Computer reboot spontaan.

Pagina: 1
Acties:

• DMP.cc
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-02 14:43

DMP.cc

They call me DM

Topicstarter
Beste medetweakers.

De laatste tijd heb ik last van spontane reboots van mijn computer.

Het begon allemaal enkele maanden geleden toen ik een spel zat te spelen (beschermt door starforce)
vloog mijn computer opeens uit.

daarna gebeurde het steets vaker maar ook gewoon in windows. (soms kan je uren achter elkaar de PC aan hebben (én "zware" spellen spelen) en soms knalt hij er na 15min gewoon uit). En de laatste tijd begint het echt de spuigaten uit te lopen, en ik kan het voorstellen dat dit ook neit helemaal lekker is voor de rest van me hardware.

Dit dus gebeurt niet alleen als ik "zware" spellen speel maar ook gewoon tijdens een MSN gesprek of het afspelen van MP3.

Verder heb ik een paar condensatoren op mijn MB die bol lijken te staan, kan het hieraan liggen?

Kan iemand helpen met vertellen wat het mogelijk kan zijn? en is er een manier om mijn hardware te testen? (ik kan wel alles overzetten maar ik kan dan wachten tot ik een ons weeg totdat ik de foute hardware gevinden hebt (omdat dit onregelmatig gebeurt) wat niet werk)

yurs DM

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Die bolle condensatoren zijn sowieso niet goed, maar het kan net zo goed aan je voeding liggen.

Zonder systeem specs kunnen wij hier er eigenlijk niet zo heel veel mee.

• DMP.cc

DMP.cc

They call me DM

Topicstarter
sorry voor het gebrek aan info hier komt ie...

Basis:
http://support.packardbel....php?sn=4144787006&g=1400

Later uitgebreid:
-ATI X800XT + cooling (meest recente aanpassing)
-Audigy 2
-200GB Maxtor HD
-300GB Maxtor HD
-CDRW vervangen door een DVD RW
-512 Extra ram
-350w voeding (volgens mij, heb hem er zelf niet ingezet, tijdje terug, maar weet het morge zeker)

[ Voor 22% gewijzigd door DMP.cc op 26-06-2006 22:38 ]

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Ga er maar van uit dat die bol staande condensatoren er binnen de kortst mogelijke keren echt mee op gaan houden als ze nu nog niet de oorzaak zijn. Lekken ze al? Zo ja, schrijf het bordje maar af, tenzij je een soldeerbout ter hand wilt nemen, en gelijkwaardige condensatoren kunt vinden.

Voeding zou, als het een A-merk is, voldoende moeten zijn. Als het een hokkietokkie merk is, heb je kans dat hij wat aan de krappe kant is qua continue vermogen.

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:38

breinonline

Are you afraid to be known?

_NRN_Dutchman schreef op maandag 26 juni 2006 @ 22:36:
sorry voor het gebrek aan info hier komt ie...

Basis:
http://support.packardbel....php?sn=4144787006&g=1400

Later uitgebreid:
-ATI X800XT + cooling (meest recente aanpassing)
Sinds wanneer? Zit de cooling er goed op, heb je misschien een hitteprobleem?

Werk verder de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter zo volledig mogelijk door om het probleemonderdeel te vinden.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• DR161
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-01 01:30

DR161

is sarcasminist

mischien kan je een voeding van iemand lenen om te testen of het daar aan ligt
offtopic:
* hokkietokkiemerk WTF?
:P

[ Voor 26% gewijzigd door DR161 op 26-06-2006 22:51 ]

pssst geld kopen?

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:16
Lees je temps eens uit met Everest of Speedfan oid. Met zoveel extra en aangepaste hardware kan ik me voorstellen dat het standaard casefannetje het niet trekt en er het eea oververhit.

[ Voor 8% gewijzigd door Klaus_1250 op 26-06-2006 23:04 ]

• DMP.cc

DMP.cc

They call me DM

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://img.dmp.cc/temp.jpg

Volgens mij ziet dat er goed uit O-)

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
De temps wel maar de voltages? Zit wel veel speling in hoor. Als ze kloppen zou ik eens naar een andere voeding kijken (heb het idee dat er nu een hokkietokkiemerk :P in zit)

• PilatuS
  • Niet online
Draai eens een tijdje met zo min mogelijk hardware, dus die 2 HDD's er uit en het liefst ook ff met een videokaart die wat minder slurpt.

