Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[feature] TS in staat zelf topic sluiten

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op dit moment een topic waar ik best zelf een slotje op zou willen zetten, daarnaast zie je best vaak dat er mensen zijn die binnen 20 posts een antwoord krijgen en dan roepen, okee slotje!

Nu lijkt het mij een handige feature als een topicstarter zijn eigen topics van een slotje kan voorzien! Moderators hebben minder werk wat me een voordeel lijkt.

Het enige nadeel wat ik nu kan bedenken is dat je mensen krijgt die makkelijker topics aan gaan maken omdat ze deze ook weer kunnen sluiten. Een aanvulling op het systeem zou kunnen zijn dat wanneer iemand meer dan bv 3 topics per week opent er automatisch even een waarschuwinkje naar de moderators wordt gestuurd waarna iemand na 3 waarschuwingen bv op een safe list kan worden geplaatst en niet meer beoordeeld hoeft te worden behalve als een moderator daar zelf de noodzaak toe ziet...

idee?

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:26

SeatRider

Hips don't lie

Dat idee is al vaker geopperd, en even zovaak verworpen. GoT is niet zo scheutig met slotjes, alleen als een discussie uit de hand loopt.

[rml][ Feature] Moeten users hun eigen topics kunnen sluiten?[/rml]

[ Voor 19% gewijzigd door SeatRider op 26-06-2006 18:33 ]

Nederlands is makkelijker als je denkt

Verwijderd

Topicstarter
SeatRider schreef op maandag 26 juni 2006 @ 18:32:
Dat idee is al vaker geopperd, en even zovaak verworpen. GoT is niet zo scheutig met slotjes, alleen als een discussie uit de hand loopt.
dat snap ik maar het zou niet mistaan toch als feature? Ikzelf zou er bv af en toe best voordeel bij hebben denk ik

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Dan dreigt toch het gevaar van een helpdesk, terwijl GoT een discussieforum is. Voorbeeld: TS ziet het antwoord, sluit de boel voortijdig en het topic is verder nutteloos voor iemand die nog wel iets heeft aan te merken. Die mag dan vervolgens in een ander topic weer zijn punt aandragen. Lijkt me niet erg wenselijk.

Overigens geven mensen die om slotje roepen nadat ze hun antwoord hebben, wel aan dat ze niet erg inzicht hebben in de bestaansredenen van een forum.

[ Voor 21% gewijzigd door Roamor op 26-06-2006 18:35 ]

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Verwijderd schreef op maandag 26 juni 2006 @ 18:33:
[...]

dat snap ik maar het zou niet mistaan toch als feature? Ikzelf zou er bv af en toe best voordeel bij hebben denk ik
Ik denk dat de angst bestaat dat noobs direkt nadat hun vraag is beantwoord het topic op slot gooien, zonder ruimte voor discussie over te houden. En dan krijg je een heleboel losse topics over hetzelfde/vergelijkbaar onderwerp.

Maar jij bent geen noob natuurlijk ;)

Kun je een voorbeeld noemen waarbij jij er voordeel bij hebt?

Verwijderd

Topicstarter
Creepy schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 13:47:
Waarom zou een user z'n eigen topics op slot moeten gooien? Alleen "slechte" topics gaan op slot. Goede topics die voor de user die het topic starte zijn opgelost gaan niet op slot en ik zie ook geen reden waarom die op slot zouden moeten gaan. Daarnaast kan de discussie voor de topicstarter al zijn afgelopen terwijl andere mensen nog vrolijk bezig zijn. Het zou dan zonde zijn als zo'n topic door de topicstarter opslot gezet zou worden.
En als de TS een topic zelf slecht vind?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:19
Het grote punt bij zoiets is dat mensen topics kunnen sluiten, omdat het niet naar hún zin is, terwijl er eigenlijk niks mis is met het topic.

The devil is in the details.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

"Jouw" topic bestaat niet echt - op het moment dat je het gepost hebt is het gewoon een topic waarin jij de starter bent maar het is niet opeens van jou ofzo, het zou dan ook raar zijn als jij een discussie zou kunnen afkappen die andere mensen voeren.

(ik snap overigens je probleem niet, je komt zelden buiten de HK dus wanneer kan je hier nou last van hebben? :X)

[ Voor 19% gewijzigd door elevator op 26-06-2006 18:37 ]

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03 14:35

_the_crow_

Rare vogel

Wat is er makkelijker dan een TR doen en iemand anders (moderator) het laten sluiten als daar een goede reden voor is. :?

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Verwijderd schreef op maandag 26 juni 2006 @ 18:35:
[...]

Nogmaals, doe eens een voorbeeldje dan?

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-10 17:10
Verwijderd schreef op maandag 26 juni 2006 @ 18:35:
[...]

Dan kan je in zeldzame gevallen altijd TopicReport of [SM] gebruiken.

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-11 08:50

Nik

Hoe te werk gaan indien met een topic op slot wil?

- Klik op: Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/icon_hand.gif
- Typ in: "Graag wil ik mijn topic gesloten hebben, want <insert reden>."

Klaar!

Ik zie het probleem niet? :?

[ Voor 5% gewijzigd door Nik op 26-06-2006 18:45 ]

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:28

crisp

Devver

Pixelated

idd, gewoon een TR maken zodat een mod 'm eventueel op slot kan doen voor je, ik zie er niets in om topicstarters deze rechten te geven.

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.