Toon posts:

[XP] Ping geblokkeerd

Pagina: 1
Acties:

• tweakernick
  • Registratie: oktober 2003
  • Niet online
Er zijn al tig topics gestart vergelijkbaar met mijn probleem, maar helaas eindigen ze vrijwel nooit met een oplossing, althans herïnstallatie zie ik niet als oplossing.
(Thuisnetwerk, HP Pavilion (XP) wil niet in draadloos netwerk, Geen automatische herkenning!, [rml][ XP] thuisnetwerk instellen[/rml], [rml][ XP] LAN van 2 computers: zien elkaar niet[/rml], [rml][ xp] netwerkbron niet toegankelijk[/rml], XP Home Harde schijf delen werkt niet, Problemen met sharemachtigingen onder XP *, Gedeelde mappen aan de praat krijgen, WinXp Pro Thuis netwerk problemen. wie helpt?)

Situatie:
WAN -> Router USR5461 -> PC 192.168.2.1 fixed IP + Laptop 192.168.2.2 fixed IP wireless

Probleem:
Ik heb altijd een superstabiel LAN gehad en middels de Laptop de PC kunnen overnemen met RDP. 'Opeens' is deze PC niet meer pingbaar.
Om uit te kunnen het sluiten dat het 'opeens' niet ergens anders op het LAN wordt veroorzaakt heb ik op de PC met Norton Ghost een oude backup terug gezet en jawel alles werkt weer naar behoren. Logischer wijs lijkt software op de PC het probleem te veroorzaken. Ik heb alle software (dus ook Windows updates) geheel gedeïnstalleerd, PC is nu dus helemaal kaal en nog kan ik deze niet pingen vanaf het LAN. Probleem moet hem dus in het register zitten lijkt me, maar ja, hoe kom ik er achter wat het is. Suggesties zijn dus meer dan welkom!

Om standaard vragen te voorkomen: er is geen firewall op de PC (zoals gezegd er is geen software meer aanwezig op Ghost na, en Windows firewall is niet actief. Subnet 255.255.255.0 en gateway adres correct).

specs

• PowerSp00n
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 21-11 10:28

PowerSp00n

There is no spoon

Euh, waarom probeer het niet eens om vanaf de backup verder te werken naar de huidige situatie (dus software installeren enzo) en kijken wanneer het fout gaat? Kun je iets met packet sniffers? Gaat het trouwens enkel om het pingen of is de pc verder ook niet meer bereikbaar?

<UsenetPlans.com> Vergelijk usenet abonnementen | <HRooster.nl>: persoonlijk HRO rooster

• Perconte
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 15-11 10:23
Stukje van een andere site:

Remote Desktop of Hulp of afstand werkt niet meer na patch KB835732

Verwijder onderstaande key uit register.

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\TermService\Parameters\Certificate

Gebruiker dient pc te herstarten.

• tweakernick
  • Niet online
PowerSp00n schreef op maandag 26 juni 2006 @ 14:40:
Euh, waarom probeer het niet eens om vanaf de backup verder te werken naar de huidige situatie
Omdat ik dan alle usersettings per programma kwijt ben en eerlijk gezegd een work around geen oplossing vind.
Kun je iets met packet sniffers?
Nee zegt me niets... :|
Gaat het trouwens enkel om het pingen of is de pc verder ook niet meer bereikbaar?
PC is verder ook niet bereikbaar. Wel zichtbaar in de werkgroep, maar de shares zijn niet meer te benaderen. Overigens wel als ik het IPX/SPX protocol installeer, maar ook dat zie ik als een work around :)
Perconte schreef op maandag 26 juni 2006 @ 14:44:
Stukje van een andere site:

Remote Desktop of Hulp of afstand werkt niet meer na patch KB835732
[...]
RDP is niet mogelijk als gevolg van het onbereikbare IP, dit is dus niet aan de orde. Overigens wel getest ;)

[Voor 17% gewijzigd door tweakernick op 26-06-2006 14:56]

specs

• Edgarz
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 23-11 18:38

Edgarz

Tweako-active since1986

Is het IP indentiek aan de vorige wel werkende installatie? Welicht kun je door de registers (voor een deel) te importeren in de nieuwe installatie een instelling herstellen. HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\TermService en/of HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Tcpip zijn goede om mee te beginnen...

• Sa1
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 24-11 16:12
Maar vanaf de computer zelf kan je wel naar buiten? bijv een webpagina benaderen?

misschien is je ipstrack stuk ofzo, tcp/ip al eens gedeinstalleerd en opnieuw geinstalleerd?

ps. het is evengoed wel verstandig om windows update te doen zodat je iig alle patches hebt...

