Toon posts:

[Delphi] (Alt of Ctrl) + Backspace uitschakelen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik loop al een tijdje tegen een probleem aan waarvan ik de oplossing niet kan vinden. Ik heb al diverse zoekpogingen gedaan maar kom er niet uit.

Ik heb in Delphi een venster gemaakt welke de inhoud van een map weergeeft (bijvoorbeeld c:\temp). Alleen wil ik niet dat de gebruiker een map hoger kan (dus c:\) doormiddel van de Backspace toets.

Dit heb ik opgelost door de OnKeyPress procedure:

If Key=#8 Then Form1.RecreateWnd

en dit werkt goed.

Echter, wanneer een gebruiker de Ctrl of Alt toets indrukt in combinatie met Backspace werkt het niet goed. Ik heb het volgende al geprobeerd maar dit werkt niet:

If (Key=#8) and (Key=#11) and (Key=#12) Then Form1.RecreateWnd

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Zoals je 't nu code moeten er 3 toetsen ingedrukt worden, lijkt me dan nog
Key=#8 AND (Key=#11 OR Key=#12)
te moeten zijn, maar waarschijnlijk creert Ctrl+Key niet twee keycodes maar één ?

Verwijderd

Topicstarter
TheRookie schreef op maandag 26 juni 2006 @ 15:00:
Zoals je 't nu code moeten er 3 toetsen ingedrukt worden, lijkt me dan nog
Key=#8 AND (Key=#11 OR Key=#12)
te moeten zijn, maar waarschijnlijk creert Ctrl+Key niet twee keycodes maar één ?
Wanneer ik

If (Key=#11) Then Form1.RecreateWnd

of

If (Key=#12) Then Form1.RecreateWnd

geef gebeurt er ook niks. Het lijkt wel of hij de toetsen Ctrl en Alt helemaal niet linkt aan de codes #11 en #12.

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

[google=delphi combined key] leverde de volgende pagina op The state of the Shift, Ctrl, Alt keys

Weet verder niets van delphi, maar misschien heb je er wat aan...
The Shift parameter (in the OnKeyDown and OnKeyUp procedures) indicates whether the Shift, Alt, or Ctrl keys are combined with the keystroke.
bron
Blijkbaar weet OnKeyPress de status v/d Ctrl, Shift en/of Alt niet ...

[ Voor 59% gewijzigd door TheRookie op 26-06-2006 15:24 . Reden: + extra info ]

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-02 19:53

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Klopt, maar aangezien OnKeyDown en OnKeyUp dat wel weten is het een kwestie van wat code in een andere event plaatsen ;)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney