500 Internal Server Error

Pagina: 1
Acties:
  • 251 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Velvet
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Ik heb een weblog dat draait op Wordpress. Het wordt gehost door B-One. Afgelopen woensdag kreeg ik opeens een foutmelding, 500 Internal Server Error, toen ik wilde inloggen in mijn adminscherm. Na wat proberen bleek dat geen enkele .php-pagina op mijn site meer werkte. Telkens die 500-error.
Diezelfde avond nog heb ik contact opgenomen met B-One, maar ik kreeg als reactie dat deze melding door een scriptfout zou moeten komen, en dat ze daar geen support voor bieden.
De twee dagen later werkte de site opeens weer, al had ik er niks aan gedaan (ik zou niet weten wat ik moet doen, ben geen programmeur, dus...). Dus ik stuur een mailtje naar B-One om ze te bedanken, krijg ik een mailtje terug dat ze niks hebben gedaan, en dat het, zoals gezegd, een scriptprobleem is.
Nou, ik was allang blij dat ik weer kon bloggen, dus ik liet het er maar bij. Tot opeens vandaag precies dezelfde situatie ontstond!

Natuurlijk heb ik op zowel Google als GoT gezocht en ik heb de volgende zaken gevonden:
- Soms komt dit door een "fout" in het .htaccess-file. Weghalen hiervan maakte niets uit, dus heb ik het weer teruggezet.
- Op veel plaatsen wordt vermeld dat dit vaak toch aan de server ligt (en dus niet aan mij), maar soms ook niet, en dat de foutmelding nogal vaag is.
- Het schijnt vaak voor te komen bij Perl-script (maar dat gebruik ik niet, van B-One weet ik het niet)
- Je php-bestanden schijnen op 755 te moeten staan, dat is bij mij zo.

Probleem is dat ik dus niet zelf programmeer, ik zou niet weten waar ik moet beginnen. Kan dus ook moeilijk beoordelen of een mogelijke oplossing waarschijnlijk is. Wat ik vooral erg vreemd vind is dat deze fout zich vanzelf oploste en nu opeens weer terug is. Ik heb niets bijzonders gedaan.
In mijn logs staan geen foutmeldingen. B-One draait PHP5.

Kan een van jullie mij helpen dit probleem op te lossen? Alvast bedankt!

Fujifilm XT-20 | Fuji lenzen | Vintage lenzen

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-07 19:32
Errors van dat type geven vaak meer info in het log van apache, maar ik proef uit je verhaal dat je hoster niet van het meewerkende type is, dus daarin kijken zal wel onmogelijk zijn.

• Velvet
  • Niet online
Sinds gisteravond werkt mijn blog weer, al heb ik er niets aan gedaan en B-One ook niet (voor zover ik weet). Kan ik hieruit concluderen dat dit probleem niet bij mij ligt? Ik vraag immers elke keer hetzelfde aan, als ik een bepaalde pagina wil bekijken. Waarom zou het dan soms wel en soms niet werken?
Als ik iets over het hoofd zie, of als er iemand nog tips heeft, graag!
Ik kan immers niet zeggen dat het probleem is opgelost, voor hetzelfde geld ligt alles straks gewoon weer plat... Alvast bedankt!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-07 01:02

André

Analytics dude

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Als jij de server niet beheerd; en hij gaat zonder dat jij iets doet plat; en vervolgens doet hij het even zo plots weer dan zou ik de schuld niet bij mezelf zoeken maar bij de hoster :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
heb ik ook een keer gehad toen ze de hele server wouden updaten, en dan is er zo'n nieuwe medewerker die alles fout doet... en dan is de hele server in de war... maar error 500 is internal dus ligt altijd aan de server, of jij hebt een heel beroerd script draaien (is niet zo hoor), die het voor elkaar krijgt apache te laten crashen :P

Dus het ligt aan je hoster, misschien hebben ze een update gedaan ofzo

• Velvet
  • Niet online
Dank voor de reacties!
Heb net weer een berichtje van B-One gekregen, waarin onder andere dit geschreven staat:

Als het probleem bij B-one lag zat ik oververmoeid
thuis denk ik.
Verder zijn er geen dingen veranderd geen
meldingen bekend.

Goed een beetje uitleg over uw time outs.