• tweakernick
  • Niet online
Edgarz schreef op maandag 26 juni 2006 @ 15:12:
Is het IP indentiek aan de vorige wel werkende installatie? Welicht kun je door de registers (voor een deel) te importeren in de nieuwe installatie een instelling herstellen. HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\TermService en/of HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Tcpip zijn goede om mee te beginnen...
Jups, IP is identiek.
Zie helaas geen verschillen.
Sa1 schreef op maandag 26 juni 2006 @ 15:14:
Maar vanaf de computer zelf kan je wel naar buiten? bijv een webpagina benaderen?

misschien is je ipstrack stuk ofzo, tcp/ip al eens gedeinstalleerd en opnieuw geinstalleerd?

ps. het is evengoed wel verstandig om windows update te doen zodat je iig alle patches hebt...
Ja van de PC kan ik wel naar WAN en LAN.
Onder de eigenschappen van de verbindingen is de knop verwijderen bij Internet-protocol (TCP/IP) niet actief :|
Updates trek ik altijd binnen :)

specs

• Wim-Bart
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 10-01 17:43

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Toevallig een firewall geïnstalleerd of ingeschakeld?

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

• tweakernick
  • Niet online
wim-bart schreef op maandag 26 juni 2006 @ 15:25:
Toevallig een firewall geïnstalleerd of ingeschakeld?
Grapjas! ;)

specs

• tweakernick
  • Niet online
Heeft iemand nog een suggestie? :)

specs

• tweakernick
  • Niet online
Zojuist in veilige modus PC gestart, ook dan is ze niet pingbaar...

specs

• TheWizzard
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 06-08 17:59

TheWizzard

Everything we R will never die

Kan op zich een policy zijn. Check gpedit.msc eens of daar iets dergelijks niet afgesloten is of via IPSEC.

Trouwens. Je kan via de snapin (mmc) Security & Analysis een nieuw security template inladen om bijvoorbeeld een hoge level van security op je pc te zetten, maar dan op zo'n manier dat intern wel alles bereikbaar blijft.

Verder. Ik neem aan dat je achter een router zit? Die router deelt dan de ip adressen uit of heb je intern statische ip's.

Welke firewall gebruik je? De standaard windows firewall of een andere. Misschien heb je teveel of juist te weinig exceptions geconfigureerd.

[Voor 85% gewijzigd door TheWizzard op 27-06-2006 14:19]

[img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/2802719.png[/img]

• tweakernick
  • Niet online
The Wizzard, super dat je meedenkt, maar dan wel even te topicstart lezen ;)
Er zijn dus fixed ip's achter een router en firewalls zijn geen issue :)

Wat betreft je opmerking over beveiligingsbeleid. Als ik kijk onder gpedit.msc -> Netwerk zie ik alles vermeld staan als 'Niet geconfigureerd'.

[Voor 35% gewijzigd door tweakernick op 27-06-2006 14:30]

specs

• tweakernick
  • Niet online
Ik heb net een Winsockfix uitgevoerd. Heeft ook niets opgeleverd :'(

specs

• CmdrKeen
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 11-11 08:54

CmdrKeen

Krentenboltosti

Kan je wel pingen van jouw computer naar je router bijvoorbeeld?

En installeer een packet sniffer (ethereal bijvoorbeeld) en kijk wat er aan netwerkverkeer voorbij komt als je een ping naar je computer stuurt. Moest ik laatst ook doen. Ik wist niets van dat soort software af, maar met de handleiding kom je echt een heel eind.

Laat het maar horen als je hulp nodig hebt daarmee. Ik denk dat je er niet aan ontkomt om een sniffer te installeren.

Ethereal voor Windows Werkende link

/edit
How to run Ethereal for Dummies:
1. Install Ethereal met alle defaults ook WinPcap (je ziet het vanzelf verschijnen);
2. Voer Ethereal uit en ga naar Capture > Interfaces. Druk op Capture achter de interface die je wilt sniffen. Druk daarna in het "Ethereal: Capture from .."-window op Stop.
3. Ga naar Capture > Options en zet vinkjes bij:
- Update List Of Packets In Real Time
- Automatic Scrolling In Live Capture
- Hide Capture Info Dialog
- Enable Network Name Resolution
4. Druk op Capture. Druk op Continue Without Saving.

Je ziet nu al het netwerkverkeer voorbijkomen. Als je iets weet van netwerkprotocollen (aan je startpost te zien weet je er wel genoeg van) dan zal je hier zeker iets aan hebben.

