Toon posts:

Citrix en Windows 2003

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bij het opstarten van een applicatie welke locaal op een client geinstalleerd is in een windows 2003 netwerk voorzien van Citrix shell wordt er door de applicatie verwezen naar het locale register.
Echter doordat de Citrix shell geactiveerd is, is het locale register het register op de citrix server.

Dit is onjuist, want het zou het register van de cleint moeten zijn.

Nou heb ik geen idee waar dit ingesteld/geconfigureerd moet worden????

Enig idee???

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Wat bedoel je met een Citrix shell?

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:41

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Simpel: kan niet. Een applicatie die lokaal draait zal altijd het register van de lokaal aangelogde gebruiker op die client gebruiken. Net zoals dat een applicatie op een Citrix server het register van de remote aangelogde gebruiker zal gebruiken (hierbij staat het profiel dus op de Citrix server). Je hebt het hier in jouw voorbeeld over 2 aparte omgevingen: je lokale pc (met eigen register) en je citrix server (ook met eigen register). Die kan je nu eenmaal niet mengen.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• elevator
  • Niet online

elevator

Mjah, hij zegt echter "Bij het opstarten van een applicatie welke locaal op een client geinstalleerd is in een windows 2003 netwerk voorzien van Citrix shell wordt" dus ik denk (interpreteer de onbegrijpbare topicstart in drie goedkope delen), dat hij lokaal een applicatie start, dat deze geredirect wordt door content redirection icm. de PN Agent (== Citrix shell in zijn geval :? :X ) en dat ie dat uit wil hebben.

Ofzo.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:41

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Hij zal wel gewoon een Published desktop hebben :)
Even wachten op de vertaling door topic starter ;)

[ Voor 35% gewijzigd door Microkid op 26-06-2006 18:42 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• elevator
  • Niet online

elevator

Als hij een published desktop heeft dan is de lokale applicatie irrelevant en - van iemand die Citrix servers beheert - ga ik altijd nog (naiefjes? :P ) van uit dat ie genoeg kennis heeft om te snappen dat een applicatie die je op de server draait nie "de registry" van de lokale PC gebruikt (om nog even niet te hebben over de zin/onzin van dat concept) :)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Bijvoorbeeld met RES subscriber/powerfuse zou je wel kunnen bereiken wat je wil. Nadeel is wel weer dat powerfuse wat geld kost :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Subscriber technologie wordt toegepast voor ondersteuning van lokale applicaties in een gedistribueerde (SBC) werkomgeving. Remote applicaties (Published) zullen nog steeds geen lokaal register gebruiken.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-02 13:45

mutsje

Certified Prutser

misschien kun je je starterspost wat toelichten want een citrixshell bestaat niet althans niet dat ik weet. Wel kun je bijvoorbeeld de explorer.exe vervangen door een executable van powerfuse maar voor citrix is dit tot mijn kennis niet mogelijk.

Bedoel je het zoals Elevator zei in zijn reply dat je een pnagent draait? en zou je termen als registry kunnen gebruiken snap ik het tenminste ook zonder het te hoeven vertalen ;)
Pagina: 1