Hey, we hebben hier sinds kort digitale televisie van telenet (in belgië). Nu werkt dit systeem met een digibox of digicoder die digitale signalen omzet in teevee zoals wij het kennen. Die digitale gegevens worden van de modem naar de digibox gebracht doormiddel van een draadloze verbinding die ook gebruikt wordt voor het aanleggen van draadloos Internet, en ik zie dit signaal dus ook op mijn laptop. Nu is het wel een beschermde verbinding en vroeg ik me af of iemand hier ervaring mee heeft en me dus kan vertellen waar ik ergens het wachtwoord voor deze verbinding kan vinden want bij het opzoek werk dat ik heb gedaan heb ik niets gevonden.
Even een andere vraag mbt tot je wireless verbinding.
Hoe is de setup bij jou dat je digibox/corder draadloos verbonden is ?
Is dat met 2 AP's ADHOC ofzo ??
Hoe is de setup bij jou dat je digibox/corder draadloos verbonden is ?
Is dat met 2 AP's ADHOC ofzo ??
Page intentionally left blank.
of zijn het eventuele powerline adapters ?
ik denk ook wel dat de digitale tv-beelden niet via die verbinding gaan maar simpel weg via de coax-kabels
en dat die verbinding zorgt voor de interactiviteit.
(het opvragen van films, tv-gids, ....)
lees je even in op dvb-c enzo ;-)
ik vermoed deels ook dat je die gegevens niet kunt zien op je laptop omdat ik weet dat die stb's een 10.* ip krijgen en je pc met draadloos internet een totaal andere range krijgen.
(81.*, 84.* of 213.*) en dus niet op die 10.*¨range kunnen tenzij ingesteld op promitious-mode ingesteld. - kan opgevraagd worden op de digibox zelve
(zie handleiding)
of meeluisterend via een hub
@ de onder buur:
ik ben niet diegen met het probleem.
en ik weet dat de digibox'en/-corders van telenet nooit via 2 ap's worden verbonden maar via 2 powerline-adapters. (van't merk netgear waarop 3 lichtjes op branden)
via een switch ga je btw nooit een andere connectie die via die switch loopt kunnen afluisteren.
of je moet je laptop op een upload-poort aangesloten hebben.
ik denk ook wel dat de digitale tv-beelden niet via die verbinding gaan maar simpel weg via de coax-kabels
ik vermoed deels ook dat je die gegevens niet kunt zien op je laptop omdat ik weet dat die stb's een 10.* ip krijgen en je pc met draadloos internet een totaal andere range krijgen.
(81.*, 84.* of 213.*) en dus niet op die 10.*¨range kunnen tenzij ingesteld op promitious-mode ingesteld. - kan opgevraagd worden op de digibox zelve
of meeluisterend via een hub
@ de onder buur:
ik ben niet diegen met het probleem.
en ik weet dat de digibox'en/-corders van telenet nooit via 2 ap's worden verbonden maar via 2 powerline-adapters. (van't merk netgear waarop 3 lichtjes op branden)
via een switch ga je btw nooit een andere connectie die via die switch loopt kunnen afluisteren.
of je moet je laptop op een upload-poort aangesloten hebben.
[ Voor 73% gewijzigd door soulrider op 03-07-2006 21:45 . Reden: aanvulling naar beneden toe ]
Dingen met draadloos internet krijgen bijna altijd ook een interne range, maar dat komt omdat die dingen achter een router hangen.soulrider schreef op maandag 03 juli 2006 @ 20:43:
of zijn het eventuele powerline adapters ?
(81.*, 84.* of 213.*) en dus niet op die 10.*¨range kunnen tenzij ingesteld op promitious-mode ingesteld.
of meeluisterend vi een hub
Plant je laptop eens met een kabel op een switch indien mogelijk?
If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.
toch effe hier ook melden:
vergeet het internet met die digitale tv van telenet,
die terugweg werkt totaal anders:
digibox'en krijgen via die kabelmodem een 10.* ip-adres zodat die trafiek niet op de telemeter wordt aangerekent, maar anderzijds dat er ook geen pc op dat gedeelte geraakt, enkel op de manier dat ik hier boven vermeld:
dus nie denken aan die laptop op een switch ofzo: we hebben het over digiboxen van telenet:
ken je het niet : lees effe op: http://www.idtv.be
en een tip aan de bovenbuur:
quote de juiste persoon:
ik probeer de ts te helpen, je moet mij dus niet helpen op een manier die niet van toepassing is
vergeet het internet met die digitale tv van telenet,
die terugweg werkt totaal anders:
digibox'en krijgen via die kabelmodem een 10.* ip-adres zodat die trafiek niet op de telemeter wordt aangerekent, maar anderzijds dat er ook geen pc op dat gedeelte geraakt, enkel op de manier dat ik hier boven vermeld:
dus nie denken aan die laptop op een switch ofzo: we hebben het over digiboxen van telenet:
ken je het niet : lees effe op: http://www.idtv.be
en een tip aan de bovenbuur:
quote de juiste persoon:
ik probeer de ts te helpen, je moet mij dus niet helpen op een manier die niet van toepassing is
Mogelijke oplossing is TV aanzetten (flink laten streamen
) en dan op een laptop bv Airsnort gebruiken.
Daarna (als het systeem WEP is en je die sleutel bemachtigd hebt) zet je de TV-box uit, clone je het MAC-adres van die box, en verbind je met de router met de verkregen sleutel.
Wat je ermee wil doen is een andere vraag, het is volgens mij allemaal beveiligd.
Leuk om eens te onderzoeken btw, je zou namelijk een ander (los) AP'tje dezelfde omstandigheden kunnen laten nabootsen om vervolgens te kijken wat voor dingen de box doet, om zo het systeem te achterhalen
Wel hier posten wat je gevonden hebt, wij zijn ook benieuwd
Daarna (als het systeem WEP is en je die sleutel bemachtigd hebt) zet je de TV-box uit, clone je het MAC-adres van die box, en verbind je met de router met de verkregen sleutel.
Wat je ermee wil doen is een andere vraag, het is volgens mij allemaal beveiligd.
Leuk om eens te onderzoeken btw, je zou namelijk een ander (los) AP'tje dezelfde omstandigheden kunnen laten nabootsen om vervolgens te kijken wat voor dingen de box doet, om zo het systeem te achterhalen
Wel hier posten wat je gevonden hebt, wij zijn ook benieuwd
Owner SuitIT, https://www.suitit.nl
Pagina: 1