Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Shopsurvey 'manipulatie'

Pagina: 1
Acties:

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Hallo :),

Zoals ik reeds in http://tweakers.net/shopsurvey/6439?ParentID=0 heb geplaatst:
Vandaag mailtje gekregen met verzoek deze shopsurvey in te vullen, met als beloning een tegoedbon van 5 euro. Alhoewel de intentie goed is, is dit natuurlijk wel een manier om veel meer shopsurvey reacties te krijgen dan andere webshops. Gezien mensen eerder geneigd zijn om een shopsurvey in te vullen wanneer er negatieve ervaringen zijn, zal een actie als dit waarschijnlijk een positieve verschuiving van de algemene scores opleveren ten opzichte van andere leveranciers.
De inhoud van het betreffende mailtje:
Geachte heer/mevrouw sdomburg,

Onlangs heeft u bij ons bedrijf een order geplaatst.

Wij hebben deze order voor u enkele dagen geleden ter verzending aangeboden aan onze vervoerder GLS.
Wij zijn benieuwd of u tevreden bent omtrent het orderverloop en de afwikkeling hiervan.

Indien u van mening bent dat er nog e.a. te verbeteren valt aan de communicatie, lay-out, orderverloop en/of andere zaken van OBCS
vernemen wij dit graag van u.

In onze beleving verloopt alles goed, maar dit hoeft uiteraard niet de belevenis van u te zijn.
In dat geval vernemen wij dan graag ook UW aanbevelingen en/of tips.

******* Tegoedbon actie:

De reacties van klanten stelt ons in staat onze dienstverlening te optimaliseren.

Laat ook andere mensen delen in uw online koopervaring met OBCS.

Veel mensen hebben nog weinig vertrouwen met online transacties of durven de stap tot een online aankoop nog niet te nemen. Uw
ervaring hierin wordt niet alleen door ons, maar ook door andere mensen zeer gewaardeerd.

U kunt uw ervaringen plaatsen op: Tweakers.net: http://www.tweakers.net/shopsurvey/6439
en/of
Kieskeurig:
http://www.kieskeurig.nl/...5EDA2CFC2C1256FC400483DCF

** Actie, vermeld uw ordernummer in de beoordeling, en ontvang een tegoedbon van 2,50. -->>> Bij een Tweakers review zelfs 5,00.
Maximaal 1 tegoedbon.

Rest ons u nog heel veel plezier, gemak en voordeel te wensen met de door OBCS geleverde order. Wij zijn u zeer erkentelijk voor het
door u in ons gestelde vertrouwen.

Met vriendelijke groet,

OBCS
Online Business & Consumer Sale
http://www.obcs.nl
Hoe staat Tweakers.net tegenover dit soort acties van webshops?

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Zolang zowel positieve als negatieve surveys beloond worden, lijkt me er niets mis mee. Als men alleen beloond wordt voor een positieve survey is dat beïnvloeding en dat keuren we af. Dat hierdoor meer positieve surveys geplaatst worden, klopt wel. Tegelijk nodigt het echter ook uit om negatieve surveys te plaatsen, dus ik denk zo dat het allemaal wel in balans is al met al.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Harm schreef op maandag 26 juni 2006 @ 15:36:
... Als men alleen beloond wordt voor een positieve survey is dat beïnvloeding en dat keuren we af.
We weten momenteel niet of alle OBCS klanten dit aanbod krijgen, of alleen klanten waarvan OBCS zeker weet dat de bestelling perfect gegaan is. Is het dan niet handiger om surveys als gevolg van dit soort acties toch te weren?

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10 08:18
Microkid schreef op maandag 26 juni 2006 @ 17:56:
[...]

We weten momenteel niet of alle OBCS klanten dit aanbod krijgen, of alleen klanten waarvan OBCS zeker weet dat de bestelling perfect gegaan is. Is het dan niet handiger om surveys als gevolg van dit soort acties toch te weren?
de vraag is: hoe weet je of mensen zulke mailtjes krijgen.. dit gaat natuurlijk geheel buiten het systeem om.. denk dat enige manier is om dit tegen te gaan het afstraffen van dit soort acties (door bijv minpunten te geven)

@harm: ik zelf zou een bedrijf eerder positief als negatief beoordelen wanneer ik er 5 euro voor krijg.. en met mij denk ik vele anderen.. dus ik denk toch dat het niet zo eerlijk is

[ Voor 15% gewijzigd door BasieP op 26-06-2006 18:00 ]

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Microkid schreef op maandag 26 juni 2006 @ 17:56:
[...]