Als je systeem het dan wel goed doet lijkt mij dat de voeding niet voldoende is.

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:06
TEAMIKKE schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 11:47:
De temps wel maar de voltages? Zit wel veel speling in hoor. Als ze kloppen zou ik eens naar een andere voeding kijken (heb het idee dat er nu een hokkietokkiemerk :P in zit)
Ik vind het nogal meevallen hoor, de gene die het meest afwijkt is de 3.3 en die zit zelfs binnen de 5% afwijking.
Verder heb ik een paar condensatoren op mijn MB die bol lijken te staan, kan het hieraan liggen?
Dat is dus nooit goed, dit vraagt alleen maar om problemen.

Daarnaast las ik dat het een Packard Hell Bell computer is, die computers zijn gemaakt voor de configuratie waarvoor die verkocht is. Ondanks dat de voltages niet erg afwijken, zou ik zeker eens de wattage van de voeding onder de loep nemen, aangezien de videokaart ook een zware slurper is.

[ Voor 38% gewijzigd door Cardinal op 27-06-2006 11:54 ]

• PilatuS
  • Niet online
die computers zijn gemaakt voor de configuratie waarvoor die verkocht is.
Zit zeker wat in, waarom er een duurdere betere voeding in doen als die bij normaal gebruik niet nodig is.

Het zou goed kunnen dat die 2 extra HDD's en die X800 net iets te veel vragen van de voeding.

Edit : Volgens een PSU calculator verbruiken de 2 HDD's + 1 reepje RAM en de X800 zo'n 129watt.

[ Voor 16% gewijzigd door PilatuS op 27-06-2006 14:02 ]

• DMP.cc

DMP.cc

They call me DM

Topicstarter
toch... het gebeurt ook gewoon als ik bv zit te MSNen en dan gebruiken die X800 en die hardeschijven imho toch niet zoveel stroom?

edit... kast open geweest... het is een Powermax (:? onbekend merk volgensmij) 350w

[ Voor 26% gewijzigd door DMP.cc op 27-06-2006 18:52 ]

• DMP.cc

DMP.cc

They call me DM

Topicstarter
bij de moederbord specs staat µATX is dit het zelfde als MATX?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:01
µ is het teken voor micro, dus dat lijkt me wel ;)

Heb je dit trouwens al gedaan: Start » Instellingen » Configuratiescherm » Systeem » Geavanceerd tabblad » Instellingen bij 'Opstart- en herstelinstellingen' » 'De computer automatisch opnieuw opstarten' uitvinken.

The devil is in the details.

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Vervang gewoon de condensatoren, ik heb al heel erg veel PC's gezien met klacht rebooten en bolle condensatoren.

Met een beetje vaste hand is het misschien 30 min werk incl. het moederbord uit en inbouwen.

Bij de betere elektronica zaak kan je prima condensatoren krijgen.

Invoegen doe je zo!

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Ik heb laatst in een Dell computer ook die condensatoren vervangen. Was zo klaar. Bij de electronica boer hadden ze niet exact dezelfde maar wel wat in de buurt kwam, kon geen enkel probleem opleveren verzekerden ze me.

Pc werkt nog steeds geloof ik.

Bolle elco's is zoiezo niet goed en kunnen alleen maar voor meer ellende zorgen. De symptomen zijn er al. Vervang dus die voeding pas als het vervangen van de elco's niet helpt. Zonde geld anders. Elco's zijn iets van 50 ct per stuk :z

[ Voor 33% gewijzigd door Pixal op 07-07-2006 15:33 ]

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Pixal schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 15:32:
Ik heb laatst in een Dell computer ook die condensatoren vervangen. Was zo klaar. Bij de electronica boer hadden ze niet exact dezelfde maar wel wat in de buurt kwam, kon geen enkel probleem opleveren verzekerden ze me.
Klopt inderdaad voltage mag iets afwijken en de temperatuur ook, ik gebruik wel altijd alleen hogere waarden.

Invoegen doe je zo!

Pagina: 1