Hallo allemaal,
Ik ben bezig een programma te maken die gegevens uit een textbal opslaat in een txt file en die later per regel weer op dezelfde plek kan zetten. Niet al te moeilijk idd en in principe doet hij het ook al. Maar nu krijg ik 1 heel raar probleem de gegevens zet c++ dus wel per regel in een tekstfile. dus zo:
Henk
Bok
Knaktorweg 17
7893AP
Klaplong
tot zover alles goed maar als ik hem opvraag dan krijg ik het volgende
Henk
Bok
Knaktorwe
g 7
7893AP
alle regels waar een woord langer is dan 9 karakters breekt hij ze af en slaat ze op in de volgende string ik maak gebruik van #include <fstream.h>
ik zet de bestanden op de volgende manier in de file
ofstream str(bestandsnaam)
str << voornaam << '\n';
str << achternaam << '\n';
str << adres << '\n';
str << postcode<< '\n';
str << woonplaats<< '\n';
en haal ze er als volgt weer uit bijvoorbeeld voornaam ( de rest gaat op dezelfde manier)
ifstream str;
str.open (bestandsnaam)
char voornaam[50];
str.getline(voornaam,'\n');
deze voornaam zet ik daarna in een CString omdat ik met mfc werk. Weet iemand wat de reden is dat alles na 9 karakters in een regel word afgekapt ?
Ik ben bezig een programma te maken die gegevens uit een textbal opslaat in een txt file en die later per regel weer op dezelfde plek kan zetten. Niet al te moeilijk idd en in principe doet hij het ook al. Maar nu krijg ik 1 heel raar probleem de gegevens zet c++ dus wel per regel in een tekstfile. dus zo:
Henk
Bok
Knaktorweg 17
7893AP
Klaplong
tot zover alles goed maar als ik hem opvraag dan krijg ik het volgende
Henk
Bok
Knaktorwe
g 7
7893AP
alle regels waar een woord langer is dan 9 karakters breekt hij ze af en slaat ze op in de volgende string ik maak gebruik van #include <fstream.h>
ik zet de bestanden op de volgende manier in de file
ofstream str(bestandsnaam)
str << voornaam << '\n';
str << achternaam << '\n';
str << adres << '\n';
str << postcode<< '\n';
str << woonplaats<< '\n';
en haal ze er als volgt weer uit bijvoorbeeld voornaam ( de rest gaat op dezelfde manier)
ifstream str;
str.open (bestandsnaam)
char voornaam[50];
str.getline(voornaam,'\n');
deze voornaam zet ik daarna in een CString omdat ik met mfc werk. Weet iemand wat de reden is dat alles na 9 karakters in een regel word afgekapt ?