, al ben ik niet zo kapot van aankopen van uit het buitenland. Dus dit is iets wat ik misschien ga doen als ik niet anders kan.

Ik hoop dat iemand me iets anders kan aan bieden.

Maar wel bedankt.

[ Voor 7% gewijzigd door AndreStarTrek op 26-06-2006 23:37 ]

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

andre_startrek schreef op maandag 26 juni 2006 @ 23:36:
[...]

Dat had ik inderdaad gezien. Ik ga dit ook zeker overwegen, al ben ik niet zo kapot van aankopen van uit het buitenland. Dus dit is iets wat ik misschien ga doen als ik niet anders kan.

Ik hoop dat iemand me iets anders kan aan bieden.

Maar wel bedankt.
eeuhm.. heb wel vaker in het buitenland iets besteld.. vooral ten tijde toen cf goedkoper bleek te zijn in australie (raar genoeg ridata cf kaartjes waren dat toen) .. nooit problemen met versturen gehad.
Je moet alleen nog zeker weten of het nu gaat werken met jouw camera.

• AndreStarTrek
henkleerssen schreef op maandag 26 juni 2006 @ 23:38:
[...]

eeuhm.. heb wel vaker in het buitenland iets besteld.. vooral ten tijde toen cf goedkoper bleek te zijn in australie (raar genoeg ridata cf kaartjes waren dat toen) .. nooit problemen met versturen gehad.
Je moet alleen nog zeker weten of het nu gaat werken met jouw camera.
Het is niet alleen versturen het is ook hoe betrouwbaar is een bedrijf. Ik bedoel als hier wat gebeurd dan kan ik er nog wat aan doen maar als daar wat gebeurd kan ik niks. Nou is het niet zo zeer het geld. maar goed somige mensen vinden het idee van een bestelling uit het buitenland niet zo fijn zo als ik :) .

Ja of het met me camera gaat werken dat weet je nooit.

[ Voor 3% gewijzigd door AndreStarTrek op 26-06-2006 23:49 ]

Verwijderd

andre_startrek schreef op maandag 26 juni 2006 @ 23:15:
[...]

Ik geloof niet dat je mijn post hier boven heb gelezen. geld is niet het probleem.
andre_startrek schreef op maandag 26 juni 2006 @ 23:11:

Geld speelt wel degelijk een rol. Maar ik zal je hier verder niet meer mee lastig vallen, want dat schijn je niet te waarderen ;)

Even over het back-order verhaal van KE. Ik denk dat een hoop mensen niet beseffen dat een dergelijk product niet vaak wordt verkocht en wellicht van een leverancier komt waarmee een winkel niet veel zaken doet. Daarnaast heeft iedere winkel een minimale ordergrootte omdat anders de overige kosten (administratie, facturering, verzending) niet in verhouding tot de order staat. Je begrijpt dat een adaptertje van 25 euro inkoop niet boven deze minimale verzendkosten valt en als je dan pech hebt dat het bij een leverancier vandaan komt die vier keer per jaar levert dan begrijp je dat de levertijden langer zijn.

Daarnaast is ditzelfde verhaal van toepassing op de leverancier van de leverancier :P Op deze manier kan een eenvoudige bestelling dus maanden op zich laten wachten zonder dat een der partijen er echt iets aan kan doen. En dan hebben we het er nog niet eens over gehad als in een der schakels een product niet voorradig is...

• AndreStarTrek
Verwijderd schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 20:44:
[...]

[...]

Geld speelt wel degelijk een rol. Maar ik zal je hier verder niet meer mee lastig vallen, want dat schijn je niet te waarderen ;)

Even over het back-order verhaal van KE. Ik denk dat een hoop mensen niet beseffen dat een dergelijk product niet vaak wordt verkocht en wellicht van een leverancier komt waarmee een winkel niet veel zaken doet. Daarnaast heeft iedere winkel een minimale ordergrootte omdat anders de overige kosten (administratie, facturering, verzending) niet in verhouding tot de order staat. Je begrijpt dat een adaptertje van 25 euro inkoop niet boven deze minimale verzendkosten valt en als je dan pech hebt dat het bij een leverancier vandaan komt die vier keer per jaar levert dan begrijp je dat de levertijden langer zijn.

