Toon posts:

[XP] Laptop kan bij booten cd drive niet vinden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een laptop van het merk Compaq, type: Presario 1830.
Deze moet opnieuw geinstalleerd worden. De bootvolgorde staat op diskette, CD/DVD-rom, HardDrive ingesteld. Een bootable WinXP cd-rom pakt de laptop niet. Als ik van een bootfloppy naar de cd-rom verwijst, vind hij de dvd-rom ook niet. Ik heb een bootable floppy met cd-support gebruikt. In de BIOS wordt de DVD-rom gewoon gevonden, maar bij installatie ziet hij de cd-rom niet. De DVD-rom is denk ik niet stuk, want als ik de bootvolgorde verandert en CD/DVD-rom op nr.1 zet, begint de cd te draaien, maar geeft hij de melding dat het besturingssysteem niet gevonden word.

Wie weet er een oplossing?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2006 13:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
Even het topic een schopje omhoog geven...... weet niemand een oplossing?
Netboot kan misschien, maar dat kan ik thuis niet doen......

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-01 15:02
partitietje maken en daar de installatiefiles op kopieren.

Houdoe

Verwijderd

Topicstarter
Witte schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 13:40:
partitietje maken en daar de installatiefiles op kopieren.
Dit lukt niet. De laptop kan niet lezen van de DVD-rom omdat het station nog niet klaar is...(melding)
Als ik kies voor retry, blijft dit zich herhalen.

Ik heb ook netboot geprobeerd op school, maar dan geeft hij weer andere foutmeldingen over de netwerkkaart van de laptop.

Verwijderd

ik vermoed dat of je CD niet lekker is, of dat de laser van de DVD speler niet geheel schoon is.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 13:45:
ik vermoed dat of je CD niet lekker is, of dat de laser van de DVD speler niet geheel schoon is.
Mijn cd is 100% origineel en 100% goed, omdat deze het ook doet op andere pc's. Ik heb trouwens 3 cd's geprobeerd, waarvan geen één het doet. Ik begin nu ook het vermoeden te krijgen dat de lens/laser niet helemaal schoon is, omdat de DVD-drive wel gaat draaien als de CD-rom erin zit, maar hij de CD niet kan lezen.

Ik krijg de melding: CDR101: Not ready reading drive E:
Na zoeken op internet ben ik achter het volgende gekomen:
CDR 101

Cause:

Driver issue / Hardware issue.

Recommendations:

Boot to a: - Attempt to boot from a boot disk that has CD-ROM support. Test the CD-ROM drive. If the drivers are properly loaded on the diskette, however, you still receive a problem, it's a good possibility it is a hardware issue; attempt to reset the cables.

Check cables - If you have moved or installed anything recently into your computer, or booting from A does not detect the CD-ROM, it's a good possibility the cables may not be connected or are loose within your computer. It is recommended that you open your computer and reseat the cables connected on the back of your CD-ROM drive and connected to your Motherboard.

Check drivers - Verify you have the latest CD-ROM Drives
Booting A works however without disk it does not work - It's a good possibility that the drivers are not being loaded properly within your autoexec.bat / config.sys. See our CD-ROM drivers page for additional driver installation help.

Ik ga morgen even de DVD-drive schoonmaken voor zover ik dat kan, en dan laat ik het even weten of ie het doet. I hope so.... ;)

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2006 23:53 ]

Pagina: 1