Toon posts:

[Powerpoint] 2000/XP: Tekst ongewenst inspringen va 2e regel

Pagina: 1
Acties:
  • 250 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers, (vooral de MS Office experts)

Ik heb een groot probleem wat ik zelf niet op heb kunnen lossen. Ook niet mbv Google groups of de MS Office helpfunctie. Als ik een antwoord op deze vraag krijg, dan zullen veel mensen die dit probleem hebben ook blij zijn, want ik kom deze vraag vaak onbeantwoord tegen in de nieuwsgroepen.

Als ik een masterslide maak dan is er het texttblock met de titel "Object Area for AutoLayouts". Ik wil graag dat deze zich gaat gedragen als een normaal textveld, want de bullets gebruik ik zelden.

Als ik nu in de presentatie zelf een lap text erin plak en de bullet verwijder, dan blijft de tekst toch inspringen vanaf de tweede regel. Ik zou graag willen zien dat de gehele tekst netjes uitgelijnd is tegen de linkerkant van de textbox.

Hopelijk is mijn vraagstelling duidelijk en kunnen jullie hem beantwoorden.

Vr. groet,
Hotdenio

• Ingmar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06 14:51
No offence, maar geen bullets? Hoe houd je slides overzichtelijk dan?

Oplossing (engelse versie): click view> vink "ruler" aan, pas de tabs op de ruler aan en alles lijnt uit.(het onderste "pijltje" verschuiven tot ie gelijk staat met het bovenste pijltje, naar links dus).
Zou je toch echt in de help moeten kunnen vinden trouwens.

One semester we took criminology for God's sake! Criminology! Who the fuck are we studying to be, Batman?

• jeroendevries
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-07 14:18
Gebruik shift enter ipv gewoon een enter om een regel toe te voegen.

Sex is like hacking. You get in, you get out, and you hope you didn't leave something behind that can be traced

• Mandurang
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-10-2016
menu: Beeld > Model > Diamodel
In het model alle onderliggende niveaus verwijderen. Bullets van eerste niveau verwijderen. Uitlijning van eerste niveau gelijktrekken in lineaal. Klik in het menu Bewerken > Model behouden en ten slotte op de button "Modelweergave sluiten".
Alle nieuwe sheets hebben de indeling zoals je die net in je model hebt aangegeven.

Verwijderd

Topicstarter
Ingmar schreef op maandag 26 juni 2006 @ 16:31:
No offence, maar geen bullets? Hoe houd je slides overzichtelijk dan?

Oplossing (engelse versie): click view> vink "ruler" aan, pas de tabs op de ruler aan en alles lijnt uit.(het onderste "pijltje" verschuiven tot ie gelijk staat met het bovenste pijltje, naar links dus).
Zou je toch echt in de help moeten kunnen vinden trouwens.
Dit is een workaround, maar het voldoet. Dit is misschien in de help te vinden als je weet waar je moet zoeken en op welke woorden.

Ik heb van alles geprobeerd maar kon het toch echt niet vinden. Ik heb op woorden gezocht zoals: "adjust text margin" en "remove indentation" en "align text to left border" en nog tig andere opties. In Google groups kwam ik al wel snel op topics hierover, maar zonder echte oplossing.

Bedankt voor de reactie, hier kan ik wel even mee verder!

Verwijderd

Topicstarter
jeroendevries schreef op maandag 26 juni 2006 @ 16:34:
Gebruik shift enter ipv gewoon een enter om een regel toe te voegen.
Ja dit werkt wel maar het moet ook zonder enter werken. De tab verschijnt automatisch op de volgende regel als je doortiept bij automatische terugloop.

• Ingmar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06 14:51
Je kan ook autostyles aanpassen op de slidemaster, dan zou het ook moeten werken (en well op alle slides). Ik weet alleen niet zo 1-2-3 hoe het aan te passen is op een bestaande template master slide (PP kan erg nukkig zijn met wat je wel en niet aan kan passen). je zou eventueel je eigen master aan kunnen maken, met precies wat jij wilt erop.

[ Voor 15% gewijzigd door Ingmar op 26-06-2006 17:25 ]

One semester we took criminology for God's sake! Criminology! Who the fuck are we studying to be, Batman?

Pagina: 1