Als een script probeert te openen of een
opdracht probeert uit te voeren en dit duurt
te lang onstaat er een time out. Een webserver
stopt na 30 sec maar een script is toegestaan
om 135 sec te lopen.

Verder heeft u dan toch teveel connecties
naar de database.
Een probleem kan zijn dat deze open blijven
staan.
Als u deze open laat dus niet goed afsluit
treedt een time out ook op.
U moet er zeker van zijn dat de connecties
juist worden gesloten.

Kan dit kloppen? En hoe sluit ik die connecties dan goed af???
Het gekke is dus dat als je mijn weblog probeert te openen, hij het soms wel en soms niet doet. Heb ik het nou mis als ik denk dat als je een pagina aanroept, hij altijd hetzelfde paadje afgaat, dus ook altijd die foutmelding zou moeten geven?
Blijkbaar hebben ze dus geen upgrade gedaan ofzo... of kan het ook gewoon aan gebrek aan bandbreedte o.i.d. liggen?

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
qtee schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 17:03:
Kan dit kloppen? En hoe sluit ik die connecties dan goed af???
PHP sluit databaseconnecties automatisch. Bovendien zou je een error ipv een time-out moeten krijgen.
Het geval van een time-out na 30s is makkelijk te checken: krijg je de 500-melding binnen enkele seconden, kan nog geen sprake zijn van een time-out.
Het gekke is dus dat als je mijn weblog probeert te openen, hij het soms wel en soms niet doet. Heb ik het nou mis als ik denk dat als je een pagina aanroept, hij altijd hetzelfde paadje afgaat, dus ook altijd die foutmelding zou moeten geven?
Blijkbaar hebben ze dus geen upgrade gedaan ofzo... of kan het ook gewoon aan gebrek aan bandbreedte o.i.d. liggen?
De enige manier om duidelijkheid te krijgen, is in de logfiles te kijken. Daar staat precies wat er fout gaat.

• Velvet
  • Niet online
Ik krijg inderdaad een error, maar moet daar erg lang op wachten. Kan het nu niet timen, omdat het weer werkt 8)7 , maar toch al gauw richting die halve minuut of meer.
Maar normaalgesproken krijg je bij een time out toch een melding dat het een time out is, en niet een 500 Internal Server Error?
Bij B-one lijken ze toch niet al te geneigd te zijn mee te helpen, al krijg ik wel telkens netjes binnen 24 uur een reactie op mijn vragen. Die reacties klinken voor mij alleen erg gehaast en ondoordacht, in het begin schoven ze sowieso alles op mij af.
Error logs van B-one heb ik dus ook niet kunnen bekijken, ik moet er blijkbaar maar op vertrouwen dat zij dat gecheckt hebben naar aanleiding van mijn mailtjes.
Ik ga ze dus nog maar vragen om de logfiles (die servicemedewerker wordt volgens mij heel erg chagrijnig van mij), hopen dat dat meer licht op dit probleem werpt. Echt lastig dat ik zelf niet kan programmeren, dan zou ik beter weten waar ik het allemaal over heb tegen de helpdesk...

Verwijderd

Ik weet absoluut zeker dat de PHP in WordPress correct is. Het probleem ligt hoogstwaarschijnlijk bij de provider. Stel dat het probleem zich weer voordoet, probeer dan eens om de htaccess te verwijderen en een simpel php-bestand te uploaden met de volgende inhoud:

phpinfo.php:
PHP:
1
phpinfo();

Ga nu naar http://www.jouwdomein/phpinfo.php en bekijk het resultaat.

Ook kun je proberen om alle plugins te de-activeren. Dan draai je puur en alleen de php-code van WordPress.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2006 17:30 ]

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Vraag hem dan welk script volgens zijn logfiles te lang bezig zijn; en uit timen? Dan heb je meteen de schuldige
Ik weet absoluut zeker dat de PHP in WordPress correct is.
Interessant. Je hebt deze code zelf geschreven en getest met alle mogelijke omgevingsvariabelen :?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Nee tuurlijk niet, mierenneuker :P. Maar aangezien het open-source code is ga ik ervan uit dat time-outs bij het plaatsen van berichten enzo niet aan de orde zijn, aangezien er duizenden personen naar de code hebben gekeken.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2006 09:44 ]

Pagina: 1