hallo,
Ik moet voor een van men vrienden een game pc samenstellen maar omdat ik nog wat bedenkingen had post ik het hier maar even.
Het budget bedraagt €3000 jullie zullen zeggen ik ben met veel minder klaar en heb veel beter maar scherm toetsenbord souround enz... moet er ook allemaal in.
De pc zal dienen als game pc, videobewerkings pc en waarschijnlijk over 2 jaar dev pc.
Hij moet het ook wel tijdje uithouden in deze taken. natuurlijk niet met alles ultra high maar med zonder AA en AF zou leuk zijn.
Eerst maak ik lijstje met de onderdelen dan de bedenkingen en vragen.
De onderdelen
Abit Moederbord AW8D
Deze was compatible met de core 2 duo, heb ook altijd goeie moederborden van abit gehad dus wordt het deze.
Intel Core 2 Extreme X6800 2.93 MHz, 1066 MHz, Boxed
core 2 omdat intel nu aan de winnende hand is, denk ik. de extreme omdat ik denk dat je geen cpu power genoeg kan hebben aangezien deze wat langer meegaat dan een graka bv.
Ook zou hij willen gaan overclocken en dan is flexible multi wel lekker.
Arctic Freezer 7 Pro Aluminium, Koper
goeie ervaringen gehad met de artic freezer voor de AMD altijd. + hij houdt een prescot koel een core 2 (domme naam eig core 2) dus zeker
x1900xtx
snelle kaart van ati en niet zoveel slechte verhalen van gehoord zoals bij de 7900gtx dat wel het geval is
Mushkin DDR2 XP2-6400 Dual Channel 2048 MB, PC6400, 800 MHz, 4
ben ik totaal niet zeker van. Maar staat bekend als een goed merk.
2* WD HDD Raptor 74 GB, 10.000 Rpm, 16 MB, Serial ATA/150 in raid 0
In raid 0 voor snelle transfer snelheden en raptors voor snelle acces times het budget is er toch dus waarom niet. (geen probleem voor dataverlies komt back up schijf bij)
AeroCool AeroEngine II Zwart, Geen Voeding, 2
gewoon mooie kast
Antec Voeding NeoHE Power 430 Watt , Zilver, Met S-ATA Aansluiting, 24-pins
iemand heeft me deze aangeraden en heeft 1 uur de voeding zitten aanprijzen
. Vind hem wel lekker en is geen sweex of q-tec rommel
verder nog randapparatuur van geen belang.
vragen.
het moederbord
is er uberhaupt een sli moederbord voor de core 2? heb er geen gevonden in het core 2 moederborden topic. en ook niet op internet. wel crossfire
de cpu
nuja een betere is er niet. dus veel valt er niet op aan te merken, denk ik.
Maar is het geen overkill en zal een nu computer leek iets doen met de flexibele multi
de GPU
ik zou gaan voor de 7950 gx2 maar hier had je een sli moederbord voor nodig heb ik begrepen.
het ram
zou ik totaal niet weten komen goed naar voor en zijn compatibel. ook zijn ze pc 6400 ( wat een must is voor core2).
De hd's
het word raid 0 en volgens de benchmarks zie je wel degelijk verschil maar voel je het ook.
want daar word meestal niet op ingegaan in de benchmarks
dit was het dan. en bedankt voor jullie aandacht
Ik moet voor een van men vrienden een game pc samenstellen maar omdat ik nog wat bedenkingen had post ik het hier maar even.
Het budget bedraagt €3000 jullie zullen zeggen ik ben met veel minder klaar en heb veel beter maar scherm toetsenbord souround enz... moet er ook allemaal in.
De pc zal dienen als game pc, videobewerkings pc en waarschijnlijk over 2 jaar dev pc.
Hij moet het ook wel tijdje uithouden in deze taken. natuurlijk niet met alles ultra high maar med zonder AA en AF zou leuk zijn.
Eerst maak ik lijstje met de onderdelen dan de bedenkingen en vragen.
De onderdelen
Abit Moederbord AW8D
Deze was compatible met de core 2 duo, heb ook altijd goeie moederborden van abit gehad dus wordt het deze.
Intel Core 2 Extreme X6800 2.93 MHz, 1066 MHz, Boxed
core 2 omdat intel nu aan de winnende hand is, denk ik. de extreme omdat ik denk dat je geen cpu power genoeg kan hebben aangezien deze wat langer meegaat dan een graka bv.
Ook zou hij willen gaan overclocken en dan is flexible multi wel lekker.
Arctic Freezer 7 Pro Aluminium, Koper
goeie ervaringen gehad met de artic freezer voor de AMD altijd. + hij houdt een prescot koel een core 2 (domme naam eig core 2) dus zeker
x1900xtx
snelle kaart van ati en niet zoveel slechte verhalen van gehoord zoals bij de 7900gtx dat wel het geval is
Mushkin DDR2 XP2-6400 Dual Channel 2048 MB, PC6400, 800 MHz, 4
ben ik totaal niet zeker van. Maar staat bekend als een goed merk.
2* WD HDD Raptor 74 GB, 10.000 Rpm, 16 MB, Serial ATA/150 in raid 0
In raid 0 voor snelle transfer snelheden en raptors voor snelle acces times het budget is er toch dus waarom niet. (geen probleem voor dataverlies komt back up schijf bij)
AeroCool AeroEngine II Zwart, Geen Voeding, 2
gewoon mooie kast
Antec Voeding NeoHE Power 430 Watt , Zilver, Met S-ATA Aansluiting, 24-pins
iemand heeft me deze aangeraden en heeft 1 uur de voeding zitten aanprijzen
verder nog randapparatuur van geen belang.
vragen.
het moederbord
is er uberhaupt een sli moederbord voor de core 2? heb er geen gevonden in het core 2 moederborden topic. en ook niet op internet. wel crossfire
de cpu
nuja een betere is er niet. dus veel valt er niet op aan te merken, denk ik.
Maar is het geen overkill en zal een nu computer leek iets doen met de flexibele multi
de GPU
ik zou gaan voor de 7950 gx2 maar hier had je een sli moederbord voor nodig heb ik begrepen.
het ram
zou ik totaal niet weten komen goed naar voor en zijn compatibel. ook zijn ze pc 6400 ( wat een must is voor core2).
De hd's
het word raid 0 en volgens de benchmarks zie je wel degelijk verschil maar voel je het ook.
want daar word meestal niet op ingegaan in de benchmarks
dit was het dan. en bedankt voor jullie aandacht
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2006 22:29 ]