Toon posts:

5V 60mm fan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet de fan vervangen in een switch omdat de oude teveel lawaai begint te maken maar het blijkt bijna onmogelijk die ergens te vinden.
Ik heb dus nodig een 60x60mm fan van max 1,5cm dik en die werkt op 5V.
Als er iemand weet waar die verkocht worden of zelf eentje liggen heeft die je wil verkopen laat dan zeker iets weten.

• ZandBak
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-06-2023
gewoon een 12 V erop zetten dan draait die op 5V

1337

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:58

Aapje

Opel-beun
Conraq verkoopt ze wss wel.

Je kan zoals ^^ zegt ook een 12v fan laten draaien op 5v alleen dat levert dus minder airflow op.

Ook zijn er manieren om toch 12v fans op een 5v spanning voledig te laten draaien, weet niet precies wat voor componenten je daarvoor nodig hebt.
('t schijnt volgens mij zo'n 4 tot 6 euro te kosten dacht ik afhankelijk van spanning dat je eruit wilt halen)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb er tijdelijk een 12v fan ingestoken maar ik vrees een beetje dat die niet genoeg lucht gaat verplaatsen om hem koel te houden. Ik ga hem eens een tijdje laten draaien en regelmatig in het oog houden voor overheating, maar ik zou toch geruster slapen als ik weet dat mijn switch niet geroosterd gaat zijn als ik 's morgens opsta.
En omdat de fan niet gemaakt is voor 5V knippert mijn fault lichtje constant dus kan ik niet meer zien als er andere faults op treden.

Bij conrad en velleman kon ik geen 5V 60mm vinden.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2006 20:55 ]