Toon posts:

nieuwe muis / toetsenbord comb.kopen

Pagina: 1
Acties:
  • 55 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben toe aan een nieuwe draadloze muis/toetsenbord. Had gedacht aan een logitech lx of mx serie maar las veel negatieve reviews (mx 5000 ) mbt. connectiviteit.
Koop ik beter een laser muis ? bluetooth toetsenbord of gewoon rf ?

alle sugg. welcome

P.

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:07

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Je haalt volgens mij wat dingen door elkaar, bijvoorbeeld RF en Laser.

Laser = sensor van een muis tast af naar een muismat/ondergrond
RF = communicatie stralen tussen een muis/toetsenbord naar de ontvanger (RF = RadioFrequent)

Tot nu toe heb ik geen klachten gehad over de MX/LX/EX-serie van Logitech, dus dat spul werkt gewoon goed.

/me werkt in een computerzaak ;)

Ten eerste, waarvoor ga je het toetsenbord gebruiken? Gamen? Office-zaken?

Gamers zijn nogal gehaaid op het aantal DPI's wat de muis kan verwerken. Hoe meer DPI -> hoe beter en hoe nauwkeuriger de muis is. Zelf heb ik een 1600 DPI muis (MX510 met draad) en is 1600 voor mij echt overbodig en onzinnig.

Stel je voor; wie kan er nou 1600 posities per 2,54 centimeter nauwkeurig 'muizen' ? 8)7 respect voor de man die het kan. _/-\o_

Ik denk dat een LX 300 setje prima voldoet voor de gemiddelde computer gebruiker en zelfs voor de gamer.

Natuurlijk heb je de duurdere muizen die 'fijner' in de hand liggen en de duurdere toetsenborden met LCD die het aantal kogels en rockets weer kan geven in Quake 3 en 4... Maar dan zit je op het niveau van een semi prof-gamer. ;)

De keuze is aan u.
Ik zeg: LX 300 van Logitech. Een vergelijkbaar setje van Microsoft of een ander gewaardeerd merk kan ook. :)

[ Voor 66% gewijzigd door PD2JK op 27-06-2006 02:53 ]

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:12

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Als hij zou willen gamen zou hij vast geen draadloos willen ;)

Verder vind ik persoonlijk platte borden zoals de UltraX fijn typen, aangezien je draadloos wilt is een DiNovo een optie. Deze is wel duur, weet niet of er inmiddels goedkopere varianten zijn.

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:07

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Erazzzer schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 03:02:
Als hij zou willen gamen zou hij vast geen draadloos willen ;)
Er zijn wel gamers die draadloos hun spelletje spelen, maar wel een paar milliseconden aan tijd verliezen vanwege de communicatie tussen zender -> ontvanger.
Het is maar net hoe kritisch je bent op het gebied van interactie.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:31

Thandor

SilverStreak

Ik zou zeggen: Lees het [rml][ PC] Welk muisje gebruik jij om te gamen?[/rml] topic eens door :)
De eerste reacties zijn niet zo heel recent meer. De laatste wel. Daar zie ik talloze mensen posten over muizen en aanverwante zaken.

Ik denk dat je op basis van de berichten aldaar een aantal muizen kunt selecteren.
Hierbij kan de Tweakers.net - Productsurvey » Invoerapparatuur ook goed van dienst zijn.
Vervolgens kun je altijd nog zoeken naar reviews. Al met al is er best veel informatie te vinden.

Mocht je persoonlijke ervaringen willen dan kun je wellicht een keer wat PC shops binnenstappen.
Wie weet hebben zij daar een aantal muizen die je even kunt proberen :Y)

Dit topic gaat dus op slot omdat de antwoorden voor het oprapen liggen op het Internet.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Dit topic is gesloten.