Toon posts:

Draadloze router problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn adsl modem is een speedtouch 546 en staat nu ingesteld als router. Internet werkt allemaal prima totdat ik er een linksys (WRT54GC) tussenhang. Het probleem bij de setup komt nadat ik alles heb ingesteld en nadat hij de router heeft geconfigureerd lukt het verbinden met internet niet. Volgens de helpdeskman moet ik mijn adsl modem instellen als bridge en dan zou het moeten werken. Niet dus, probleem blijft bestaan. De man zei ook dat je van de modem naar zowel de linksys als de laptop gaat met een kabel. Volgens de setup van de linksys moet je juist vanaf de linksys naar de laptop. Ik weet het niet meer nu. De helpdesk van Planet internet kan mij niet helpen omdat ze niks van linksys weten. Wie weet de oplossing? Moet ik de modem instellen als router, of als bridge wanneer ik de draadloze er tussen wil hebben?

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Je hebt een CD van KPN bij je Speedtouch gekregen.
Daar staat in de map INI-Files het bestand pptp.ini
Als je die in je speedtouch laadt, is 'ie bridge.

Dan moet je je router vertellen dat 'ie een PPTP verbinding moet maken naar 10.0.0.138 met de inloggegevens van je ADSL.
Voor verdere info over hoe je dat doet verwijs ik je door naar de handleiding van je router.

Wat een tweede mogelijkheid is, is de DHCP server van je Linksys uitzetten, het ding 10.0.0.139 als LAN IP te geven en dan de speedtouchn in een LAN poort van de Linksys prikken.
Dan is deze alleen AP en blijft je Speedtouch dus router.

[ Voor 5% gewijzigd door Romke op 26-06-2006 19:34 ]

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt Anti-XP, ik weet niet precies hoe ik het gedaan heb maar ik heb nu draadloss internet :)

Edit: de tweede optie deed het hem ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2006 21:19 ]