BIOS instellingen

Pagina: 1
Acties:
  • 75 views sinds 30-01-2008

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 26-05 19:48
Vandaag heb ik een nieuw systeem besteld en deze komt a.s. donderdag binnen. Nu heb ik wel verstand van de bios, weet hoe het werkt maar welke instellingen zijn belangrijk, welke moet ik doen?

Normaal verander ik nooit iets in de bios, misschien is het nu anders.

Dit zijn de specs

Systeemkast Antec P180
Voeding Seasonic S12-600, 600 Watt
Moederbord MSI K9N SLI Platinum
Processor(s) AMD Athlon 64 X2, 3800+, Socket AM2
Geheugen Corsair ValueSelect, 2048 MB, DDR2, PC5300, 667 MHz
Hard Disk(s) 2 x Hitachi Deskstar T7K250,
Videokaart(en) Asus EN7950GX2
Monitor(en) BenQ FP202W
Brander(s) BenQ DW1650
CD/DVD-Drive(s) BenQ DVP-1650V
Speakers Creative GigaWorks Pro Gamer G500
Geluidskaart(en) Creative SoundBlaster X-Fi XtremeMusic
Muis Logitech Dinovo
Toetsenbord Logitech Dinovo

• PcManiaxx
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-04 01:07

PcManiaxx

ondertitel duh

Rustig afwachten tot je alles binnen hebt en goed je meegeleverde mobo-boek doorspitten.

Ga niet zomaar in je bios zitten kloten als je er geen verstand van hebt he ;)

Edit: en btw, waarom zou je wat wijzigen? Je pc kan je nog misschien een jaar ongewijzigd laten.

[ Voor 43% gewijzigd door PcManiaxx op 26-06-2006 19:24 ]

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 26-05 19:48
Bedoel je dat je niks wijzigd? Toen ik 3 jaar geleden mijn pc haalde bij mycom hadden zij allemaal dingen in mijn bios ingesteld dus vandaar de vraag. Ik ga zeker alles doorlezen maar misschien weten jullie iets.

Er zit bijvoorbeeld een onboard geluidskaart op mijn moederbord, moet ik die perse uitschakelen in de bios? Omdat er anders misschien conflicten komen met de X-FI

Verwijderd

ik zie 2 hardeschijven, ga je raid draaien, dat moet je wel instellen in de bios

geluidskaart kun je uitschakelen hoeft niet

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03:19

Zerora

Ik Henk 'm!

Verwijderd schreef op maandag 26 juni 2006 @ 19:43:
geluidskaart kun je uitschakelen hoeft niet
Zelfs daar heb je geen bios voor nodig. Uitschakelen kan gewoon in Windows (of ander OS) zelf.

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• nAFutro
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-04-2020

nAFutro

hmm

Als je echt niet kunt wachten kun je gaan kwijlen boven de manual welke ook in PDF te verkrijgen is..

Verwijderd

Zerora schreef op maandag 26 juni 2006 @ 19:46:
[...]

Zelfs daar heb je geen bios voor nodig. Uitschakelen kan gewoon in Windows (of ander OS) zelf.
helemaal mee eens, maar hij vroeg om de bios :9

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Zerora schreef op maandag 26 juni 2006 @ 19:46:
[...]

Dat kan wel, maar dat kost je system resources.Als je het in het bios uitzet, worden er geen system resources (irq,dma,geheugen) toegewezen aan de hardware, wat in theorie een sneller systeem oplevert :)

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

• Dothan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-12-2021
Wat zijn de goede standby instellingen in een BIOS? Bij verkeerde instellingen kan je systeem niet in standby of loopt ie vast.

┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Neem de handleiding van je moederbord en de PMG FAQ van A tot Z door en maak gebruik van Google.

Dit topic gaat in ieder geval wegens gebrek aan aantoonbare basiskennis en inzet.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.