Toon posts:

Diskettestation werkt niet (Asus A8N32 SLI DELUXE)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Al 2 op andere pc's werkende floppy drivers geprobeerd, met meerdere kabels.

- floppy drive pakt diskette niet in windows:
dan zegt ie: Plaats een andere geschikt medium in het station.

ook een bootable flop pakt ie niet als ik opstart (wel als 1e in bootprioriteit)

Ik snap er niks meer van, lampje wordt wel groen.. kabel goed aangesloten omdat die maar op 1manier kan

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2006 20:28 ]

• IRCfreAk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-08-2021
kabel kan maar op 1 manier op het mobo maar probeer hem eens om te draaien op de floppydrive zelf, dit zijn namelijk toch echt de typische verschijnselen ervan.

• digital8
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-01 10:52
Als het ledje van je diskdrive continue brand zit je flatcable er verkeerd om in....

Verwijderd

Ik heb al een jaar een permanent brandend floppy-LEDje... brandt-ie na een tijdje eigenlijk door of zo? Of kan het niet echt kwaad (behalve dat hij geen diskettes pakt dan)?

• Dr C
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-02 07:39

Dr C

met C en CK

als je hem verkeerd om erin heb zitten dan verpest ie bij mij de diskettes (geloof ik, lang geleden). en idd een continu brandend ledje

Ignorance is bliss!! (- The Matrix)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kabels doen hier niet toe lijkt me. Dat lampje brandt bedoelt hij waarschijnlijk gewoon tijdens het inlezen. Maargoed, dan lijkt de FDD me gewoon gaar.
Verwijderd schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 00:13:
Ik heb al een jaar een permanent brandend floppy-LEDje... brandt-ie na een tijdje eigenlijk door of zo? Of kan het niet echt kwaad (behalve dat hij geen diskettes pakt dan)?
Start aub een nieuw op zichzelf staand topic wanneer je problemen en vragen hebt, in plaats van om in andermans topic te posten.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al andere FDD device geprobeerd, precies hetzelfde..
op andere pc's werkt alles wel.

Kabels goed anagesloten..

als ik in dos typ: a:

zegt ie:

Apparaat niet klaar
.. het ledje gaat wel branden, en ik hoor de FDD ook. maar hoor hem NIET lezen van de diskette.

Verwijderd

Topicstarter
Opgelost:

Probleem lag dus aan iets ontechnisch..

frontje van de bay zat voor de opening. zodat een diskette niet geheel in het station naar beneden werd gedrukt.
Pagina: 1