Ik heb ook zo'n mailtje gekregen, ookal ging m'n bestelling niet gewldig (de aftersales iig)

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
fsfikke schreef op maandag 26 juni 2006 @ 18:04:
[...]

Ik heb ook zo'n mailtje gekregen, ookal ging m'n bestelling niet gewldig (de aftersales iig)
Dan lijkt me daarmee Micrkids vraag beantwoord :) .

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:58

aex351

I am the one

Er is niets fout aan het belonen van mensen die je bedrijf positief willen uitstralen. Het is immers niet geforceerd maar slechts gevraagd.

< dit stukje webruimte is te huur >

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:33

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

aex351 schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 23:50:
Er is niets fout aan het belonen van mensen die je bedrijf positief willen uitstralen. Het is immers niet geforceerd maar slechts gevraagd.
Er staat echter wel een beloning tegen over. Met simpelweg vragen om een survey in te vullen heb ik geen moeite. Als hiervoor een belonging word gegeven echter wel. Een tijdje terug was er ook al een topic waarin iemand verklaarde een cadeau te hebben gekregen van de shop waarover hij een heel goede survey had geplaatst. Imho tasten dit soort actief de betrouwbaarheid / objectiviteit van de shopsurvey aan en zijn dus ook zeker niet wenselijk. Ik zou zelf voor een regel omtrend dit soort zaken gaan: belonen van shopsurveys = uitgesloten worden van deelname.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-11 21:44

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

OBCS moedigt het plaatsen van een survey aan, ze stelt geen voorwaarden aan het plaatsen, dus ik zie op dit moment geen reden om de shop te verwijderen. Waarom zouden we OBCS of elke andere shop die tweakers korting geven verwijderen :?

Een shop houd, met een dergelijke korting, echt geen negatieve surveys tegen. Tweakers, die een negatieve survey plaatsen, zullen zeer waarschijnlijk, zelfs niet voor vijf euro korting, voor een tweede keer een order bij dezelfde shop plaatsen.

De zaak veranderd natuurlijk wanneer blijkt dat de shop een tweaker geen korting geeft, wanneer de shop niet tevreden over de geplaatsde survey is. Gezien de aandacht die de tweaker voor de Shop Survey heeft, zal een dergelijke achteraf gestelde voorwaarden, snel onder onze aandacht worden gebracht. Echter zolang de shop, voor en/of achteraf geen voorwaarden stelt, zie ik geen reden, om een dergelijke korting voor tweakers te verbieden. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Longbeard op 29-06-2006 11:34 ]

• Aubergine
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10:29
Ze gaan heus niet korting geven aan iemand die een slechte survery plaats. Kom op, denk logish na |:(

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04-11 05:12
Aubergine schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 11:41:
Ze gaan heus niet korting geven aan iemand die een slechte survery plaats. Kom op, denk logish na |:(
Iemand die slechte ervaring heeft gaat er niet nog een keer bestellen. Dus waarom niet?

• Aubergine
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10:29
gideon82 schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 11:43:
[...]

Iemand die slechte ervaring heeft gaat er niet nog een keer bestellen. Dus waarom niet?
Dat gaat toch van je huidige bestelling af of zie ik het nou fout?

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:33

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Aubergine schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 12:03:
[...]

Dat gaat toch van je huidige bestelling af of zie ik het nou fout?
Lijkt me niet aangezien je die dan al betaald zult hebben. Een shop survey vul je in na levering etc.

[ Voor 9% gewijzigd door Bor op 29-06-2006 12:07 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Strikie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-11 22:16

Strikie

Athletics

Zelf heb ik vorige week een bestelling geplaatst van zo'n 800 euro,maar geen mailtje gehad voor een tegoedbon.Bestelling is dinsdag afgeleverd.

[ Voor 16% gewijzigd door Strikie op 29-06-2006 16:38 ]

::: All Terrain Boys ::: Cube LTD race

Pagina: 1