Beeld + geluid niet synchroon

Pagina: 1
Acties:

• Quadesh
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-02 21:32
Hey allemaal,

ik heb een dvd en daar wil ik ondertiteling aan toevoegen. Nou dat staat hier al een paar keer goed beschreven op het forum, dus dat lukt me wel.
Maar nadat ik het geluid en het beeld weer aan elkaar plak lopen deze twee niet meer synchroon. Terwijl het op de dvd zelf wel goed is.
Weet iemand iets om dit op te lossen?

Greetz Thomas

• Quadesh
Moet dit maybe in een ander forum??
Ipv van deze meld dat dan even want dan kan ik em verplaatsen.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:51

voodooless

Sound is no voodoo!

Misschien is het handig om even aan tegeven wat voor software je gebruikt. Met dergelijke sumiere info is het niet vreemd dat er niemand wil antwoorden.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Quadesh
Je hebt gelijk sorry.
Nou ik maak gebruik van DVD decrypter om de film te demuxen.
Daarna gebruik ik DVD lab om de film weer aan elkaar te plakken met de nieuwe ondertiteling.
En als ik em dan afspeel op de computer dan loopt het beeld en geluid dus niet synchroon.

Het staat hier precies beschreven en ik doe het op dezelfde manier: http://www.dvd-tips.nl/mo...ontent&pa=showpage&pid=22

Ik hoop dat dit genoeg informatie is. En anders vraag maar dan meld ik 't.

[ Voor 10% gewijzigd door Quadesh op 27-06-2006 14:35 ]

• pinojo123
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17-02 17:17
Als het een AC3 Stream is kan je volgens mij met AC3 Audio Corrector de stream weer in sync krijgen.
Hoeveel er bij of af moet kan je met Media Player Classic bepalen ->Options ->Audio Time shift.
Succes

• Quadesh
Okay thanks, dus dan moet ik even spelen met de tijd. Lastig maar ja, moet maar even. Is er niet een makkelijkere methode? Of weet iemand maybe hoe 't komt? Dan kan ik 't maybe de volgende keer fixen ofzo. Want om elke keer die tijd nou weer te synchroniseren......

• Quadesh
Ik heb het nu geprobeerd, ik heb het geluid en de film zelf na het demuxen ingeladen maar het loopt niet synchroon. Dat wisten we al. Maar als ik die tijd veranderd doet 't hele programma vaag en speelt ie zelfs geen geluid meer af :\
Het beeld begint niet meer bij 't begin etc, zeer vage dingen. Ik snap er dus helemaal niks meer van.

• Quadesh
Is er dan niemand die dit probleem ook heeft of een makkelijke goede oplossing heeft?

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-02 17:01
Quadesh schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 09:24:
Is er dan niemand die dit probleem ook heeft of een makkelijke goede oplossing heeft?
Maybe moet je zoals al eerder aangeven was Maybe wat mee info geven :+

• Quadesh
Ik d8 dat ik al genoeg info had gegeven.
Maar wat moet ik dan nog meer vertellen.
Ik heb een link gegeven waar precies staat hoe ik het doe en welke programma's ik ervoor gebruik.

• pinojo123
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17-02 17:17
Heb je al geprobeerd de DVD in een Standalone DVD speler af te spelen?(Op een DVD-RW)
Heb je een codec paket geinstalleerd?
Combined Community Codec Pack is een erg goede.
Je zal er achter moeten komen hoeveel delay jou film heeft.
Ik heb nog niet iets beters gevonden dan MPC om dit te bepalen.
IIRC zit er in DVD-Lab ook een mogelijkheid om een delay in te stellen.
Succes

• Quadesh
naja, als ie op mijn comp al niet goed afspeelt dan zal ie 't helemaal verkeerd doen in m'n dvdspeler.
Maar dan moet ik dus precies uitzoeken hoeveel delay dat ding heeft. Het ligt dus niet aan hoe ik de dvd demux of dergelijke...
Want het vage vind ik dat bij 't origineel hij 't wel goed doet.
Pagina: 1