Tweakers,
Ik probeer een foto overzichtje m.b.v. javascript mooi weer te geven. Ik had zelf ingedachten dat de volgende 2 zaken mooi zouden zijn:
Nu is het dus zo dat alle thumbnails die aangeklikt zijn normaal getoond worden, terwijl alleen de op dat moment geselecteerde normaal getoond moet worden. Kan een van jullie me op weg helpen? Ik ben zelf al bezig geweest een soort van reset functie op basis van element names te maken, alleen deze werkte niet.
Ik heb het idee dat het heel simpel kan, maar ik kom er zelf niet uit. Hier de code die ik tot dusver heb:
Ik probeer een foto overzichtje m.b.v. javascript mooi weer te geven. Ik had zelf ingedachten dat de volgende 2 zaken mooi zouden zijn:
- [list=1]Zodra men op een thumbnail klikt dan wordt de grote versie met een fade effect getoond;[/list] [list=2]Thumbnails zijn standaard gedeeltelijk doorzichtig, alleen de op dat moment getoond thumnail wordt normaal getoond;[/list]
Nu is het dus zo dat alle thumbnails die aangeklikt zijn normaal getoond worden, terwijl alleen de op dat moment geselecteerde normaal getoond moet worden. Kan een van jullie me op weg helpen? Ik ben zelf al bezig geweest een soort van reset functie op basis van element names te maken, alleen deze werkte niet.
Ik heb het idee dat het heel simpel kan, maar ik kom er zelf niet uit. Hier de code die ik tot dusver heb:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
| <html>
<head>
<title>Producten overzicht</title>
<style type="text/css">
.shining {
filter:alpha(opacity=30);
-moz-opacity:0.3;
}
.highlighted {
border: 1px solid black;
}
</style>
<script language="JavaScript">
function LoadGallery(pictureName, imageFile)
{
if (document.all)
{
document.getElementById(pictureName).style.filter="blendTrans(duration=0.5)";
document.getElementById(pictureName).filters.blendTrans.Apply();
}
document.getElementById(pictureName).src = imageFile;
if (document.all)
{
document.getElementById(pictureName).filters.blendTrans.Play();
identity=document.getElementById(pictureName);
}
}
</script>
<script language="JavaScript">
function ChangeClass(pictureId, className)
{
if (document.all)
{
document.getElementById(pictureId).className = className;
}
}
</script>
</head>
<body topmargin="2" leftmargin="4">
<table border="0" cellpadding="2">
<tr>
<td>[img]"image1.jpg"[/img]<br>
<td><a href="#_self" onclick="LoadGallery('Producten','image1.jpg'); ChangeClass('1', 'highlighted')">[img]"image1.jpg"[/img]</a></td>
<td><a href="#_self" onclick="LoadGallery('Producten','image2.jpg'); ChangeClass('2', 'highlighted')">[img]"image2.jpg"[/img]</a></td>
<td><a href="#_self" onclick="LoadGallery('Producten','image3.jpg'); ChangeClass('3', 'highlighted')">[img]"image3.jpg"[/img]</a></td>
<td><a href="#_self" onclick="LoadGallery('Producten','image4.jpg'); ChangeClass('4', 'highlighted')">[img]"image4.jpg"[/img]</a></td>
<td>
</tr>
</table>
</body>
</html> |