Toon posts:

Xbox FTP Permissions errors

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb een vervelend probleem met mn Xbox & gebruik van FTP.
Ik gebruik xp pro en EvoX op de Xbox waar FTP op draait.

Kan gewoon inloggen maar vaak krijg ik tijdens kopieren van files (mp3 of videotjes) algemene permission erros. Ik heb verschillende FTP programm`s gebruik (ook gewoon IE) maar blijf die meldingen krijgen. Ook na resetten van password op de Xbox (EvoX). Het is zowel in mn netwerk als via een crossed cable. Dus routering technisch zal het wel niets zijn.

Iemand dezeflde problemen gehad of een idee hoe je dat kan oplossen?

Echt irritant als je wat meerdere dingen wil kopieren en je loopt weg en halverwege klapt hij er weer uit. Verder kan je volgens mij in de settings van EvoX helemaal geen rechten toekennen oid. Alleen aanzetten & Password wijzigen.

Bedankt alvast!

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-02 17:00

Ace

Happy Happy Joy Joy

Zijn je filenames niet te lang (vooral mp3's willen nog wel eens ranzig lange filenames hebben). Boven de 54 characters kan het OS van de Xbox niet aan.

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat weet ik maar dat is het niet, ook geen speciale tekens?! Verder heb ik EvoX als eens opnieuw erop gezet. (complete HD format)

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
Begin eens met afstappen van Evolution-X

Gebruik bijvoorbeeld in plaats daarvoor XBMC (MC360 skin :P) of UnleashX
Bij XBMC kan je ook nog eens lekker veel met ftp-rechten spelen als je wil en verschillende accounts aanmaken voor de ftp.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb XBMC er ook op staan - ga ik NU testen :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan de ftp benaderen en inloggen met xbox:xbox maar als ik files wil plaatsen via XBMC dan moet ik opnieuw inloggen en xbox:xbox werkt niet meer. Verder kan ik de FTP server alleen aan en uitzetten... draai ik een oude versie ofzo of kijk ik heel scheel. |:(

Verwijderd

Topicstarter
in de xml files uiteraard :)

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
kaas2006, zou je misschien de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif- knop kunnen gebruiken om tekst toe te voegen?
Er staan nu 3 post van jezelf onder elkaar en dat is niet netjes.

Als je bij Evolution-X op de ftp bent ingelogt en je gaat daarna naar XBMC dan moet je inderdaad opnieuw inloggen. Dat is ook logisch want Evolution-X draait dan niet meer dus je bent je vorige ftp-verbinding kwijt. xbox:xbox als user/pass moet dan wel nog gewoon werken.

[ Voor 3% gewijzigd door Dysmael op 26-06-2006 20:58 ]

• nzyme
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-12-2025

nzyme

terror

was het niet zo dat evolution een of andere bftp gebruikt en xmbc een aangepaste filezilla server ?

althans dat heeft de mijne wel :p

permission denied meldingen zouden idd best wel eens kunnen komen door de bestandsnamen, zul je dus gewoon even moeten testen :) (of via google opzoeken wat de specs zijn van het xboxFS, vooropgesteld dat die in zoverre bekend zijn)

| Hardcore - Terror |

Verwijderd

probeer eens te wisselen tussen passive en active ftp op je client...
volgens mij wil passive absoluut niet werken op de xbox...

• nzyme

nzyme

terror

volgens mij maakt dat geen klap uit aangzien je toch "rechtstreeks" aan het verbinden bent ;) en niet door een router ofzo.

| Hardcore - Terror |

Verwijderd

toch wel...

De meeste ftp-clients staan tegenwoordig standaard ingesteld op passive ftp, en de meeste ftp-servers die ik voor de xbox ben tegengekomen ondersteunen dit niet... en hebben dit ook niet nodig...

Hierdoor worden sommige features van je ftp-client niet gesnapt door de xbox, waardoor je ondermeer spontane inlogschermen krijgt, geen directories mag maken / verwijderen, en lange bestandsnamen worden afgekapt / niet kunnen worden gekopiëerd

maar ik begrijp dat jij hier geen ervaring mee hebt ?

• nzyme

nzyme

terror

nou volgens mij is de setting bij mij gewoon altijd passive en ik meen me iets te kunnen herinneren over een "command not understood" bericht bij slayers evox... bij xbmc (filezilla server dus) ging alles perfect. Ik ftp echter niet zo gek vaak met mn xbox dus het kan idd ook fout zijn :p ik kijk mss vanmiddag/vanaaf wel even hoe het bij mij zit (als ik tijd heb).

iig, ftp werkt altijd goed met m'n xbox :)

| Hardcore - Terror |

Pagina: 1