Toon posts:

[2003 SBS] Server upgrade naar raid 1*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Het zit zo:

Een SBS 2003 server heeft 1 harde schijf en als backup een tapestreamer. Idd niet failsafe! A la...
Is het mogelijk om er later 2 harde sata of scsi schijven bij te doen en deze via serial ata of een scsi controller in raid 1 te laten draaien?

Dus die eerste schijf wordt gekopieerd, op 2 schijven in raid 1 configuratie. Eerste schijf wordt er vervolgens gewoon uitgehaald. Ik heb zo'n gevoel dat SBS 2003 op z'n bek zal gaan.

mijn probleem is kort door de bocht gezegd.

Ik wil op een bestaand geconfigureerd server systeem upgraden naar raid 1 functionaliteit.
Hoe kan dit het beste kost efficiënt en makkelijk bereiken?

alvast bedankt voor de moeite

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2006 14:03 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Volgens mij ga je daar inderdaad problemen mee krijgen, het meeste kans van slagen heeft nog om je huidige "JBOD" set naar een RAD1 set te migreren al heb je ook kans dat het daar mis gaat :)

• _Rayman_
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08-2023

_Rayman_

Verwacht het onverwachte.

In principe als je je disks naar dynamic disks omzet, kan je er een software raid 1 van maken (zit standaard in Windows 2003).

Maar als je het via een RAID kaart wilt hebben, dan gaat het niet echt lukken ben ik bang.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

_Rayman_ schreef op maandag 26 juni 2006 @ 17:00:
In principe als je je disks naar dynamic disks omzet, kan je er een software raid 1 van maken (zit standaard in Windows 2003).
Alsjeblieft niet zeg.
Maar als je het via een RAID kaart wilt hebben, dan gaat het niet echt lukken ben ik bang.
Ligt eraan wat voor RAID kaart dat het is.
Maar je kan eventueel het volgende doen: slipstream je CD1 met de driver ( a la F6-loze methode) en doe een repair install om de driver te installeren (met de kaart erin), en hang dan de schijf eraan.

Mocht je toch echt liever opnieuw willen beginnen (en dat kan soms wel eens handiger zijn om van een onpraktische schijfindeling af te komen), kan je overwegen een Swing Migration uit te voeren.
Exchange overzetten op nieuwe server SBS2003

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device