Flash MX, hoe kan ik WMV/Avi naar gif zonder quality loss?

Pagina: 1
Acties:
  • 484 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mangafan2
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 04-03-2025
Ik ben nogal nieuw hier mee, ook met tweakers.
Als ik een filmpje/clip heb geimporteerd, hoe kan ik het naar gif converteren zonder kwaliteits verlies?
Als ik het converteer zie je aardig wat kwaliteits verlies terwijl sommige gifs op het internet helemaal geen kwaliteits verlies hebben :O het is zo scherp als wat. Bij mij kan je echt zien dat het gif. kwaliteit is. Hoe kan ik het mooier maken?
Alvast bedankt!

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08-2025

Tim

Met een ander programma, zoals ffmpeg.. Maar GIF heeft maximaal 256 kleuren, dus is bij voorbaat niet echt geschikt voor filmpjes, om over de bestandsgrootte nog maar te zwijgen.
Als het toch in Flash komt, kan je beter naar flv converteren.

• Mangafan2
ik zal even kijken wat ffmpeg inhoudt.
Maar ik wil zeg maar de clips op forums posten maar forums supporten flash meestal niet, daarom gif.
Weetje nog een ander alternatief?

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Gewoon zelf hosten en een link plaatsen. Houd er rekening mee dat converteren naar 1-op-1 converteren naar gif een ontzettende grote filesize gaat opleveren :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Mangafan2
BtM909 schreef op maandag 26 juni 2006 @ 15:39:
Gewoon zelf hosten en een link plaatsen. Houd er rekening mee dat converteren naar 1-op-1 converteren naar gif een ontzettende grote filesize gaat opleveren :)
het gaat hier maar over een 3-5 seconde clip en komt meestal wel goed uit op 1.5mb om te hosten op imageshack.us bv.

ik heb nu dit, maar ik begrijp niet dat sommige mensen hun gif zo scherp kunnen maken dat het net een echte clip lijkt :S hoe doen ze dat toch?

voorbeeld Cassie videoclip: http://img466.imageshack.us/img466/8157/cassiewater172dn.gif

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

scherp :? :D

Kijk voor de gein eens naar de ruis ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Mangafan2
uhm dat is het voorbeeld van mij wat ik nu heb ;) hier zit ik dus mee, ik wil het scherp hebben. En mij vraag is hoe doe ik dat.

Verwijderd

wat bedoel je eigenlijk met scherper? film is zo scherp als wat... Bedoel je minder dithering? (ruizigheid, gestippel?) Met gif zit je sowieso aan minder kleuren gebonden, dit kan je of doen door af te ronden naar kleurvlakken (no dither) of op verschillende manieren benaderen door te stippelen, iets anders zit er niet in.

• Mangafan2
Maar als je bv. naar deze kijkt zie je helemaal geen ruis :S

http://img221.imageshack.us/img221/6529/ronaldinho3nq.gif

En hoe kan je met Flash het zo maken?
Pagina: 1