Probeer het anders ook op een wél werkende computer: zet netwerksoftware zoals MSN, Skype en Internet Explorer uit en stuur een ping van of naar de computer. Je ziet het pakketje dan voorbij komen. Dan weet je hoe het eruit zou moeten zien, ongeveer.

[Voor 65% gewijzigd door CmdrKeen op 27-06-2006 17:47]

Bloed, zweet & koffie

• tweakernick
  • Niet online
Thanx, gaan we bekijken.
Ja, pingen naar Laptop en Router werkt prima.

specs

• woekele
  • Registratie: juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

heb je in services.msc (via start/uitvoeren) de windows firewall/ICS service ook uitgezet? Ik kan het me niet voorstellen, maar het kan zijn dat de windows firewall toch stiekem dingen blokkeert. Het is altijd een poging waard ;)

• CmdrKeen
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 11-11 08:54

CmdrKeen

Krentenboltosti

Aarsbuds0r schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 17:44:
heb je in services.msc (via start/uitvoeren) de windows firewall/ICS service ook uitgezet? Ik kan het me niet voorstellen, maar het kan zijn dat de windows firewall toch stiekem dingen blokkeert. Het is altijd een poging waard ;)
tweakernick schreef op maandag 26 juni 2006 @ 14:06:
Om standaard vragen te voorkomen: er is geen firewall op de PC (zoals gezegd er is geen software meer aanwezig op Ghost na, en Windows firewall is niet actief. Subnet 255.255.255.0 en gateway adres correct).
@FlorisB en die gast met die rare naam boven me: daar heb je gelijk in, sorry.

[Voor 6% gewijzigd door CmdrKeen op 27-06-2006 17:51]

Bloed, zweet & koffie

• FlorisB
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 26-11 15:51
je kunt hem wel uitzetten, maar die service blijft actief :z

Krijg je trouwens geen rare uitkomsten bij: ipconfig /all ?

[Voor 18% gewijzigd door FlorisB op 27-06-2006 17:51]

• tweakernick
  • Niet online
Aarsbuds0r schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 17:44:
Ik heb deze service van automatisch overgeheveld naar gestopt, gereboot en warempel alles werkt weer naar behoren (pingen, rdp, shares). Hoe is dit in godsnaam mogelijk 8)

specs

• tweakernick
  • Niet online
Toch ben ik wel benieuwd waarom de Laptop waar windows firewall/ICS ook is geactiveerd wel bereikbaar is...

specs

• alt-92
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Omdat voor echo-reply een uitzondering is in de firewall.
Heeft te maken met het werken van policies, daarvoor wordt 1 single ping gebruikt voor bereikbaarheid van DC's.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• tweakernick
  • Niet online
Thanx BackSlash32, maar dat verklaart nog steeds niet waarom de PC geen echo-reply geeft als die service actief is toch?

specs

• woekele
  • Registratie: juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Nou ja, je hoort wel vaker dat mensen de windows-firewall 'uit' hebben, maar je weet nooit precies wat ze daarmee bedoelen, wat ze dus precies hebben gedaan om het 'uit' te zetten. En aangezien de windows firewall vage dingen kan veroorzaken, kan het gewoon verstandig zijn voor de zekerheid die hele service even uit te zetten, dan staat het zeker uit. En zo ook in dit geval dus :D

• tweakernick
  • Niet online
Wat een gare service is dat dan eigenlijk :+

specs

• dangerpaki
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 06:59
het eerste wat ik doe na een installatie is al die idiote services uitzetten. waaronder system restore, firewall, security center en nog een hele zooi troep :) scheelt weer in memory en gebruik die troep toch niet.

ik vertrouwe het namelijk neit als ik alleen nee aanvink ergens in een door iedere gebruiker te zien vakje :)

[Voor 21% gewijzigd door dangerpaki op 28-06-2006 10:55]

• Equator
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 26-11 12:18

Equator

Crew Council

#teamseas

Vragen/opmerkingen
Privacy is something you can sell, but you can't buy back!

• tweakernick
  • Niet online
dangerpaki schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 10:55:
het eerste wat ik doe na een installatie is al die idiote services uitzetten. waaronder system restore, firewall, security center en nog een hele zooi troep :) scheelt weer in memory en gebruik die troep toch niet.

ik vertrouwe het namelijk neit als ik alleen nee aanvink ergens in een door iedere gebruiker te zien vakje :)
Blijkt inderdaad maar weer dat zo'n piefje niet altijd voldoende is :)

specs

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee