Ik probeerde wat aan te passen, helaas niet zoveel kennis van Access VBA. En google hielp me niet verder deze keer.
Even uit mijn hoofd, zit namelijk niet op het werk, dus doe het even simpel.
De bedoeling was één string op te bouwen door stukken tekst en variabelen aan elkaar te plakken, die string wordt in een shell als dos opdracht uitgevoerd. Simpel dus zou je zeggen.
Totdat de string quotes moest bevatten zoals -subject "bla bla bla" toen ging het mis.
Ik dacht even slim te zijn met:
dim x, y as string
y = "bla bla ba"
x = "-subject " & """ & y & """ ( dus 3 x dubbele quote )
Maar dan is x iets als: -subject & bla bla bla &
Ik heb ook al enkele quotes geprobeerd ' " ' en " ' " (zonder spaties) en char34, het maakte niet uit. maar als ik x = "-subject " & "/" & y & "/" doe dan staat er -subject /bla bla bla/ dus het principe klopt ergens wel, alleen als er een dubbele quote van maak ipv / gaat het weer mis.
Wat zie ik toch over het hoofd?
Even uit mijn hoofd, zit namelijk niet op het werk, dus doe het even simpel.
De bedoeling was één string op te bouwen door stukken tekst en variabelen aan elkaar te plakken, die string wordt in een shell als dos opdracht uitgevoerd. Simpel dus zou je zeggen.
Totdat de string quotes moest bevatten zoals -subject "bla bla bla" toen ging het mis.
Ik dacht even slim te zijn met:
dim x, y as string
y = "bla bla ba"
x = "-subject " & """ & y & """ ( dus 3 x dubbele quote )
Maar dan is x iets als: -subject & bla bla bla &
Ik heb ook al enkele quotes geprobeerd ' " ' en " ' " (zonder spaties) en char34, het maakte niet uit. maar als ik x = "-subject " & "/" & y & "/" doe dan staat er -subject /bla bla bla/ dus het principe klopt ergens wel, alleen als er een dubbele quote van maak ipv / gaat het weer mis.
Wat zie ik toch over het hoofd?
"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant