Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[scart] auto-sensing

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoihoi,

Ik heb hier een wat oudere JVC (AV-S280ET), die op een of andere manier softwarematig compleet kapot is (reageert niet meer op a/b, en niet meer op knopjes in frontpanel). Nu is dat op zich niet zo'n probleem, aangezien hij wel gemute is (en ik het geluid via een stereo setje beluister) en omdat hij scart auto-sensing ondersteunt. Als ik bijvoorbeeld mijn dvd speler op de EXT1 aansluit met een scart kabel switched hij automatisch naar die EXT1. Nu wil ik echter ook mijn pc beeld extenden naar de TV en hier stuit ik op een probleempje :) : zodra ik een welbekend [ SCART <--> Composiet, S-video, 2x Audio ] adaptertje aansluit werkt de auto-sensing niet meer. Waar ik dus op zoek naar ben is een manier om die auto-sensing van een normale scart kabel na te doen. Overigens werkt de tv out van mijn pc prima, dus dat is het probleem niet en heb ik het getest met zowel een composiet als een s-video signaal.

Ik heb een scart pinout kunnen vinden, maar niet echt een datasheet over wat voor data op welke pin moet. Ik heb het vermoeden dat ik _iets_ moet doen met pin 8.

Heeft iemand hier toevallig ervaring mee of suggesties die me kunnen helpen :)?

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:55
't staat onderaan: Video status. Zet tussen de 4.5 en 7.0 V op pin 8 (en de min op de shield dacht ik) en je Tv schakelt over op die Scart op 16:9. Zet je tussen de 9.5 en 12.0 V erop, dan is het 4:3 modus

[ Voor 6% gewijzigd door OnTracK op 26-06-2006 20:39 ]

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-11 21:12

SA007

Moderator Tweaking
Knoop pin 8 aan de +12v, klaar is Emiel ;)

Gewoon van een molex afhalen oid.

Verwijderd

Inderdaad, gewoon de spanningen zoals onderaan in je eigen linkje er op. Ik heb net even de service manual van mijn oude Philips TV (FL1.1 chassis, pré 16:9 tijdperk) bekeken en daar staat dat hij bij 12V omschakelt. Je kunt de spanningen in de tabel die je hebt gevonden dus veilig proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Aha :) that simple dus. Ik had dat tabelletje inderdaad wel gezien, maar dacht dat het een soort van bus was met die logische signaal levels. Ik ga het morgen proberen! Thanks.

• [TazZ]
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-06 15:06
Werkt idd perfect op die manier.. Dat deed ik al met mij Amiga500 met RGB kabel. O+

If it ain't broke, fix it till it is...

Verwijderd

Topicstarter
Heb net het scart adaptertje gemod en het werkt inderdaad prima!
Pagina: 1