Daarnaast is ditzelfde verhaal van toepassing op de leverancier van de leverancier :P Op deze manier kan een eenvoudige bestelling dus maanden op zich laten wachten zonder dat een der partijen er echt iets aan kan doen. En dan hebben we het er nog niet eens over gehad als in een der schakels een product niet voorradig is...
Bedankt voor de opheldering al is het in dit geval niet van toepasing. Ik heb me laten vertelen door hun dat ze geen leverancier kunnen vinden, ook zeggen hun dat dit product zeer gelieft is. Zo doende is dit mij allemaal een raatsel.

• baslab
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
zo'n kaartje heb ik liggen...

voor een vergelijkbaar experiment, heb een SD slot in mijn laptop zitten dus leek mij ideaal om op SD te schieten.
Adapter past niet in mijn KM 7D. Een SD kaartje is bijna even lang als een CF kaartje, deurtje kan dus niet meer dicht.

Als je wilt kan je het overnemen van mij. Hoef er niet veel voor te hebben (minimaal verzendkosten ;)

... gebruikt fototoestel om foto's te maken ...

• AndreStarTrek
baslab schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 10:07:
zo'n kaartje heb ik liggen...

voor een vergelijkbaar experiment, heb een SD slot in mijn laptop zitten dus leek mij ideaal om op SD te schieten.
Adapter past niet in mijn KM 7D. Een SD kaartje is bijna even lang als een CF kaartje, deurtje kan dus niet meer dicht.

Als je wilt kan je het overnemen van mij. Hoef er niet veel voor te hebben (minimaal verzendkosten ;)
bedankt voor het aanbod maar ik begrijp dat dit dus niet het zelfde werkt als de foto die ik in mijn eerste post heb geplaatst. Misschien zou je een foto kunnen maken van dit product.

Lijkt het op dit product
Afbeeldingslocatie: http://www.mittoni.com.au/images/facfsd1_use.jpg

• baslab
  • Niet online
Het is exact zoals de foto uit jou startpost.

Vanavond kan ik pas een foto maken... en meer gegevens voor je opzoeken.

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 30-01 13:09

Garyu

WW

Die foto hierboven lijkt me toch te laten zien dat de SD kaart uitsteekt, en niet helemaal in de adapter past :?

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

• AndreStarTrek
baslab schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 10:42:
Het is exact zoals de foto uit jou startpost.

Vanavond kan ik pas een foto maken... en meer gegevens voor je opzoeken.
Ah ok maar als dit bij jou niet in de camera past dan verwacht in niet dat het bij mij zal passen.
Ik heb even gemeten maar boven om een standaard cf kaartje mag die niet meer dan 8 mm uit steken en dan zou die nog kunnen passen.

Oops ik moet beter lezen hij is het zelfde als mijn start post foto. Maar waarom past die dan niet in jou camera dan? welk merk is deze adapter?

[ Voor 18% gewijzigd door AndreStarTrek op 28-06-2006 11:10 ]

• AndreStarTrek
Garyu schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 10:59:
Die foto hierboven lijkt me toch te laten zien dat de SD kaart uitsteekt, en niet helemaal in de adapter past :?
klopt daar had hij het ook over. Daarom is dit niet de meest ideale manier, maar als het in mijn camera past vind ik het best. Maar waarschijnlijk lukt dat niet met zo 1, want hij kreeg het er zelf ook niet in zijn camera.

Ook hier het zelfde probleem ik moet beter lezen.

Maar ja dit gaat niet makelijk passen nee.

[ Voor 11% gewijzigd door AndreStarTrek op 28-06-2006 11:10 ]

Verwijderd

andre_startrek schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 21:05:
[...]

Bedankt voor de opheldering al is het in dit geval niet van toepassing. Ik heb me laten vertelen door hun hen laten vertellen dat ze geen leverancier kunnen vinden, ook zeggen hun zij dat dit product zeer gelieftd is. Zodoende is dit mij allemaal een raatdsel.
[moraalridder] Let even een klein beetje op typo's alsjeblieft :> [/moraalridder]

offtopic:
Ik snap niet dat zij een product zouden aanbieden waarvan zij geen leverancier hebben. In dat geval kun je het product namelijk helemaal niet verkopen. Ik vermoed dat er wat anders speelt.

• AndreStarTrek
Verwijderd schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 12:27:

Ik snap niet dat zij een product zouden aanbieden waarvan zij geen leverancier hebben. In dat geval kun je het product namelijk helemaal niet verkopen. Ik vermoed dat er wat anders speelt.
Ja hoe de vork precies in de steel zit weet ik ook niet.

Inmiddels heb ik wel een ander product gevonden van duitse makelij.

