AMD Athlon XP 2000+ start niet ( stuk?)

Pagina: 1
Acties:

• Terran
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:09
Hallo,

Ik heb een AMD Athlon XP 2000+ en deze wil niet starten op mijn moederbord.Het gekke is ook dat hij helemaal niks doet geen ventilator die draait of lampjes die gaan branden helemaal niks.

spec's
proccesor AMD Athlon XP 2000+ - (AXDA2000DUT3C Thoroughbred (Model 8)
moederbord msi km4m
geheugen 512 mb ddr333
hd 40 gb seagate
350watt voeding ( aopen)

Wat heb ik gedaan andere cpu in moederbord ( amd 1800 palimo) dit werkte prima.
Cpu (AMD Athlon XP 2000+) in ander moederbord gedaan. Deze ging wel aan maar gaf geen beeld, dit komt omdat dat moederbord geen tbred cpu's ondersteund ( shuttle ak32)

Iemand iedeeen of ik wat over het hoofd zie of is mijn cpu gewoon dood :( ?

[ Voor 3% gewijzigd door Terran op 26-06-2006 21:43 ]

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:54
Hmm lampjes en ventilators zouden toch gewoon moeten gaan, zelfs zonder cpu. Neemt die cpu misschien veel meer stroom zodat de ventilators geen genoeg krijgen...

http://specs.tweak.to/16567

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Gaan de fans ook niet één rondje draaien of komt er echt helemaal geen beweging in? In het eerste geval springt je voeding in beveiliging en is de kans groot dat er ergens kortsluiting in je systeem zit.

In het tweede geval denk ik dat je voeding dood is. Gaat de ventilator van de voeding nog wel aan? Probeer anders je voeding eens te starten door de groene draad met een zwarte te verbinden.

* Admiral Freebee moet beter lezen :X

[ Voor 5% gewijzigd door Admiral Freebee op 26-06-2006 21:59 ]

• Terran
hij doet echt helemaal niks, alleen in een oud moederbord wel alleen deze ondersteund geen tbred core daarom geeft hij geen beeld.

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Zitten alle pinnetjes nog recht? En had je hem wel goed gemonteerd? Heb je daarna nog eens geprobeerd hem in dat ene moederbord te steken?

Klinkt als een dode processor :P

[ Voor 14% gewijzigd door Admiral Freebee op 26-06-2006 22:09 ]

• Archimond
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-05 14:30

Archimond

Lopende Helpdesk

Deed die het vroeger nog wel?

Probeer eens de nieuwste BIOS van je moederbord te flashen
Welke moederbord heb je trouwens:
KM4M-L
of: KM4M-V

• Terran
denk idd dat procje overleden is heb ook nog in een ecs K7S5A gedaan daarin gaat de pc wel aan maar geeft geen beeld, proc heb ik gekregen met werking onbekend maar nu is ie wel bekend denk ik :)
Pagina: 1