Ben sinds 01-01-2006 een eigen eenmanszaak begonnen naast mijn full time baan. Heb zelf de aanmelding bij Belastingdienst geregeld en doe ook netjes aangifte omzetbelasting per kwartaal. Op zich niet heel moeilijk, dit lukt allemaal prima, zonder accountant.
Nu kreeg ik vandeweek een Schatting voor ondernemers (inkomstenbelasting/Premie volksverzekeringen/premie ziekenfondsverzekering) waar ik niet zo makkelijk uitkom.
Wellicht kunnen jullie mij antwoord geven op wat vragen:
Vraag 9a: Als u in 2006 in aanmerking komt voor zelfstandigenaftrek, kruis aan.
-Kom ik niet voor in aanmerking dus vink het niet aan
Vraag 9b: Schatting van uw belastbare winst uit onderneming in 2006
-Winst is ongeveer 3000 euro
Vraag 9c: Loon,uitkering Ziektewet en andere inkomsten van uzelf uit tegenwoordige dienstbetrekking in 2006 die onder de loonheffing vallen
-Neem aan dat dit mijn salaris van mijn full-time baan is + OMZET onderneming???
Vraag 9d: Pension, AOW, WIA, WW, bijstand en andere inkomsten
-Niets??
Vraag 9e: Inkomsten uit overige werkzaamheden in 2006
-Niets??
Vraag 9f: Periodieke uitkeringen
-Niets??
Vraag 9g: Saldo inkomsten en aftrekposten van de eigen woning
-Niets??
Ook bij de Box1 nog wat vraagjes: Aftrekposten en te verrekenen verliezen in 2006
Vraag 10a: aftrekposten box 1 in 2006, zoals reisaftrek openbaar vervoer en premies lijfrenten
-Niets??
Vraag 10b: Persoonsgebonden aftrek in 2006, zoals betaalde alimentatie, ziektekosten
-Niets??
Ook bij de overige vragen 11 t/m 15 zie ik niets waar ik wat ik kan/moet vullen?
Dus alleen bij een paar vragen van 9 iets invullen? Ik snap het niet meer
Website van belastingdienst zegt hier ook niet veel meer over....
Nu kreeg ik vandeweek een Schatting voor ondernemers (inkomstenbelasting/Premie volksverzekeringen/premie ziekenfondsverzekering) waar ik niet zo makkelijk uitkom.
Wellicht kunnen jullie mij antwoord geven op wat vragen:
Vraag 9a: Als u in 2006 in aanmerking komt voor zelfstandigenaftrek, kruis aan.
-Kom ik niet voor in aanmerking dus vink het niet aan
Vraag 9b: Schatting van uw belastbare winst uit onderneming in 2006
-Winst is ongeveer 3000 euro
Vraag 9c: Loon,uitkering Ziektewet en andere inkomsten van uzelf uit tegenwoordige dienstbetrekking in 2006 die onder de loonheffing vallen
-Neem aan dat dit mijn salaris van mijn full-time baan is + OMZET onderneming???
Vraag 9d: Pension, AOW, WIA, WW, bijstand en andere inkomsten
-Niets??
Vraag 9e: Inkomsten uit overige werkzaamheden in 2006
-Niets??
Vraag 9f: Periodieke uitkeringen
-Niets??
Vraag 9g: Saldo inkomsten en aftrekposten van de eigen woning
-Niets??
Ook bij de Box1 nog wat vraagjes: Aftrekposten en te verrekenen verliezen in 2006
Vraag 10a: aftrekposten box 1 in 2006, zoals reisaftrek openbaar vervoer en premies lijfrenten
-Niets??
Vraag 10b: Persoonsgebonden aftrek in 2006, zoals betaalde alimentatie, ziektekosten
-Niets??
Ook bij de overige vragen 11 t/m 15 zie ik niets waar ik wat ik kan/moet vullen?
Dus alleen bij een paar vragen van 9 iets invullen? Ik snap het niet meer
Website van belastingdienst zegt hier ook niet veel meer over....