Afbeeldingslocatie: http://www.stativversand.de/epic/sdcf05.jpg

en is onder andere hier te koop
http://www.elektronikwelt...info.php?products_id=9856

Ik kan alleen geen specs vinden over dit product.

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-01 04:37
andre_startrek schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 14:40:
[...]

Ja hoe de vork precies in de steel zit weet ik ook niet.

Inmiddels heb ik wel een ander product gevonden van duitse makelij.

[afbeelding]

en is onder andere hier te koop
http://www.elektronikwelt...info.php?products_id=9856

Ik kan alleen geen specs vinden over dit product.
tis een sd/mmc naar cf adapter, wat wil je nog meer ?
hier staat dat ie voorradig is: http://www.factoryprices....171_384&products_id=50276
en hier binnen 24 uur verzonden: http://www.directshopper....nkbar_kartenlesegeraete_p

:)

[ Voor 19% gewijzigd door Moning2 op 28-06-2006 14:48 ]

• AndreStarTrek
Moning2 schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 14:47:
[...]

tis een sd/mmc naar cf adapter, wat wil je nog meer ?
hier staat dat ie voorradig is: http://www.factoryprices....171_384&products_id=50276
en hier binnen 24 uur verzonden: http://www.directshopper....nkbar_kartenlesegeraete_p

:)
Super, alleen zit ik nog met specs die ik graag zou willen zien voor dat ik tot aankoop over ga.

• Moning2
andre_startrek schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 15:04:
[...]

Super, alleen zit ik nog met specs die ik graag zou willen zien voor dat ik tot aankoop over ga.
nou, deze past in een cf slot en er kan een sd of mmc kaart in, verder kunnen er denk ik geen specificaties bij ofwel ? als het nu 10 milliseconden langer duurt voordat de foto op de kaart staat zal jou denkik een zorg wezen....

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:18

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Misschien ook een overbodige duit in het zakje, maar toch: pas echt op met dit soort adapters omdat heel veel gewoon niet betrouwbaar zijn. Ik heb een SD>>CF, en een xD>>CF en man wat een problemen.

- incompatibiliteit met diverse apparaten (werkt wel in ene cardreader, niet in andere, niet in imagetank)
- incompatibileit met kaartjes: kaartjes met grotere inhoud hebben kleinere kans om te werken (bv 256 mb werkt wel, 512 mb weer niet), goedkoper kaartjes werken slecht.

Het is inderdaad irritant om diverse type kaartjes te moeten hebben, maar het is wel het betrouwbaarst.

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Misschien rare vraag, heb eigenlijk geen idee, maar heeft die PDA niet toevallig een (mini)USB aansluiting? In dat geval kan je misschien gewoon een USB CF cardreadertje kopen om eraan te hangen?

Mijn muziekcollectie op Discogs

• Moning2
Nyarlathotep schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 15:55:
Misschien rare vraag, heb eigenlijk geen idee, maar heeft die PDA niet toevallig een (mini)USB aansluiting? In dat geval kan je misschien gewoon een USB CF cardreadertje kopen om eraan te hangen?
ik heb mijn twijfels of die pda dan een usb host controller heeft...

• eduardtee
  • Laatst online: 26-01 12:18
Ik heb de Minolta SD-CF adapter (CF-card waar SD geheugen kaartjes in kunnen) ooit gekocht.
(linkje: http://www.dealtime.com/x..._SD_CF1_CompactFlash_Card )

Het ding doet precies wat het moet doen. Enige wat mij tegenviel was de prijs. $40 als prijs, met nog eens $40 aan verzendkosten of zoiets... had het niet goed genoeg bestudeerd :(

Ik dacht dat ik 'm hierzo had besteld:
http://www.mittoni.com.au/flash-card-adapter-c-27.html

Maar van de adapters die afgebeeld staan, weet ik niet zeker of de SD-kaart uitsteekt uit het CF-adaptertje en of een camera dus dicht kan...

• AndreStarTrek
Moning2 schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 15:57:
[...]

ik heb mijn twijfels of die pda dan een usb host controller heeft...
Klopt, ik bezit een Qtek 9000 en die heeft een mini usb maar daar kan je geen card reader aan hangen of andere apparaten.

• AndreStarTrek
superduper schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 15:46:
Misschien ook een overbodige duit in het zakje, maar toch: pas echt op met dit soort adapters omdat heel veel gewoon niet betrouwbaar zijn. Ik heb een SD>>CF, en een xD>>CF en man wat een problemen.

