Toon posts:

Digitale foto camera voor binnenhuis fotografie

Pagina: 1
Acties:
  • 167 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Al een tijdje ben ik bezig naar het zoeken van een digitale fotocamera die goed presteert binnenshuis.

Dit fototoestel zal voornamelijk binnenshuis en in grote hallen worden gebruikt om goede foto's te maken voor producten die verkocht moeten worden op internet. Natuurlijk worden er ook buiten opnamens gemaakt.

Zelf had ik de Canon powershot S3 op het oog, echter worden daar negatieve reacties overgegeven betreft foto's maken in een slecht belichte ruimte. IS leek mij wel weer een voordeel voor betere foto's. Andere fototoestellen zoals de sony h2 en canon Ixsus 800Is zijn ook fototoestellen die mij aanspreken.

Echter door de grote keuze mogelijkheden zie ik door de bomen het bos niet meer.

Ik wil het fototoestel kopen bij een telefoon abbonement, echter was eos350d net iets te duur 399 bij betalen anders had ik dat gedaan.

Wie kan me helpen om een keuze te maken.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2006 21:37 ]

Verwijderd

Kijk eens naar de Fuji F11/ F30. Dit zijn bij uitstek de camera's met goede prestaties bij weinig licht (kortom op hoge ISO waarden). Hierbij presteert de F30 een stop beter dan de F11 (dus eenzelfde kwaliteit op ISO waarde 800 bij de F30 als op iso 400 bij de F11). Een goed startpunt hiervoor is DPreview, hoewel de F30 dermate nieuw is dat er nog geen review van is.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 26 juni 2006 @ 22:44:
Kijk eens naar de Fuji F11/ F30. Dit zijn bij uitstek de camera's met goede prestaties bij weinig licht (kortom op hoge ISO waarden). Hierbij presteert de F30 een stop beter dan de F11 (dus eenzelfde kwaliteit op ISO waarde 800 bij de F30 als op iso 400 bij de F11). Een goed startpunt hiervoor is DPreview, hoewel de F30 dermate nieuw is dat er nog geen review van is.
Alleen de macro opnames van deze cam zijn niet echt goed, dus detail van dichtbij wordt lastig

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-01 15:23

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Dingen die binnenshuis belangrijk zijn:
- genoeg groothoek
- goede ruis-prestaties
- eventueel IS
- eventueel hotshoe voor externe flitser

Verwijderd

Topicstarter
MartijnGizmo schreef op maandag 26 juni 2006 @ 23:37:
- genoeg groothoek
- goede ruis-prestaties
- eventueel IS
- eventueel hotshoe voor externe flitser
Heb je misschien toestel in gedachte? Of is het slimmer om door te sparen voor een EOS350?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2006 12:47 ]

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 26 juni 2006 @ 22:55:
[...]

Alleen de macro opnames van deze cam zijn niet echt goed, dus detail van dichtbij wordt lastig
Ik denk dat dat nog wel meevalt, tenzij je postzegels, manchetknopen en allerlei andere dingen van 1cm en kleiner gaat verkopen. En zelfs dan zou je even kunnen croppen of een macro-voorzetlensje kopen voor je camera. Zelf zou ik zeker voor één van deze Fuji's gaan omdat er maar weinig compacts (if any at all!) zulke goede hoge-ISO prestaties hebben en als je veel binnenshuis gaat werken, is dat gewoon een must. Voor betere macro zijn, zoals je ziet, altijd oplossingen te bedenken.

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07-2025
MartijnGizmo schreef op maandag 26 juni 2006 @ 23:37:
- genoeg groothoek
het gaat volgens mij met name om het fotograferen van producten en daarvoor heb niet echt groothoek nodig (of het moeten grote producten in kleine ruimtes zijn).

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-01 15:23

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Verwijderd schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 12:47:
[...]

Heb je misschien toestel in gedachte? Of is het slimmer om door te sparen voor een EOS350?
Het zijn (op de IS na) wel allemaal typisch eigenschappen die bij een compact vaak ontbreken.

Als het puur om productfotografie gaat ben je met een statief en handmatige witbalans zo klaar natuurlijk.

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Productfotografie? Dan heb je geen IS nodig maar gewoon een (tafel)statief.
Een andere must is een externe flitser, omdat je anders gigantische schaduwen achter je onderwerp krijgt. Evt kun je ook kiezen om te belichten met vaste lampen, maar dan moet je heel goed je witbalans in de gaten houden, anders krijg je hele vieze gele foto's.

Verwijderd

Over welk formaat producten praten we nu eigenlijk?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 12:19:
Over welk formaat producten praten we nu eigenlijk?
Dat is nog al divers, 10cm bij 10cm t/m 200cm bij 400cm, computer producten tot meubilair tot auto's.

Veel foto's zullen binnen opnames zijn.

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:02

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

nomad85 schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 11:59:
Dedicated...als je het over voorwerpen hebt die dichterbij staan dan 6 meter en niet extreem groot zijn (niet groter dan 4 meter ofzo :P) dan is het natuurlijk prima te fotograferen met de meeste camera's. Kijk even naar de flits range en kijk even naar wat je nodig hebt. S9500, de S3, panasonic FZ-30 zijn alledrie prosumer camera's die volgens mij allemaal prima gaan presteren. Wanneer jij binnen het bereik van je flits blijft, is de ruis ook niet erg aanwezig in je foto's, omdat je genoeg licht had.

Dus vertel even meer wat voor foto's je gaat maken, dit kun je het beste in je eigen topic doen, niet hier, want niet iedereen zal het hier lezen.
Om mezelf maar eens te quoten uit een ander draadje....
Sommige dingen die ik hier zijn, zijn vandaag ook in dit draadje gezet, dus beetje dubbel, maar ja...niet alles staat hier al wat ik te melden had.

(komt uit het S3 topic van canon)

[ Voor 4% gewijzigd door Nomad op 28-06-2006 16:48 ]

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Verwijderd

Deze formaten vallen nog niet binnen het maco bereik en kun je vaak met de normale focus nog prima fotograferen. Daarnaast heb je voldoende resolutie om in geval van nood nog een crop te maken.

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 14:30:
[...]

Dat is nog al divers, 10cm bij 10cm t/m 200cm bij 400cm, computer producten tot meubilair tot auto's.

Veel foto's zullen binnen opnames zijn.
Als ze niet weglopen, kun je ook een goedkopere digicam nemen, op statief zetten, tijdontspanner gebruiken en zonder flitser te werk gaan. Morgen komt er een (licht) statief voor nog geen 30,- in de aanbieding bij de Lidl.

Met goedkope cam bedoel ik een Canon Powershot Anogwat. Aangezien het voor het web is, hoef je echt geen tig megapixels te hebben. Natuurlijk moet je wel even uitvogelen hoe je het beste je licht krijgt zonder flits.

==
hoi

Pagina: 1