[Nieuws] Adobe koopt Pixmantec

Pagina: 1
Acties:

• Ralph Smeets
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-12-2025

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

Topicstarter
Vond dat deze toch wel zijn eigen topic verdient ;)

Zie de pressrelease van Pixmantec.
Zie ook deze post op GoT:

Adobe heeft alle producten van Pixmantec dus overgenomen en is van plan om de RawShooter-motor te gaan gebruiken in zijn Lightroom-product. Het betaalde RawShooter Premium 2006 is vanaf nu niet meer te koop en het gratis RawShooter Essenstials zal vanaf de bolgende public beta van Lightroom ook ophouden te bestaan. Bestaande Pixmantec-klanten zouden bij het uitkomen van Lightroom de mogelijkheid krijgen om richting Lightroom te 'upgraden' (in hoevere je van een upgrade kunt praten :( ).

Als Pixmantec-klant vind ik dit toch wel wat minder. Vorig jaar heb ik RawShooter Premium 2006 gekocht omdat het perfect voldeed aan alle eisen die ik had op het gebied van workflow. Een maand geleden heb ik nog de ColorEngine-plugin gekocht.... En nu krijg ik dan te horen dat het product end-of-line is en zal worden vervangen door Adobe Lightroom en ik een of ander upgrade aanbod ga krijgen.... Nu weet ik niet hoeveel Adobe voor Lightroom wil gaan vangen, maar een ding geef ik je op een briefje, dat wordt meer dan de $150 die de combinatie RawShooter Premium 2006/ColorEngine-plugin kost. En op het gebied van workflow ben ik bang dat Ligthroom bij lange na niet zal kunnen tippen aan die van RawShooter. Hek, er is op dit moment geen een RAW-converter die kan tippen aan de workflow van RawShooter, Capture One Pro uitgezonder (die dan ook vier keer zo duur is!).

Ik vind dit dus echt een slechte ontwikkeling. Als Pixmantec EXIF/IPTC-support en een ruisverwijderaar (NeatImage) in de toekomst zou hebben toegevoegd, was het paket gewoon af. Ik ben echter bang dat Pixmantec het slachtoffer is geworden van hun eigen succes met de gratis versie die voor heel wat mensen gewoon voldeed.
Oxi, ik vind dit als Pixmantec-klant toch wel wat minder. Vorig jaar heb ik RawShooter Premium 2006 gekocht omdat het perfect voldeed aan alle eisen die ik had op het gebied van workflow. Een maand geleden heb ik nog de ColorEngine-plugin gekocht.... En nu krijg ik dan te horen dat het product end-of-line is en zal worden vervangen door Adobe Lightroom en ik een of ander upgrade aanbod ga krijgen.... Nu weet ik niet hoeveel Adobe voor Lightroom wil gaan vangen, maar een ding geef ik je op een briefje, dat wordt meer dan de $150 die de combinatie RawShooter Premium 2006/ColorEngine-plugin kost. En op het gebied van workflow ben ik bang dat Ligthroom bij lange na niet zal kunnen tippen aan die van RawShooter. Hek, er is op dit moment geen een RAW-converter die kan tippen aan de workflow van RawShooter, Capture One Pro uitgezonder (die dan ook vier keer zo duur is!).

Ik vind dit dus echt een slechte ontwikkeling. Als Pixmantec EXIF/IPTC-support en een ruisverwijderaar (NeatImage) in de toekomst zou hebben toegevoegd, was het paket gewoon af. Ik ben echter bang dat Pixmantec het slachtoffer is geworden van hun eigen succes met de gratis versie die voor heel wat mensen gewoon voldeed.

[ Voor 3% gewijzigd door Ralph Smeets op 26-06-2006 18:24 ]

Mestreechs volksleed:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege, Mestreech door alle ieuwe heer
Veer bleve diech altied genege, En deilde dreufheid en plezeer....etc.

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Hmm, ik dacht aan een deja-vu, maar je hebt gewoon teveel alineas geplakt :P

Wat betreft workflow vond ik rawshooter niet mijn ding, ik vind het wel jammer dat alles altijd "opgeslokt" wordt door de grote jongens. alas, ik hoop dat het lightroom gaat verbeteren want deze workflow vind ik dan weer erg prettig.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:22

breinonline

Are you afraid to be known?

Ralph Smeets schreef op maandag 26 juni 2006 @ 18:14:En op het gebied van workflow ben ik bang dat Ligthroom bij lange na niet zal kunnen tippen aan die van RawShooter. Hek, er is op dit moment geen een RAW-converter die kan tippen aan de workflow van RawShooter, Capture One Pro uitgezonder (die dan ook vier keer zo duur is!).
Wel dus, Lightroom. Ik heb eerlijk gezegd geen ervaring met RawShooter (Windows only, zonde) maar Lightroom werkt stukken beter dan C1. Als je RawShooter hebt gekocht is het vervelend, dat kan ik me voorstellen. Aan de andere kant is Lightroom het eerste fotobewerkingsprogramma wat ik zou kunnen gaan kopen. Bij andere programma's heb ik dat nooit zoveel geld waard gevonden. Hoewel het je geld gaat kosten denk ik dat je er qua workflow alleen nog maar op vooruit gaat.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Ralph Smeets schreef op maandag 26 juni 2006 @ 18:14:
Oxi, ik vind dit als Pixmantec-klant toch wel wat minder.
Daar kan ik helemaal mee inkomen, maar aangezien ik net als breinonline geen Rawshooter heb (windows only :/) en wel gek ben op Lightroom zit ik er niet zo mee. :P
Klinkt sneu, maar ik zie het voor mijn workflow als een verbetering.

Overigens ligt de schatting voor de kosten van Lightroom op $200-300. Maar hoeveel het eindelijk gaat worden is maar de vraag natuurlijk. Volgens de developers op het beta forum zou het lager zijn dan veel mensen verwachten.

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

• Ralph Smeets
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-12-2025

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

Topicstarter
breinonline schreef op maandag 26 juni 2006 @ 18:30:
[...]

Wel dus, Lightroom. Ik heb eerlijk gezegd geen ervaring met RawShooter (Windows only, zonde) maar Lightroom werkt stukken beter dan C1. Als je RawShooter hebt gekocht is het vervelend, dat kan ik me voorstellen. Aan de andere kant is Lightroom het eerste fotobewerkingsprogramma wat ik zou kunnen gaan kopen. Bij andere programma's heb ik dat nooit zoveel geld waard gevonden. Hoewel het je geld gaat kosten denk ik dat je er qua workflow alleen nog maar op vooruit gaat.
Hmm.. dat werpt een ander licht op de zaak. Hopelijk kan Lightroom ook overweg met de bestanden van RawShooter zodat de overgang voor bestaande RawShooter gebruikers probleemloos is.

Mestreechs volksleed:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege, Mestreech door alle ieuwe heer
Veer bleve diech altied genege, En deilde dreufheid en plezeer....etc.

• EdRandom
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-01 23:03
... RawShooter Premium, echt zijn geld waard.

Dankzij RS schiet ik alleen nog maar RAW (met name witbalans binnenshuis). Ik had feitelijk genoeg aan Essentials, maar heb toch Premium gekocht als bedankje.

En nu dit, erg jammer ;'(
Pagina: 1