- incompatibiliteit met diverse apparaten (werkt wel in ene cardreader, niet in andere, niet in imagetank)
- incompatibileit met kaartjes: kaartjes met grotere inhoud hebben kleinere kans om te werken (bv 256 mb werkt wel, 512 mb weer niet), goedkoper kaartjes werken slecht.

Het is inderdaad irritant om diverse type kaartjes te moeten hebben, maar het is wel het betrouwbaarst.
Toch kan het wel betrouwbaar zijn want de versie van minolta werk volgens mij wel goed.

• baslab
  • Niet online
even uit een kast opgedoken...

het probleem was/is dat het wel werkt, zij het traag maar het deurtje kan niet meer dicht. Hier kan ik geen foto van maken... Je ziet het zeker in het verschil van formaat op de onderstaande foto.

Afbeeldingslocatie: http://foto.flots.net/foto/albums/persoonlijk/sd-cf.jpg

Je mag deze nog steeds van mij overnemen (of iemand anders)...

De snelheid zal zeker afhangen van het sitecom MP3 kaartje :+

ps. wat ik al eerder aangaf, de lengte van de SD en CF zijn bijna even lang. Een kleinere adapter (deurtje wel dicht) zou haast nooit passen ivm je pinnen en andere electronica...

[ Voor 18% gewijzigd door baslab op 28-06-2006 22:35 ]

• AndreStarTrek
baslab schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 22:33:
Een kleinere adapter (deurtje wel dicht) zou haast nooit passen ivm je pinnen en andere electronica...
En toch zijn die er, zo als je op een paar fotos heb gezien in deze topic.

Maar nee hier lijk ik niks aan te hebben maar bedankt voor het aanbod.

[ Voor 3% gewijzigd door AndreStarTrek op 29-06-2006 02:03 ]

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-01 21:17

MBV

baslab schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 22:33:
even uit een kast opgedoken...

het probleem was/is dat het wel werkt, zij het traag maar het deurtje kan niet meer dicht. Hier kan ik geen foto van maken... Je ziet het zeker in het verschil van formaat op de onderstaande foto.

[afbeelding]

Je mag deze nog steeds van mij overnemen (of iemand anders)...

De snelheid zal zeker afhangen van het sitecom MP3 kaartje :+

ps. wat ik al eerder aangaf, de lengte van de SD en CF zijn bijna even lang. Een kleinere adapter (deurtje wel dicht) zou haast nooit passen ivm je pinnen en andere electronica...
Electronica is niet nodig: je hoeft alleen de pinnen goed door te verbinden. Net zoals CF->PCMCIA. En CF is dik genoeg om de 'kabeltjes' onder de SD-kaart langs te laten lopen :)

• AndreStarTrek
MBV schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 09:50:
[...]

Electronica is niet nodig: je hoeft alleen de pinnen goed door te verbinden. Net zoals CF->PCMCIA. En CF is dik genoeg om de 'kabeltjes' onder de SD-kaart langs te laten lopen :)
Dit is niet het zelfde. Waar jij over speek is een techniek dat het zelfde is, cf is namelijk pcmcia in het klein. Maar sd is gewoon heel anders.

[ Voor 3% gewijzigd door AndreStarTrek op 29-06-2006 16:22 ]

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-01 21:17

MBV

andre_startrek schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 16:21:
[...]

Dit is niet het zelfde. Waar jij over speek is een techniek dat het zelfde is, cf is namelijk pcmcia in het klein. Maar sd is gewoon heel anders.
Bij mijn weten is de interface van SD compatible met CF. CF biedt 2 of 3 mogelijkheden om het schijfje aan te spreken (parallel en serieel ofzo), SD maar 1 van die 2. Of alletwee met minder kanalen. Ik zou daarvoor de datasheets moeten bekijken, nu geen zin in.
Maar als ik op de Wiki-pagina kijk over SD krijg ik toch de indruk dat SD net iets anders is, er zitten patenten op enzo. Ik kan in de war zijn met MMC ofzo, of helemaal de plank misslaan :+

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-01 17:03
MBV schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 19:38:
[...]

Bij mijn weten is de interface van SD compatible met CF. CF biedt 2 of 3 mogelijkheden om het schijfje aan te spreken (parallel en serieel ofzo), SD maar 1 van die 2. Of alletwee met minder kanalen. Ik zou daarvoor de datasheets moeten bekijken, nu geen zin in.
Maar als ik op de Wiki-pagina kijk over SD krijg ik toch de indruk dat SD net iets anders is, er zitten patenten op enzo. Ik kan in de war zijn met MMC ofzo, of helemaal de plank misslaan :+
volgens mij niet hoor. CF heeft een eigen geheugen controller, SD toch niet? Als je een Canon hebt heb je er dus niets aan, deurtje kan niet open blijven en de camera aan hebben.

|>

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
als geld toch geen rol speelt koop je toch gewoon een camera met SD geheugen?
zoals je zelf aan aangeeft heeft SD de toekomst :+

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

• AndreStarTrek
abrakadaver schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 17:12:
als geld toch geen rol speelt koop je toch gewoon een camera met SD geheugen?
zoals je zelf aan aangeeft heeft SD de toekomst :+
Jaja is goed maar ik mag aan nemen dat je weet dat ik het niet op die manier bedoelt.

• Alpha-sphere
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2021
Ik gebruik zelf al 1,5 jaar deze mittoni SD->CF adaptor I.C.M. mijn D70 zonder problemen.
Met deze kan je camera deurtje dus WEL dicht.

[ Voor 13% gewijzigd door Alpha-sphere op 01-07-2006 01:54 ]

Assume there are no rules and it's one big free for all

• AndreStarTrek
Alpha-sphere schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 01:53:
Ik gebruik zelf al 1,5 jaar deze mittoni SD->CF adaptor I.C.M. mijn D70 zonder problemen.
Met deze kan je camera deurtje dus WEL dicht.

Enige wat ik een nadeel vind is, er staat dat er tot 1gb geheugen in gaat.

• Alpha-sphere
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2021
Ik heb een aantal dagen geleden m'n 2GB miniSD erin gedaan met behulp van de miniSD>SD adaptor en dat werkte gewoon. Ik heb nog niet geprobeerd om de kaar helemaal vol te schieten dus ik heb geen flauw idee of ie dan raar doet.

Assume there are no rules and it's one big free for all

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:20

breinonline

Are you afraid to be known?

Simon schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 19:54:
[...]

volgens mij niet hoor. CF heeft een eigen geheugen controller, SD toch niet?
Klopt, dat verklaart ook de grens aan de maximale grootte van ondersteund SD geheugen en eventuele problemen daarmee. Afhankelijk van de controller zijn die er wel of niet.

[ Voor 9% gewijzigd door breinonline op 01-07-2006 18:31 ]

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• AndreStarTrek
Ik wou even voor de lief hebbers laten weten dat ik het product van kamera-express.nl geanuleerd heb.

En ik heb deze besteld
http://www.factoryprices....171_384&products_id=50276

Als ik het product in huis heb zal ik mijn bevindingen hier plaatsen. Zo dat andere lief hebbers het ok kunnen kopen.

• AndreStarTrek
andre_startrek schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 11:08:
Ik wou even voor de lief hebbers laten weten dat ik het product van kamera-express.nl geanuleerd heb.

En ik heb deze besteld
http://www.factoryprices....171_384&products_id=50276

Als ik het product in huis heb zal ik mijn bevindingen hier plaatsen. Zo dat andere lief hebbers het ok kunnen kopen.
Zo als belooft mijn ervaringen met deze adapter.
Daar kan ik tot zover simpel in zijn het werkt goed.
Ik heb het met 2 kaarten geprobeerd maar ik heb 2 sd kaartjes besteld waar van één 4 GB.
Ok zal ik nog een paar andere kaartjes gaan proberen.
Maar de adapter zelf word (zo als het hoor) herkend door mijn foto camera fuji finepix s7000 en kaartlezers.

Nog even de specs omdat deze nergen te vinden zijn:
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
JOBO SD/MMC to CF Card Adapter
Converts SD/MMC memory card to standard type II CF memory card.
High access speed: transfers images and data from memory cards to standard CF equipped device,
including Digital Camera and PDA. Fully compatible with CompactFlash type II specification standard.
Host transfer rate up to 16.6 MB/sec. (PIO mode 4).

Specifications
Dimension: 85 x 54 x 5mm
Weight: ~ 28g
Operating temperature: 0-70 C
Operating humidity: 20-85 %
Operating Voltage: + 5.0 V ~ +3V +/- 5%
Support PC card ATA, Compact Flash and true IDE interface.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ik hoop dat er mensen zijn die hier wat aan hebben.

[ Voor 8% gewijzigd door AndreStarTrek op 12-07-2006 23:20 ]

Pagina: 1